Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Scooby doo serier

Startat av Scoobydoofan1, 1 mars 2020 kl. 17:20:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 19 januari 2021 kl. 00:16:02
Vad händer om dom saknade avsnitten med mediadubb inte finns?
Pratar du om någon annan serie nu, eller? För Scooby och Scrappy-Doo är ju som sagt redan komplett på svenska med alla dubbningar som finns...

Av The Scooby-Doo Show är det ju tyvärr några avsnitt jag saknar med Mediadubb Internationals originaldubb - åtminstone det enda saknade säsong 1-avsnittet är jag 100% säker på har dubbats och sänts på TV3 (då jag vet att jag har haft det inspelat), och jag är 99% säker på att alla avsnitt utom To Switch a Witch dubbades för TV3. Det avsnittet misstänker jag som sagt att TV3 aldrig sände, men helt säker är jag inte...

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 19 januari 2021 kl. 05:47:47
Förlåt om det inte var för tydlig ja, pratade om the Scooby doo show, det var längesen TV3 sände dom på tv och dom avsnitten saknas från din samling.
Ja, tyvärr är det som sagt 4 avsnitt som jag saknar av Mediadubb Internationals dubbning av The Scooby-Doo Show (eller 5 om To Switch a Witch dubbades, vilket jag som sagt är tveksam till).

Förr eller senare måste jag förstås ge upp förhoppningen om att få tag i de saknade avsnitten, och göra klar synkningsprojekten och DVD-skivorna i alla fall. Men tills vidare väljer jag att avvakta, i förhoppning att någon har något av de saknade avsnitten. Framförallt vore det mycket värdefullt att få tag i The Fiesta Host Is an Aztec Ghost från säsong 1, för att kunna färdigställa hela säsong 1. Det grämer mig verkligen, då jag är 99,9% säker på att jag spelade in det avsnittet och har tydliga minnen av dialogen i den dubbningen (som skiljde sig ganska markant från VHS-dubben från Kanal 10, som jag annars är mest van vid), men likväl inte lyckas att hitta åt bandet... :'(

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 januari 2021 kl. 08:19:59
Ja, tyvärr är det som sagt 4 avsnitt som jag saknar av Mediadubb Internationals dubbning av The Scooby-Doo Show (eller 5 om To Switch a Witch dubbades, vilket jag som sagt är tveksam till).

Förr eller senare måste jag förstås ge upp förhoppningen om att få tag i de saknade avsnitten, och göra klar synkningsprojekten och DVD-skivorna i alla fall. Men tills vidare väljer jag att avvakta, i förhoppning att någon har något av de saknade avsnitten. Framförallt vore det mycket värdefullt att få tag i The Fiesta Host Is an Aztec Ghost från säsong 1, för att kunna färdigställa hela säsong 1. Det grämer mig verkligen, då jag är 99,9% säker på att jag spelade in det avsnittet och har tydliga minnen av dialogen i den dubbningen (som skiljde sig ganska markant från VHS-dubben från Kanal 10, som jag annars är mest van vid), men likväl inte lyckas att hitta åt bandet... :'(
Hur många gånger har du letat?

MOA

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 25 april 2021 kl. 00:47:06
Kollade på Scooby doo och de 13 gastarna, den serien Väcker nostalgi känslan när dom brukade visa serien på cartoon network i början av 2000 talet.... är glad att den gavs ut på dvd i polen med svensk ljudspår. Synd att Cartoon network inte visar den på deras kanal längre.

Visar dom äldre Scooby doo serier eller har dom bara gett up på det?
Kan visas på Boomerang

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 25 april 2021 kl. 12:51:55
Har den visats på boomerang förut?
Ja det har den men tyvärr visar de ju inte så mycket gamla serier nu för tiden.

MOA

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 25 april 2021 kl. 12:53:57
Den biten är dålig med tanken på att man saknar dom där serierna.
Ja jag såg de när jag var barn

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 25 april 2021 kl. 13:41:06
Serien med 13 gastarna var bra, det var bara synd att dom gjorde en film som avlutade serien så där. Den verkar inte va i samma format eller riktning.
Den filmen får det att verka som att hela serien varit hallucinationer.

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 25 april 2021 kl. 14:02:50
Vilket är konstigt, inte bara det men zombie ön 2 är likadan. Förstår inte vad poängen med dom här filmerna var om dom bara soppar allting under mattan dom tidigare serierna & filmerna hade byggt up.
I Scooby Doo från 80 och 90-talen var monstren oftast riktiga men nu för tiden har man gått tillbaks till att det är människor som är utklädda vilket gör att de inte kan ha riktiga monster.

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 25 april 2021 kl. 14:08:04
den delen är urusel med tanken på att det var monster osv som räddade Scooby doo franchisen och välte ny intresse för karaktärerna och filmerna, inklusive dom gamla serierna.
När det gäller Scooby-Doo på Zombieön så har den ju på sätt och vis redan uppföljare (alltså Scooby-Doo och häxans spöke, Scooby-Doo och inkräktarna från rymden och Scooby-Doo och Cyberjakten) så jag förstår inte varför man gjorde Tillbaka på zombieön som bara ignorerar allt det som gänget upplevde i Scooby Doo på Zombieön.

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  6 maj 2021 kl. 15:30:11
Vilken dubbning är det här?

https://m.youtube.com/watch?v=ZrjxcJ9blXA
Hör du inte det själv?

Innan jag berättar kan du väl säga vad du tycker om denna dubbning och vilken dubbning du tror att det är.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  6 maj 2021 kl. 17:40:26

Innan jag berättar kan du väl säga vad du tycker om denna dubbning och vilken dubbning du tror att det är.

Varför måste  hen gör det ?  >:(
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  6 maj 2021 kl. 18:47:08
Varför måste  hen gör det ?  >:(
Jag vill se vad han tycker om denna dubbning då många här på forumet favoriserar.

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  6 maj 2021 kl. 19:19:42
Skulle gissa mediadubb.
Faktiskt inte det är Sun Studio! Så du kanske föredrar Sun Studio!

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  6 maj 2021 kl. 19:25:37
Faktiskt inte det är Sun Studio! Så du kanske föredrar Sun Studio!
De listade jag ut då Mikael Roupé medverkade