Det är en mycket bra fråga. Jag frågade faktiskt Erika om det här så sent som förra veckan, och hon svarade att hon trodde att Daphne spelades av Vendela Duclos. Själv är jag osäker på hur hennes röst låter, så jag har inget att jämföra med, men jag har inga skäl att inte lita på det. Dock kan man ju fråga sig varför Malin Berghagen inte gjorde den rollen, då hon ju spelat Daphne i alla andra Scooby-Doo-dubbningar från Media Dubb och Mediadubb International...
Är det för övrigt någon som lyckas att identifiera fler röster i Scooby-Doo och de 13 gastarna? Framförallt undrar jag vem som gör rösten till spöket Bogel, som varken jag eller Erika lyckats att placera in.
Irriterande nog är den här serien den enda Scooby-Doo-serien som inte haft utsatta dubbcredits när den visats på TV3, utan TV3:s visningar innehöll aldrig ett ord om röster eller någonting annat. Det är i alla fall dåvarande Mediadubb International (sedermera SDI Media) som gjorde dubbningen, men jag har inte lyckats få tag i några credits till den här serien därifrån trots upprepade mail.