Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Scooby doo serier

Startat av Scoobydoofan1, 1 mars 2020 kl. 17:20:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 15 mars 2020 kl. 12:50:44
Menar du med vilka serier som finns på dvd med svensk dubbning?
Jag menar dvd:er som dem på bilderna åltså blandade avssnit från ny och gammal Scooby Doo serier. På dessa dvd:er har vissa avssnit av The Scooby Doo Show
Media Dubbs dubbning och vissa Sun Studio dubbning.

Steffan Rudvall

De har ju släppt säsong 1 och 2 av Scooby Doo Where are you! på dvd här i Sverige säsong 1 hade bara Media Dubbs dubbning och säsong 2 hade Sun Studio Sveriges dubbning.

Och så har femton avssnit av The New Scooby Doo Movies släppts med svenskt tal i Danmark och Polen även där med dubbning av Sun Studio Sverige.

Scooby Doo och de 13 gastarna finns med svenskt tal i Polen.

Och så har ju alla TV filmer gets ut här

Scooby Doo  möter bröderna Bu
Scooby Doo och Ghoulskolan
Scooby Doo och den motvillige varulen
Scooby Doo: Arabiska näter

Det är ändå ganska mycket

Elios

Vilken var den senaste serien som gjordes med Scooy Doo?^^

gstone

Citat från: Elios skrivet 15 mars 2020 kl. 16:59:21
Vilken var den senaste serien som gjordes med Scooy Doo?^^
Scooby Doo: Gissa vem ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Elios

gstone

Citat från: Elios skrivet 15 mars 2020 kl. 17:05:29
Hette serien så eller vad?^^
Ja . Går på Cartoon Network på vardagar. Varje avsnitt är kändis gäst stjärna ! ;D

Elios

Citat från: gstone skrivet 15 mars 2020 kl. 17:06:59
Ja . Går på Cartoon Network på vardagar. Varje avsnitt är kändis gäst stjärna ! ;D

Låter kul. Men då är det med många antar jag. Ingmar Stenmark har han varit med ännu?^^

gstone

Citat från: Elios skrivet 15 mars 2020 kl. 17:15:48
Låter kul. Men då är det med många antar jag. Ingmar Stenmark har han varit med ännu?^^

Inte svenska tror jag dock tvyvär

Elios

Michael Jackson snarare då kanske.

Steffan Rudvall

Faktiskt så heter serien Scooby Doo och vem tror du?

Edit:
Jag är inte säker men det är iallafall vad Ingemar Carlehed säger i reklamen och Boomerang kallat den på sin Youtube

https://youtu.be/OGiLX93EFhA

Elios

Steffan Rudvall

Jag gillade faktiskt Mysteriegänget (Mystery Inc) från 2013 eftersom att den har en handling som faktiskt byggs upp för varje avssnit vilket ingen annan Scooby Doo serie har.

Kunde inte hitta något klipp på svenska

https://youtu.be/8YvErIIHtX8

Elios

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 mars 2020 kl. 17:48:56
Jag gillade faktiskt Mysteriegänget (Mystery Inc) från 2013 eftersom att den har en handling som faktiskt byggs upp för varje avssnit vilket ingen annan Scooby Doo serie har.

Kunde inte hitta något klipp på svenska

https://youtu.be/8YvErIIHtX8

Den låter rolig.  ;D

Steffan Rudvall

Citat från: Elios skrivet 15 mars 2020 kl. 17:51:11
Den låter rolig.  ;D
Det är den men den är ganska mörk också du borde se sen jag vill inte avslöja för mycket men det visar sig att deras liv varit en stor löngn.

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 15 mars 2020 kl. 18:40:47
Den enda saken som är jobbig med den serien är rösterna efter man har blivit van med dom tidigare röstskådespelarna.
Ja men man måste ju bytta röster då och då en skådespelare kan ju inte låta samma som för 20 år sedan Peter Harrysson började att göra Shaggy på 80-talet och slutade runt 1997.

Men varför man bytt ut Bobo Eriksson förstår jag inte han blev utbytt när Shaggys originalrösterna Casey Kasem dog men det konstiga var att när Bobo fick rollen som Shaggy så blev han castat efter Matthew Lillard i spelfilmen inte Casey Kasem och det var ju Matthew Lillard som tog över efter Casey Kasem åltså skulle man inte behövt bytta röst i just detta fallet.