Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Karl-Alfred (Popeye)

Startat av TonyTonka, 11 april 2010 kl. 20:54:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Vem gör rösten till Farfar (Poopdeck Pappy) i det bifogade klippet?  ???

Om någon undrar så kommer klippet från Karl-Alfred & Son.
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Erika

Citat från: TonyTonka skrivet 23 oktober 2024 kl. 20:20:31Vem gör rösten till Farfar (Poopdeck Pappy) i det bifogade klippet?  ???

Om någon undrar så kommer klippet från Karl-Alfred & Son.
Rösten är förställd, och kanske hör jag fel, men tycker mig höra drag av Peter Dalles röst.

TonyTonka

Citat från: Erika skrivet 23 oktober 2024 kl. 21:20:32Rösten är förställd, och kanske hör jag fel, men tycker mig höra drag av Peter Dalles röst.
Brukade han dubba för Videobolaget?*

*Misstänker att det är Videobolaget som ligger bakom dubbningen då Mårten Toverud är med.

Erika

Citat från: TonyTonka skrivet 23 oktober 2024 kl. 21:24:31Brukade han dubba för Videobolaget?*

*Misstänker att det är Videobolaget som ligger bakom dubbningen då Mårten Toverud är med.
Ja, han var med i flera av deras dubbningar innan han slog igenom på allvar med tv-serien Lorry.

gstone

Karl Alfred DVDn som jag köpte hade em billig dubbningen där en person gjord alla röster   :(
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Citat från: gstone skrivet 23 oktober 2024 kl. 22:00:41Karl Alfred DVDn som jag köpte hade em billig dubbningen där en person gjord alla röster  :(
Lektordubbning? Typiskt

TonyTonka

Citat från: gstone skrivet 23 oktober 2024 kl. 22:00:41Karl Alfred DVDn som jag köpte hade em billig dubbningen där en person gjord alla röster  :(
Kände du igen rösten? 

gstone

Oskar

Citat från: gstone skrivet 24 oktober 2024 kl. 08:00:20Näh
om dvd från scanbox anlitar ofta sun Studio och KM Studio ibland Eskimo avenue och dubberman på den tiden.
kan du lägga upp ett ljudklipp på dubbning?

Steffan Rudvall

Om dubbningen har återanvänts så skulle det kunna vara Håkan Mohede han lektorsdubbade ju några Lucky Luke avsnitt även där för Scanbox

gstone

Att han även spelar Oliva också kan inte hjälpas att kännas konstigt 😅😒