Precis, som med alla slags filmer beror det ju på intresset och hur många som ser den; liksom hur många andra filmer som går och vilken distributör det rör sig om. Så det är i stort sett omöjligt att ge ett generellt svar på.
Så jag skulle vilja säga allt från 2 - 3 veckor till 6 - 7 månader, beroende på besökssiffrorna, konkurrensen och vilken distributör det är; men det vanligaste lär ju vara någonstans mitt emellan (det där är förstås ytterligheter åt var sitt håll).
Det varierar förstås också mellan olika biografer och orter, och även fast de flesta filmer vanligtvis går på bio någonstans i Sverige relativt länge (1 - 2 månader eller mer), så betyder det ju inte att de gör det överallt. Generellt sett, ju större ort och ju fler biosalonger som finns på orten, desto större chans att en film går längre. På mindre orter och biografer är det tyvärr inte helt ovanligt att filmer bara visas 1 - 2 veckor, även fast storfilmer förstås går betydligt längre.
För en så pass smal film som Drottningens corgi, som släpps av en väldigt liten distributör och där efterfrågan förmodligen är begränsad, skulle jag gissa att den på de flesta håll inte lär gå alltför länge. Sådana filmer brukar jag alltid se till att se redan första helgen som den visas (om jag är intresserad), men bor man i storstäder som Stockholm, Göteborg eller Malmö borde man våga vänta en eller två veckor till utan att det finns någon större risk att den slutar gå.