Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

The 13 ghosts of Scooby-Doo

Startat av TonyTonka, 4 april 2010 kl. 00:00:35

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Oskar

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 12 maj 2024 kl. 22:55:33Teorin om att det är dubbat för Cartoon Network kan inte stämma för om dubbningen hade gått via Warner hade det varit andra röster då skulle vi inte ha någon okänd som Daphne. I det avsnittet kan man höra till exempel Hasse Jonsson så inte Sun Studio
Jag tror att Warner anlitar eurotroll på den avsnitt av Scooby doo och 13 gastar.

Steffan Rudvall

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 12 maj 2024 kl. 20:08:24Avsnitt 7 är ju dubbat senare vilket man hör ganska tydligt på Leo Hallerstam men också Peter Harryson där det låter som att han anstränger sin röst mer... 

Vem det är som gör Daphne hör i alla fall inte jag men jag bifogar ett ljudklipp så jag kanske någon kan identifiera personen. 
När jag själv lyssnar tycker jag att det låter lite som My Bodell men jag är långt ifrån säker...

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 13 maj 2024 kl. 13:16:22När jag själv lyssnar tycker jag att det låter lite som My Bodell men jag är långt ifrån säker...
Hon har jag ingen aning om alls

BPS

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 12 maj 2024 kl. 20:08:24Avsnitt 7 är ju dubbat senare vilket man hör ganska tydligt på Leo Hallerstam men också Peter Harryson där det låter som att han anstränger sin röst mer... 

Vem det är som gör Daphne hör i alla fall inte jag men jag bifogar ett ljudklipp så jag kanske någon kan identifiera personen.
Varför skulle det där inte vara Vendela Duclos? Jag tycker inte det låter annorlunda från andra avsnitt...

Mathilda Gustafsson

Citat från: BPS skrivet 14 maj 2024 kl. 06:51:37Varför skulle det där inte vara Vendela Duclos? Jag tycker inte det låter annorlunda från andra avsnitt...
Erika sa ju att det är en annan röst och hon brukar vara bra på röstidentifiering 

Erika

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 15 maj 2024 kl. 21:28:03Erika sa ju att det är en annan röst och hon brukar vara bra på röstidentifiering
Så här rent spontant låter det som en annan skådis (håller med Steffan att det finns vissa likheter med My Bodells röst), och även inlevelsen är annorlunda. Å andra sidan man aldrig, kanske det är Vendela Duclos, fast hon använder sin naturliga röst istället. 

TonyTonka

Vet inte hur jag missade det här klippet, men jag tycker rösten låter väldigt ung. Men jag skulle också gissa på My Bodell, då det låter lite som Patamon i Digimon, som hon gjorde rösten till.
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games