Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Personliga bekännelser

Startat av Adam, 11 juni 2022 kl. 01:35:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: gstone skrivet  2 maj 2026 kl. 16:07:51Jag gillar AI

jag inget emot AI i sig

jag ogillar bara när AI användes för dåliga saker

men jag är okej med AI som ett koncept/ värktyg
Åh nej!

BPS

Citat från: MOA skrivet  2 maj 2026 kl. 17:01:25Åh nej!
Jag tycker att hans åsikt är ganska sund, vi kan använda AI som verktyg för det vi tycker är tråkigt att göra men för det som vi faktiskt vill och får ut någonting av att göra gör vi själva alltså då kultur med mera.

Nilsson

Citat från: BPS skrivet  2 maj 2026 kl. 17:13:52Jag tycker att hans åsikt är ganska sund, vi kan använda AI som verktyg för det vi tycker är tråkigt att göra men för det som vi faktiskt vill och får ut någonting av att göra gör vi själva alltså då kultur med mera.
Det är både på gott och ont. JAg är trött på sånt oäkta skit tex sånt jag ser på bl a instagram reels som jag itne vill se

MOA

Glömde nästan bort att vi gick in i en ny månad igår, kom på det 10 minuter innan läggdags LoL

Daniel Hofverberg

Citat från: Nilsson skrivet  2 maj 2026 kl. 18:09:50Det är både på gott och ont. JAg är trött på sånt oäkta skit tex sånt jag ser på bl a instagram reels som jag itne vill se
I mina ögon är det stora problemet på sociala medier när det används AI utan att upplysa om det; vilket tyvärr händer ganska ofta - även om det inte sker i bedrägeriändamål, så borde det inte vara för mycket begärt att alltid märka upp när AI har använts helt eller delvis, så att man vet vad som gäller och kan ta ställning till det.

Tyvärr är det dock många som slarvar på den punkten - till och med politiker från riksdagspartier publicerar ibland bilder på sociala medier som är uppenbart AI-genererade utan att skriva ett ord om det; och de borde ju verkligen veta bättre...
(Även om det inte är olagligt att inte märka upp AI-innehåll, så bör det väl ändå anses som god ton att upplysa om när AI har använts; på samma sätt som alla TV-kanaler och dagstidningar gör när de emellanåt använder AI-genererat innehåll)

gstone

Jag kan möjligtvis ha Emotionellt instabilt personlighetssyndrom  
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"