Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Flåklypa Grand Prix

Startat av Elios, 13 oktober 2019 kl. 07:09:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Jack P.W. skrivet  6 juni 2025 kl. 19:14:24Nu har jag kollat igenom båda filmerna på Netflix, jag har ingen info för Jul i Flåklypas studiocredits (då de inte nämns), men jag kan nämna de röster jag identifierade för Härifrån till Flåklypa (eftersom rösternas roller inte nämns i Netflixs credits lista).
Tack så mycket - jag lägger ut det här med en brasklapp om att uppgifterna inte kan bekräftas, men det vore ju uppskattat om någon annan kunde bekräfta uppgifterna. :)

Vad gäller Jul i Flåklypa borde den väl vara dubbad av samma dubbningsstudio, i och med att gemensamma rollfigurer verkar spelas av samma skådespelare som i Härifrån till Flåklypa, men det hade ju varit önskvärt att få det bekräftat av någon inblandad...

gstone

Citat från: Jack P.W. skrivet  6 juni 2025 kl. 19:14:24Nu har jag kollat igenom båda filmerna på Netflix, jag har ingen info för Jul i Flåklypas studiocredits (då de inte nämns), men jag kan nämna de röster jag identifierade för Härifrån till Flåklypa (eftersom rösternas roller inte nämns i Netflixs credits lista).

Charlotte Ardai Jennefors - Solan
Urban Wrethagen - Ludvig
Sten Ljunggren - Reodor
Frej Lindqvist - Plösen
Joakim Jennefors - Melvin
Göran Gillinger - Pressroboten
Sten-Johan Hedman - Orvar O. Kläppskog
Claes Månsson - Slopen
Adam Fietz - Emanuel Desperado
Jan Modin - Brevbäraren
Andreas Nilsson - Man med gröna kläder, Pokerspelare
Gunnar Ernblad - Äldre man
Thea Gotensjö, Leon Pålsson Sälling, och Sebastian Gahrton - Barnröster

Någon annan får gärna bekräfta mina uppgifter, men jag är rätt säker på att det här är de karaktärer som skådespelarna ger rösten till.
Tusen tack 😀❤️🙏🙏🙏
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"