Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Scooby doo serier

Startat av Scoobydoofan1, 1 mars 2020 kl. 17:20:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 15 december 2023 kl. 16:51:41Jag beställde en Scooby Doo film och den kom idag  ;D

Jippi 🥳
Vad var det för film?

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 15 december 2023 kl. 17:39:33Scooby-Doo och legenden om vampyren
Alltså "filmen med den konstiga dubbningen" som jag brukar kalla den.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 december 2023 kl. 17:45:47Alltså "filmen med den konstiga dubbningen" som jag brukar kalla den.
Det kan ha varit du som gjort intresserad av att se den ;D ;)

gstone

Jag är lite nyfiken på vilka dom svenska rösterna till dom nya karaktärerna i Shaggy & Scooby-Doo Spanar Vidare var ???

Shaggy och Scooby Själva borde väl logiskt sätt ha sina vanliga röster( runt den tiden)

gstone

moviefan

Har ni några favorit serie avsnitt ?  

Bib

Hur kommer det sig att TV3 visade alla Scooby Doo serier förutom The New Scooby Doo Movies?

Daniel Hofverberg

Citat från: Bib skrivet 18 juli 2024 kl. 02:50:22Hur kommer det sig att TV3 visade alla Scooby Doo serier förutom The New Scooby Doo Movies?
Mest troligt längden på avsnitten. The New Scooby-Doo Movies har ju nästan dubbelt så långa avsnitt som alla andra Scooby-Doo-serier, och med en speltid på 40 - 42 minuter per avsnitt skulle det ju bli nästan en timme med reklam. Åtminstone periodvis var ju Barntrean bara en timme långt, så då skulle alltså ingenting annat hinna sändas i det barnblocket... Och även när TV3 ibland hade Barntrean-block på en och en halv timme, så skulle det ändå innebära bara ett till program som skulle kunna rymmas; istället för två till som vore brukligt.

Den serien var väl därmed inte så intressant för TV3s del, då de bara skulle hinna sända hälften så mycket.

gstone

Den där Scooby Doo pre School serien blev nedlagd.

MOA

Citat från: gstone skrivet 18 juli 2024 kl. 11:48:51Den där Scooby Doo pre School serien blev nedlagd.
Någon särskild anledning?

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 18 juli 2024 kl. 12:37:30Någon särskild anledning?
Warner Bros. lägger ner nästan eller helt kompletta produktioner för att få skatteavdrag...

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 juli 2024 kl. 13:00:29Warner Bros. lägger ner nästan eller helt kompletta produktioner för att få skatteavdrag...
Och har blivit närmast besatt av det sedan hopslagningen med Discovery...

Uppköpet kostade väl så mycket, så att ledningen därför känner att de måste spara pengar på alla sätt som går; vare sig det är förnuftigt eller inte.

gstone

Citat från: MOA skrivet 18 juli 2024 kl. 12:37:30Någon särskild anledning?
det finns en lång artikel om det från skapparna

Ska jag länka ?

( om jag inte redan gjort det ;))

Andreas

Jag letar med ljus och lykta efter det mesta inom Scooby-Doo och helst från media dubb. Jag har en son som jag skulle vilja visa Scooby-Doo Show, De 13 gastarna, Scooby- Doo och Scrappy-Doo osv. Ja, egentligen alla de gamla serierna och filmerna med de rätta rösterna, men det är svårt att hitta. Jag har sett lite matrial på piratebay och archive men det är långt ifrån allt som jag tycker borde finnas. Jag hittar heller inte Scooby-Doo i Hollywood eller Scooby-Doo möter bröderna Bu med "rätt" röster från de jag är uppväxt med. Jag hoppas det finns någon här som kan hjälpa :)