Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Scooby doo serier

Startat av Scoobydoofan1, 1 mars 2020 kl. 17:20:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gustav Jonsson

Varför slutade TV 3 att visa tecknat? Om de inte hade gjort det så skulle jag vara säker på att Media Dubbs dubbningar skulle använts rätt flitig och varit ganska lätt tillgängliga.

Steffan Rudvall

Citat från: Gustav Jonsson skrivet 24 mars 2020 kl. 21:49:02
Varför slutade TV 3 att visa tecknat? Om de inte hade gjort det så skulle jag vara säker på att Media Dubbs dubbningar skulle använts rätt flitig och varit ganska lätt tillgängliga.
Det beror på att de inte fick visa reklam för barn innan sändes Tv3 från London för att kunna slippa undan lagen om reklam för barn men när de började sända från Sverige så kunde de inte har reklam för barn alltså förlorade dem på att visa barnprogram.

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 25 mars 2020 kl. 18:12:26
Synd att dom slutade med att visa Scooby doo serierna.
Det är ju iallafall tur att folk spelat in så det inte är helt borta. Om någon har dessa avsnitt av The Scooby Doo Show med Media Dubbs dubbning kontakta Daniel Hofverberg

Säsong 1:
2: The Fiesta Host Is an Aztec Ghost

Säsong 3:
1: Watch Out! The Willawaw!
2: A Creepy Tangle in the Bermuda Triangle
4: To Switch a Witch (dubbades kanske aldrig för TV3...?)
7: The Creepy Case of Old Iron Face

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 25 mars 2020 kl. 18:12:26
Synd att dom slutade med att visa Scooby doo serierna.
Det är ju iallafall tur att folk spelat in så det inte är helt borta. Om någon har dessa avsnitt av The Scooby Doo Show med Media Dubbs dubbning kontakta Daniel Hofverberg

Säsong 1:
2: The Fiesta Host Is an Aztec Ghost

Säsong 3:
1: Watch Out! The Willawaw!
2: A Creepy Tangle in the Bermuda Triangle
4: To Switch a Witch (dubbades kanske aldrig för TV3...?)
7: The Creepy Case of Old Iron Face

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 25 mars 2020 kl. 18:49:37
Saken är vem har mest avsnitt?
Jag tror att Kungliga Biblioteket kan ha inspelningar.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 25 mars 2020 kl. 19:08:55
  Jag tror att Kungliga Biblioteket kan ha inspelningar.
Tyvärr inte. TV3 började referensbanda till Kungliga Biblioteket först runt 1998 - 1999, och det här sändes runt 1992 - 1993.

Steffan Rudvall

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 25 mars 2020 kl. 22:11:58
Betyder det att dom inte har mediadubb versionen?
De har Mediadubbs dubbning av Scooby & Scrappy-Doo (1979 års serie, med halvtimmeslånga avsnitt och med hela Mysteriegänget), som TV3 sände senare än The Scooby-Doo Show, men övriga serier sändes tyvärr för länge sedan för att finnas hos Kungliga Biblioteket.

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 30 mars 2020 kl. 11:13:38
Har dom ens blivit visat på boomerang?
Jodå, Boomerang har visat 1979 års Scooby & Scrappy-Doo flera gånger genom åren, men det var nog ett par år sen sist och åtminstone de gånger jag sett har de tyvärr hoppat över flera avsnitt av serien. :(

Serien har i Sverige även sänts på TV4 och TV4 Komedi - samtliga kanaler har sänt serien med samma dubbning (som beställdes av och sändes först på TV3).

Under 1990-talet visades serien också på Cartoon Network, men såvitt jag kommer ihåg var den där i odubbad och otextad originalversion.

Däremot tror jag inte att Boomerang har sänt 1980 - 1982 års Scooby & Scrappy-Doo; d.v.s. serien med tre sammansatta 7-minutersavsnitt där Velma, Daphne och Fred inte medverkade. Den serien visades ju på Cartoon Network under 1990-talet, och var en av serierna som var med ända sedan start 1992, men den har nog inte sänts där på väldigt många års tid...

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 30 mars 2020 kl. 11:45:46
Jag gissar på att dom serierna har inte släppts på dvd med svensk ljudspår?
Det har de tyvärr inte

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  6 april 2020 kl. 22:37:27
Synd, åtminstone så finns Scooby Doo och de 13 gastar dvd utgåvan från polen med svensk ljudspår med mediadubb.
Och hela säsong 1 av Scooby Doo Where are you! ( Scooby Var är du!) finns ju på DVD här i Sverige med Media Dubbs dubbning.

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  7 april 2020 kl. 22:47:17
Men inte säsong 2 av Scooby doo where are you med mediadubb och andra Scooby Doo serier. Om man tänker på det så har Sverige fåt det väldigt dåligt med Scooby Doo serier och så har några dubbats om igen vilket är irriterande.
Jag vet faktiskt inte om hela säsong 2 dubbades av Media Dubb det verkar som de bara dubbade 4 avsnitt och jag antar att det är därför som man bestämde säg för att dubba om säsong 2

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  7 april 2020 kl. 23:45:08
Ok, ändå en besvikelse med att dom andra serierna som inte har släppts i Sverige.
Om HBO Max kommer till Sverige så kommer de ha en massa Hanna Barbera

Samlaren

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  7 april 2020 kl. 23:51:30
Om HBO Max kommer till Sverige så kommer de ha en massa Hanna Barbera

Vad HBO Nordic själva säger så finns det inga planer på att släppa HBO Max i Sverige.

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  8 april 2020 kl. 11:32:48
Undrar vilken dubbning dom skulle ge ut  för Scooby doo serierna.
Sun studio men serier som Scooby Doo och De 13 gastarna och Valpen Scooby Doo samt säsong 1 av Scooby Where are! skulle ha Media Dubb  eftersom att det bara är Media Dubb som har dubbat dessa.