Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Cruella (2021)

Startat av Disneyfantasten, 25 augusti 2019 kl. 12:53:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Är de någon mer som fattar ordvitsen  med hennes namn ? De Vill !

Ni vet som Devil alias Djävulen !
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Elios

Undrar vilka som kommer att spela hennes kumpaner!?  ;D :o

gstone

Citat från: Elios skrivet 22 september 2019 kl. 03:00:42
Undrar vilka som kommer att spela hennes kumpaner!?  ;D :o

Redan klart.

Paul Walter Hauser och  Joel Fry

gstone

Emily Beecham och Kriby Howell-Baptiste har nu också fått roller i filmen.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 26 augusti 2019 kl. 16:54:34
Anllednigen till att jag att jag skrev att filmen kan få en 11 årsgräns är att jagged skulls  gissa att filmen går in i Cruellas psykologi och det koncept kan nog bli ganska mörk.

Man kan ju argumentera att Cruella är en psykopat och det kan bli lite för komplext för yngre barn.

Det är rätt vanlig med filmer med kriminal eller psykopatiska huvudpersoner. Men jag tror inga såna filmer har gjorts för barn.

Också verkar  lite konstigt att bara titta på familjefilm inte att jag  dömer dig.

Men det låter som vad min pappa skulle kalla en fix ide vilkert många med Autism kan ha.

Fix Ode byter att du är inställed på något utan en vättig andleing och  du kan inte ändra den insällingen.

Händer mig rätt ofra. Det är något jag jobbar med.

Det kan hända att jag ändå ser den om den dubbas...

Annars blir det säkerligen billigare om jag endast håller mig till att se animerade storfilmer från Disney & Pixar på bio... (ingen vill ju slösa med pengar i onödan) och filmerna finns ju ändå alltid att se i efterhand...

gstone

Om dom nya Jeppe och Hjalle skådespelarna.

Han som spelar Jeppe i den här filmen var med i Game of Thrones. Han är en engelsman med arabisk härkomst.

Han som spelare Hjalle i filmen var med i BlacKkKlansman en Oscar Nominerad enligt mig överskattad filmen från förra året där han spelade en medlem av The Ku Klux Klan.

Disneyfantasten

Tidigare i veckan (samt de 2-3 senaste månaderna) läste jag att filmen dels kommer att flyttas över till streaming samt att filmens senaste datum är borttaget...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 februari 2021 kl. 16:35:31
Tidigare i veckan (samt de 2-3 senaste månaderna) läste jag att filmen dels kommer att flyttas över till streaming samt att filmens senaste datum är borttaget...

Jag vet inte om det stämmer :-\

gstone

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  9 februari 2021 kl. 07:37:07
Är det fel att man inte bryr sig längre, för det mesta så är det för mycket dom gör om, och man har ingen lust att se allt det här igen i live action format nu för tiden, är trött på den här nya riktningen som dom nya filmbolagen och företagen gör när dom bara verkar driva allting ner i marken.

JA , Det är fel >:( >:(

Sabelöga

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  9 februari 2021 kl. 07:37:07
Är det fel att man inte bryr sig längre, för det mesta så är det för mycket dom gör om, och man har ingen lust att se allt det här igen i live action format nu för tiden, är trött på den här nya riktningen som dom nya filmbolagen och företagen gör när dom bara verkar driva allting ner i marken.
Fullt befogat att tycka så, men glo inte på jänkarnas urvattnade skräpkultur då och blicka utåt om du nu insett att du tycker så
Houba !

gstone

MOA

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  9 februari 2021 kl. 20:46:20
Va kul att höra för dig, för andra så är det inte så kul.
Ja varför måste dom göra Live Action av nästan allt?

Daniel Hofverberg

Jag håller med att det är lite oroväckande med Disneys (och andra filmbolags) besatthet vid remakes och avsaknad av originella idéer. Men man kan ändå inte börja "såga" en film förrän man faktiskt har sett den, så vi får avvakta och se hur Cruella blir när filmen faktiskt haft premiär; så kan man klaga efter att man sett filmen. :)

En del av Disneys remakes på senare år, framförallt Lejonkungen och Aladdin, har ändå fungerat riktigt bra - som både fått bra kritik och spelat in mycket pengar - så det är inte alls omöjligt att de kan lyckas igen. Vi får vänta och se...

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 februari 2021 kl. 00:41:11
Jag håller med att det är lite oroväckande med Disneys (och andra filmbolags) besatthet vid remakes och avsaknad av originella idéer. Men man kan ändå inte börja "såga" en film förrän man faktiskt har sett den, så vi får avvakta och se hur Cruella blir när filmen faktiskt haft premiär; så kan man klaga efter att man sett filmen. :)

En del av Disneys remakes på senare år, framförallt Lejonkungen och Aladdin, har ändå fungerat riktigt bra - som både fått bra kritik och spelat in mycket pengar - så det är inte alls omöjligt att de kan lyckas igen. Vi får vänta och se...

Personligen har jag inte varit speciellt förtjust i någon enda av Disneys live-action remakes av de klassiska tecknade filmerna. Jag ser det som helt onödig verksamhet. Pengarna hade kunnat användas mycket förståndigare, t.ex. genom att dela upp en enda films budget (100 miljoner dollar eller mer) i flera mindre projekt under ledning av unga, lovande regissörer. Någon av filmerna skulle säkert kunna bli en minst lika stor hit som en remake, men mycket bättre och originellare.

Nu är Cruella förvisso ingen remake, utan en separat historia, så vi får väl ändå ge den en chans och se vad den går för.

På tal om live-action Aladdin, så såg jag den nästan ensam i en av Oslos största biografer. Jag hade bara sällskap av ett ungt par, men de gick 20 minuter innan filmen var slut. Så de sista 20 minuterna satt jag helt ensam i en salong för 530 personer...

Disneyfantasten

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 10 februari 2021 kl. 07:09:50
Daniel det enda jag har att säga om det är bara se på sommar tidigare filmerna dom gjorden om snövit, skönheten och odjuret, lejonkungen, nu så är det den lilla sjöjungfrun osv. Ärligt talat så räcker det.

Disney har inte gjort en spelfilm om Snövit ännu, men de håller på med den...

Och jag håller med om att det räcker med live-action remakes! (inklusive alla som är planerade!)

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 februari 2021 kl. 00:41:11

Vilka filmbolag förutom Disney har blivit besatta med remakes av sina långfilmer?

Och "avsaknad" är väl att överdriva? För Disney gör samtidigt originella idéer, till exempel så har Raya och Den Sista Draken premiär alldeles strax, likaså Encanto under årsskiftet!  :)

Citat från: Anders M Olsson skrivet 10 februari 2021 kl. 07:09:15
Personligen har jag inte varit speciellt förtjust i någon enda av Disneys live-action remakes av de klassiska tecknade filmerna. Jag ser det som helt onödig verksamhet. Pengarna hade kunnat användas mycket förståndigare, t.ex. genom att dela upp en enda films budget (100 miljoner dollar eller mer) i flera mindre projekt under ledning av unga, lovande regissörer. Någon av filmerna skulle säkert kunna bli en minst lika stor hit som en remake, men mycket bättre och originellare.

Nu är Cruella förvisso ingen remake, utan en separat historia, så vi får väl ändå ge den en chans och se vad den går för.

På tal om live-action Aladdin, så såg jag den nästan ensam i en av Oslos största biografer. Jag hade bara sällskap av ett ungt par, men de gick 20 minuter innan filmen var slut. Så de sista 20 minuterna satt jag helt ensam i en salong för 530 personer...

Kan bara hålla med, det börjar ärligt talat bli uttjatat av Disneys remake-filmer, bland live-action filmerna från 2010-talet och uppåt är det inte en enda som hållit särskilt hög klass, i synnerhet inte i jämförelse med de tecknade, särskilt om det bara eller nästan bara är djur med så är chansen lika med noll att de någonsin kan komma upp i samma klass som de tecknade klassikerna! (då det är svårt att få fotorealistiska djur att se ut och göra detsamma som i de tecknade), förra året annonserades det att Disney tänker göra en Robin Hood med fotorealistiska djur, hoppas verkligen att det inte blir av, för som forumsmedlemmen Eriksson sa i den tråden så kan inte en räv skjuta pilbåge och se fotorealistisk ut, likaså tror jag också det lär bli svårt att få fotorealistiska katter att spela instrument (om nu Disney får planer med AristoCats)

Dock är Cruella ingen direkt remake utan en separat historia precis som du säger, precis som med Maleficent...

Förhoppningsvis kan ingen remake bli lika misslyckad som "Djungelboken (2016)", som utan tvekan är värst utav alla... (detta trots att filmen fått bra kritik av publik och kritiker och även ska få en uppföljning)