Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Skriet från vildmarken (The Call of the Wild)

Startat av Elios, 21 november 2019 kl. 06:53:33

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet  2 februari 2020 kl. 21:00:21
Jag tror ju inte att en person med tourettes skriker ut slumpmässiga ord lika frekvent som de ofta porträtteras göra, särskilt inte när de i princip läser text från ett papper. Jag tror inte det är så värst svårt för en person med tourettes att spela in dialog.

Ja. Jag kan inte veta säkert :D

Jag har ju inte tourettes själv. Men en kollega till mig har det.

Och jag har tre andra diagnoser OCD, ADHD och högfungerande autism spektrum diagnos !  :D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Elios

I mitt 3000:e inlägg så här jag själv lite touterre och så ibland men skulle själv inte ha så svårt att läsa in en dialog i en dubbning. Likaså Eric Donell som Harrison Ford. (Inte för att jag säger att han har det)  ;D

gstone

Citat från: Elios skrivet  2 februari 2020 kl. 22:44:41
I mitt 3000:e inlägg så här jag själv lite touterre och så ibland men skulle själv inte ha så svårt att läsa in en dialog i en dubbning. Likaså Eric Donell som Harrison Ford. (Inte för att jag säger att han har det)  ;D

Kul art det är fler på Dubbningshemsidans forum än vad jag trodde med funktionsvariationer ! :D

Elios

Simon Axelsson

Citat från: Elios skrivet 14 februari 2020 kl. 06:05:36
Något nytt om filmen mer eller så?^^

Den har 11-årsgräns här i Sverige enligt Filmstaden
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 14 februari 2020 kl. 10:24:23
Den har 11-årsgräns här i Sverige enligt Filmstaden

Dubbas måna filmer 11 års gräns ? eller det ovanligt ?

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 14 februari 2020 kl. 14:33:04
Dubbas måna filmer 11 års gräns ? eller det ovanligt ?

Bara Disneys Live-Action remakes på sistone så vitt jag vet, vet någon annan fler filmer med 11-årsgräns som dubbats till svenska får de mer än gärna dela med sig av den informationen
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Är vi nu säkra på arr denna filmen verkligen kommer dubbas till svenska  ??? ?

Elios

Citat från: gstone skrivet 14 februari 2020 kl. 23:58:50

Det verkar ju så. Men det var väl det du ville?  :o

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 14 februari 2020 kl. 23:58:50
Ja, det är vi. Då 20th Century Fox själva säger att filmen har dubbats till svenska, och att dubbningen gått genom Disney, så kan vi nog vara 100% säkra på att den informationen stämmer. :)

Jag förutsätter att presskontakterna på 20th Century Fox inte hittar på uppgifter ur luften, utan att de faktiskt vet vad de pratar om...

Elios

Återstår då att se om det blir Eric Donell som dubbar Harrison Ford eller om det kanske blir Frej Lindqvist som iHusdjurens Hemliga Liv 2.  ;D

gstone

Citat från: Elios skrivet 15 februari 2020 kl. 09:39:23
Återstår då att se om det blir Eric Donell som dubbar Harrison Ford eller om det kanske blir Frej Lindqvist som iHusdjurens Hemliga Liv 2.  ;D
BARA för att DU älskar Eric Donell som skådespelare BETYDER DET INTE ATT HAN PASSAR TILL VARJE ROLL !  Harisson Ford är ju 77 så någon äldre person borde dubba honom TYCKER JAG  !

Om man går efter din logik skulle jjag ju förslå Siw Malmqvist eller Ewa Fröwling för alla kvinnliga roller utsatte ålder ! >:(

Och Allan Svensson eller  Dan Ekborg till ALLA manliga ROLLER. Man måste ju ta in ålder på rollen med. Om man ska dubba Harssion ford borde man ju var enligt mig mellan 67 år och 87 år gamla. Inte mer INTE MINDRE . En person  yngre vore ju opassande. Dessutom spelar väl oftast Eric väldigt hyperenergiska karaktärer. Men alla respect till Harsson Ford så är  inte dräly vad jag skulle beskriva som hyperenergisk  :D

Jag tycket att dubbar man en skådespelare över 60 borde man själva vare  åtminstone  över 50 år ! :(
Lått oss säja att man behövde dubba Frank Langella då tycker man bhrör vara mellan 72 och 92 år. Med tanken på att original skådespelaren är 82 !!'
VÄRKAR VÄLLA SOM EN RIMLIG ÖNSKAN ! >:( ?

Man kan ju inte ha typ Anne lousie Hansson som Elsa eller låta  Måns Zelmerlöw dubba Ralph Fiennes i någon roll  ??? >:(

Man på at lite perikigt ovch hännsyn till ÅLDER !

gstone

Den filmen har primer 21 Februari  så att önska svenska credits innan 29/2 värker ju inte så orimligt !?

Lilla My

Citat från: gstone skrivet 15 februari 2020 kl. 14:23:19
BARA för att DU älskar Eric Donell som skådespelare BETYDER DET INTE ATT HAN PASSAR TILL VARJE ROLL !  Harisson Ford är ju 77 så någon äldre person borde dubba honom TYCKER JAG  !

Man på at lite perikigt ovch hännsyn till ÅLDER !

Men herregud, tagga ned ett hekto...

gstone