Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Jetsons

Startat av TonyTonka, 18 oktober 2009 kl. 21:21:06

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: TonyTonka skrivet 14 oktober 2024 kl. 16:30:29Jag snubblade över den här reklamfilmen på youtube idag, innebär den att Jetsons faktiskt finns på VHS med svenskt tal?  :o

https://www.youtube.com/watch?v=7DVwB6N_5no&pp=ygUOamV0c29ucyByZWtsYW0%3D
Intressant, hade ingen aning om att TV3 hade postorder för VHS kassetter...

ph

Citat från: TonyTonka skrivet 14 oktober 2024 kl. 16:30:29Jag snubblade över den här reklamfilmen på youtube idag, innebär den att Jetsons faktiskt finns på VHS med svenskt tal?  :o

https://www.youtube.com/watch?v=7DVwB6N_5no&pp=ygUOamV0c29ucyByZWtsYW0%3D

@sickstew 

Din uppladdning va? Du kanske har bättre koll =D

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 oktober 2024 kl. 16:44:09Intressant, hade ingen aning om att TV3 hade postorder för VHS kassetter...
Inte jag heller. Omslaget de visar i reklaminslaget såg också väldigt brittiskt ut, så frågan är om de verkligen släppte en svenskdubbad kassett...?

Jabberjaw

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 oktober 2024 kl. 21:14:49Inte jag heller. Omslaget de visar i reklaminslaget såg också väldigt brittiskt ut, så frågan är om de verkligen släppte en svenskdubbad kassett...?
Håller med Daniel i frågan. :(

Jag har heller aldrig stött på något som tyder på att den varit ute till försäljning på Svenska. Varken i Sverige, Norge eller Danmark och Finland. Har heller inte sett Jetsons i någon utgåva från Island. Det hade dock varit kul om det faktiskt finns en sådan utgåva, men som är jättesällsynt. ???

Steffan Rudvall

Citat från: Jabberjaw skrivet 16 oktober 2024 kl. 17:12:55Håller med Daniel i frågan. :(

Jag har heller aldrig stött på något som tyder på att den varit ute till försäljning på Svenska. Varken i Sverige, Norge eller Danmark och Finland. Har heller inte sett Jetsons i någon utgåva från Island. Det hade dock varit kul om det faktiskt finns en sådan utgåva, men som är jättesällsynt. ???
Man tänker ju att det borde vara en svensk utgåvan eftersom att klippen de använder är dubbade men TV3 sände ju från London så det kan vara att det finns någon koppling där att det är importerade brittiska utgåvor.

sickstew

Citat från: ph skrivet 14 oktober 2024 kl. 17:58:47@sickstew

Din uppladdning va? Du kanske har bättre koll =D

Ah. Det är min uppladdning. Spontant känns de ju som att de måste va svenska om de gör en reklam sådär ... :-D 

Steffan Rudvall

Citat från: sickstew skrivet 19 oktober 2024 kl. 13:21:48Ah. Det är min uppladdning. Spontant känns de ju som att de måste va svenska om de gör en reklam sådär ... :-D
Du menar eftersom att man använde den svenska dubbningen i reklamen? Eftersom att den här utgåvan inte går att hitta i Svensk Mediedatabas och det de visar upp är en brittisk utgåva så kan man ju anta att det var importutgåvor och inte några riktiga svenska.

sickstew

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 oktober 2024 kl. 13:27:20Du menar eftersom att man använde den svenska dubbningen i reklamen? Eftersom att den här utgåvan inte går att hitta i Svensk Mediedatabas och det de visar upp är en brittisk utgåva så kan man ju anta att det var importutgåvor och inte några riktiga svenska.

Skulle jag se som falsk marknadsföring i så fall, bli sur när den väl kom och inte var på svenska.  :D