Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

När klockan ringer (Sverige)

Startat av Elios, 2 februari 2010 kl. 17:48:09

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Kommer det att vara några kända dubbare med i det nya Disney Channel programmet När klockan ringer som har spelats in i Sverige?

_Alexander_

Om jag inte sett och hört fel är Vendela Palmgren med i reklamen för serien, hon gör ju svenska rösten till Alex i Magi på Waverly Place.  :)

Lisa

Dessa uppgifter finns på Wikipedia, så vet inte om dom stämmer till 100%, men de lär nog inte vara helt osanna.

Alexander - Daniel Tufvander
Anna - Vendela Palmgren[2]
Erika - Ella Hasselqvist
Helena - Elina Sandberg
Jonathan - Carl-Magnus Lilljedahl
Josephine - Klara Enervik Svedberg
Martin - Oskar Kongshöj
Oskar - Ejke Blomberg


Det enda dubb-namnet jag känner igen förutom Vendela är Carl-Magnus Lilljedahl...

Daniel Hofverberg

Vendela Palmgrens röst känner jag också tydligt igen från de trailers som Disney Channel visar, så det råder ingen tvekan om att hon är med. Var Wikipedia fått de övriga namnen ifrån undrar jag dock, då Disney Channel inte verkar ha offentliggjort någon rollista än och varken deras hemsida eller pressreleaser avslöjar något om detta (vad jag kan hitta i alla fall).

För övrigt ser jag fram emot att se hur den här svenska versionen av När klockan ringer kommer att vara. Både den brittiska och den amerikanska versionen är ju riktigt bra och roliga, så det borde ju finnas goda förutsättningar att även den skandinaviska versionen är ganska bra.

Daniel Hofverberg

Jag kan påminna alla att det är nu idag som den svenska versionen av När klockan ringer har premiär. Den visas på Disney Channel klockan 18:55, så precis som den amerikanska och brittiska versionen av serien handlar det alltså om femminutersavsnitt.

Elios

Varför lades denna egentligen ner? Blev det ingen hit? Vendela Palmgren gillade jag här men även Carl-Magnus Liljedahl.