Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Loa Falkman, Diego Ice Age

Startat av DingoPictures2005, 28 maj 2024 kl. 21:13:25

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

DingoPictures2005

Vet någon varför Loa Falkman hoppade av som Diegos röst för alla Ice Age uppföljarna?
Nu så är ju det ingen big deal för mig då jag aldrig tänkt på det och lyckligtvis så återvände Robert Gustafsson och Björn Granath men har alltid funderat över varför Loa Falkman bara hoppade av?

TonyTonka

Vet vi verkligen att han hoppade av?  ???

Om han hoppade av är nog svaret tidsbrist.
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

DingoPictures2005

Citat från: TonyTonka skrivet 28 maj 2024 kl. 21:33:51Vet vi verkligen att han hoppade av?  ???

Om han hoppade av är nog svaret tidsbrist.
Ja Reine Brynolfson spelar Diego i alla uppföljarna.

Daniel Hofverberg

Hoppade av och hoppade av - det vet vi väl egentligen inte att han gjorde, bara att han inte är med i uppföljarna; det är ju inte nödvändigtvis samma sak...

Jag kan bara gissa att Loa inte hade tid eller möjlighet av någon anledning, på grund av någon slags andra förpliktelser, när nu den andra filmen skulle dubbas. Trots allt har väl Loa aldrig prioriterat dubbningar, utan är ju en av ganska många som haft dubbning som extraknäck nån gång då och då. Kanske var han med i någon filminspelning eller teater just då...? Jag ser att han i alla fall var med i några svenska filmer och serier ungefär vid samma tidsperiod som Ice Age 2 bör ha dubbats, och sådana spelas ju ganska ofta in på andra orter än Stockholm.

Hade han väl bytts ut till Ice Age 2, så antar jag att de av kontinuitetsskäl har valt att fortsätta med ersättaren även till resterande filmer i serien.