Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Jan Långben The movie

Startat av gstone, 2 april 2020 kl. 17:13:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

BPS

Citat från: gstone skrivet  7 april 2025 kl. 20:21:02min headcanon är att låmgben i denna film är Långben Jr from 50-tales kortfilmerna som vuxen
Så du menar att det är sonen som är vanliga Långben? Ja det skulle väl förklara varför han är så annorlunda i 50-tals kortfilmerna antar jag.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: BPS skrivet  7 april 2025 kl. 20:29:43Så du menar att det är sonen som är vanliga Långben? Ja det skulle väl förklara varför han är så annorlunda i 50-tals kortfilmerna antar jag.
Och dippy dawg kan bara farfarn
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Will Siv

Citat från: gstone skrivet  7 april 2025 kl. 20:21:02min headcanon är att låmgben i denna film är Långben Jr from 50-tales kortfilmerna som vuxen
Citat från: BPS skrivet  7 april 2025 kl. 20:29:43Så du menar att det är sonen som är vanliga Långben? Ja det skulle väl förklara varför han är så annorlunda i 50-tals kortfilmerna antar jag.
Ungefär som med Donkey Kong och Donkey Kong Jr där man att att Cranky är den första (fast inte enligt filmen)

Plus i dom kortfilmerna kallas han för George Geef
- what.

Göran

Citat från: Will Siv skrivet  7 april 2025 kl. 20:42:41Ungefär som med Donkey Kong och Donkey Kong Jr där man att att Cranky är den första (fast inte enligt filmen)

Plus i dom kortfilmerna kallas han för George Geef
Serien utspelar sig ju på 90-talet och filmen med så det är faktiskt fullt logiskt att Långben skulle vara uppväxt på 50-talet och vara i medelåldern på 90-talet. Så att den där George G. Geef faktiskt är Långbens pappa och Långben är Goofy Junior.

Will Siv

Citat från: Göran skrivet 26 april 2025 kl. 18:05:50Serien utspelar sig ju på 90-talet och filmen med så det är faktiskt fullt logiskt att Långben skulle vara uppväxt på 50-talet och vara i medelåldern på 90-talet. Så att den där George G. Geef faktiskt är Långbens pappa och Långben är Goofy Junior.
I "En Extremt Långbent Film" nämns det att Långben var ungdom på 1970-talet.
- what.

BPS

Citat från: Will Siv skrivet 26 april 2025 kl. 18:07:11I "En Extremt Långbent Film" nämns det att Långben var ungdom på 1970-talet.
Det är nog en floating timeline som med Simpsons där Homer och Marge nu är födda samma år som deras tv-serie.

BPS

Efter att ha lyssnat på originalversionen så tycker jag att Jan Modins insats blir mer förståelig eftersom att Bill Farmer inte heller använder sin vanliga Långbenröst den är lite mer nedtonad.