Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Tom & Jerry

Startat av Scoobydoofan1, 21 mars 2020 kl. 14:44:17

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Undrar om nästa års Live Action Tom och Jerry dubbas ? ???
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Oskar

Citat från: gstone skrivet 23 september 2020 kl. 18:47:11
Undrar om nästa års Live Action Tom och Jerry dubbas ? ???
Jag kommer hålla koll på detta i media och tidningar och pressmeddelanden från bl.a Warner Bros.
Det kommer mer information senaste på  pressmeddelanden från Warner Bros och sf studio.
Det kommer bli spännande om det dubba eller inte.
Jag har dom på dvd också vissa utgåvan dubba och vissa utgåvan är inte dubba.
Jag är uppvuxen med tom och Jerry jag såg dom på tv och hade dom på videoband.

MOA

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 21 oktober 2020 kl. 22:56:57
När dom Vidar dom gamla avsnitten från tom & Jerry varför kan inte dom ha varning för hur det som var normalt då är inte normalt i dagens samhälle? Dom bara klipper ut scener och det är den nya dubbningen dom har, inte orginaldubbningen.
Men Tom & Jerry har väl ingen dubbning?

Erika

Citat från: MOA skrivet 22 oktober 2020 kl. 14:30:00
Men Tom & Jerry har väl ingen dubbning?

Jo, det finns flera olika dubbningar (t. ex. Lilla Sportspegelns ökända lektordubbning), men Cartoon Network (och kanske någon mer kanal eller streamingtjänst) har i första hand valt att visa de klassiska kortfilmerna i otextad originalversion. 

gstone

Citat från: Erika skrivet 22 oktober 2020 kl. 15:05:15
Jo, det finns flera olika dubbningar (t. ex. Lilla Sportspegelns ökända lektordubbning), men Cartoon Network (och kanske någon mer kanal eller streamingtjänst) har i första hand valt att visa de klassiska kortfilmerna i otextad originalversion.

Vist val :D

MOA

Boomerang också

Oskar

Jag saknar att svt sänder tom och Jerry med Lilla Sportspegelns dubbning på svt.
Den dubbning är nostalgisk.
Jag tycker att svt kan köpa in igen tom och Jerry då kan dom visa på svt barn/svt play då kan nya generationen kan också titta på med Lilla Sportspegelns dubbning.
Jag vet inte att Lilla Sportspegelns dubbning är bevakning i arkivet på svt eller någon annanstans.

MOA

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 16 november 2020 kl. 17:26:51
Tycker nån att dom borde visa dom gamla tom & Jerry avsnitten från Hannah barbera perioden med alla scener och orginaldubb?
Originaldubb vet jag int men ändå

gstone

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 16 november 2020 kl. 17:37:24
Dom nya saknar allting dom gamla hade, inklusive humor. Dom är också inte så "bra" jämfört med dom äldre avsnitten.

FEL

gstone

Här är första trailern får den nya biofilmen om Tom och Jerry

https://www.youtube.com/watch?v=ig1AWUbw0hQ

Detta är ingen billig dvd sörja :D

MOA

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 11 december 2020 kl. 19:26:59
Såg på trailern på filmen och undrar hur mer lågt warner bros kan sjunka med tom och Jerry? Redan nu så har deras filmer spolats ner toaletten, dom försöker nå högpunkten som Hannah barbera gjorde i början av franchisen tills båda gick bort samma sak med Scooby doo franchisen, men hittills så har dom inte lyckats så bra.
Nä men int lika dåligt som den fruktansvärda perioden jag skrivit om

MOA

MOA

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 12 december 2020 kl. 18:02:14
Ärligt talat så må den va skräp men den biten verkar vara bättre än skräpet dom gör nu när det gäller tom och Jerry, den där gubben som plågar tom är en djurplågare och Jerry må va jobbig, är det fel om föredrar dom avsnitten jämfört med nuvarande tom och Jerry? Inte plågeriet men bara nostalgi och se på avsnitten igen.
Ja du får se dom om du vill men jag ser gärna dom bra kortfilmerna