Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Information om svensk dubbning för tecknade serier från Kanada

Startat av Jack P.W., 18 december 2024 kl. 19:09:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jack P.W.

Så jag har sett en del tecknade serier från Kanada, oftast på engelska då de som jag sett har inte exporterats till Sverige med svenskt tal (förutom något känt som Total Drama), om dessa obskyra serier har sänts i Sverige med svenskt tal skulle jag gärna vela veta vem som har gjort rösterna och vilka som ansvariga i den tekniska delen (dubbningsstudio, regi, översättning, ljudteknik, osv.).

Två jag kommer nämna (jag lär nämna fler om det behövs) här är:

Grojband (själv minns jag att den sändes på Cartoon Network för många år sedan, men jag minns inget om vem som gjorde rösterna, seriens wiki säger SF Studios producerade dubbningen men jag är högst tveksam att det är sant).

Atomic Puppet (sägs att ha sänts på Disney Channel och Disney XD i Norden, har däremot inte hittat någon information om vem som gör rösterna eller vem som har producerat dubbningen).

Det finns en chans att ni inte har hört talas om dem (vilket skulle inte förvåna mig) men för er som har sett dem och har information om allt jag nämnde så dela gärna med den. ;D