Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Eriks Dubbningskollage

Startat av E, 31 augusti 2019 kl. 15:31:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 juni 2020 kl. 22:42:52
Okej, så när du är färdig med Håkan Mohede, Kenneth Milldoff, ect. vilken avdelning kommer du då att övergå till om man får fråga?  :)
KM

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 juni 2020 kl. 22:43:46
KM

Okej, bra att veta, så när du betat av alla Sun Studios dubbare är det dags för Anders Öjebo, Roger Storm, Monica Forsberg, ect.

Vilka står näst på tur efter KM?

Förresten; det är ganska många som dubbat mycket hos KM (troligen 40-64 stycken), så, har du några direkta regler för vilka KM-perioder som gäller eller spelar det inte någon roll?

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 juni 2020 kl. 22:47:35
Okej, bra att veta, så när du betat av alla Sun Studios dubbare är det dags för Anders Öjebo, Roger Storm, Monica Forsberg, ect.

Förresten; det är ganska många som dubbat mycket hos KM (troligen 40-64 stycken), så, har du några direkta regler för vilka KM-perioder som gäller eller spelar det inte någon roll?

Åsa Jonason ?

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 14 juni 2020 kl. 22:48:29
Åsa Jonason ?

Det ska vara Jonsson!  ;) (eller för att vara fullständig; Åsa Jonsson-Bergfalk)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 juni 2020 kl. 22:50:38
Det ska vara Jonsson!  ;) (eller för att vara fullständig; Åsa Jonsson-Bergfalk)
Ursäkta  var ganska osäker på efternamn :-\ , ber ursäkt  :-[ :-[

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 juni 2020 kl. 22:47:35

Ja det ska ju vara dubbare inte tekniker som bara hoppat in för småroller
Jag tänker ju börja med de stora som Anders Öjebo, Monica Forsberg och Roger Storm m.m
Jag tänker nog börja med Monica Forsberg eftersom att henne  jag tänker på när jag tänker på KM

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 juni 2020 kl. 22:53:06
Ja det ska ju vara dubbare inte tekniker som bara hoppat in för småroller Jag tänker ju börja med de stora som Anders Öjebo, Monica Forsberg och Roger Storm m.m
Gerda Fransson Bergqvist ?

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 14 juni 2020 kl. 22:52:43
Ursäkta  var ganska osäker på efternamn :-\ , ber ursäkt  :-[ :-[

Det gör ingenting, jag tog det fullständiga namnet eftersom hon bytte efternamn till Bergfalk i och med sitt giftemål med ljudteknikern Daniel Bergfalk!  :) (vet inte exakt när det hände dock)

Men jag väljer ändå att kalla henne Åsa Jonsson-Bergfalk, bara för helhetens skull!  :)

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 juni 2020 kl. 22:53:06
Ja det ska ju vara dubbare inte tekniker som bara hoppat in för småroller
Jag tänker ju börja med de stora som Anders Öjebo, Monica Forsberg och Roger Storm m.m
Jag tänker nog börja med Monica Forsberg eftersom att henne  jag tänker på när jag tänker på KM

Ja, det var ju Monica Forsberg som regisserade nästan alla KM-dubbningar från 1980 & 1990-talen...

Fast Anders Öjebo har väl ändå både varit ljudtekniker och dubbat massor hos KM Studio? (och senare även andra bolag t.ex. Eurotroll, SDI Media)

Kommer du att ta några som Erik Dahlberg redan gjort eller vad?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 juni 2020 kl. 22:58:54
Fast Anders Öjebo har väl ändå både varit ljudtekniker och dubbat massor hos KM Studio? (och senare även andra bolag t.ex. Eurotroll, SDI Media)
Ja men han är ju en riktig dubbare och har spelat stora roller som Musse Pigg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 juni 2020 kl. 22:58:54
Kommer du att ta några som Erik Dahlberg redan gjort eller vad?
Den enda jag är säker på är Dan Bratt

Adam Larsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 juni 2020 kl. 23:03:33
Musse Pigg är inte någon stor roll

Disneyfantasten

Citat från: Adam Larsson skrivet 14 juni 2020 kl. 23:07:11

Jodå, det är han, för den karaktären har haft stor betydelse inom Disney sedan hans första framträdan 1928!  ;)

Steffan Rudvall

Citat från: Adam Larsson skrivet 14 juni 2020 kl. 23:07:11
En av världens kändaste om inte den kändaste tecknade figuren är absolut en stor roll.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 juni 2020 kl. 23:03:33

Okej, så du kommer alltså inte att ha med Thomas Banestål, Daniel Bergfalk, ect.?

Okej, tror du att du kommer att ha med legendarerna som Hans Lindgren, John Harryson, Olof Thunberg, Bert-Åke Varg, Stig Grybe, ect.?

Och när tror du att du kommer att ha med fenomenet Andreas Nilsson?