Författare Ämne: Askungen 2 Drömmen Slår In  (läst 172 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Disneyfantasten

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 6 435
  • Kön: Man
  • Jag är Gazelle, välkommen till Zootropolis.
    • Visa profil
Askungen 2 Drömmen Slår In
« skrivet: 13 april 2020 kl. 17:50:44 »
Vilka spelar Niclas Ekholm, Maria Kihl, Anna Nyman, Amanda Flack, Tomas Futvoye, Edvin Buregren, Christian Jernbro, Bittan Norman, Benke Skogholt och Stefan Berglund i filmen?

Utloggad gstone

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 6 915
  • Jag har Aspergers och älskar film !
    • Visa profil
SV: Askungen 2 Drömmen Slår In
« Svar #1 skrivet: 13 april 2020 kl. 18:03:17 »
Vilka spelar Niclas Ekholm, Maria Kihl, Anna Nyman, Amanda Flack, Tomas Futvoye, Edvin Buregren, Christian Jernbro, Bittan Norman, Benke Skogholt och Stefan Berglund i filmen?

Jag känner inte igen namnen Amanda Flack, Tomas Futvoye, Edvin Buregren, Christian Jernbro och Bittan Norman   ???

Utloggad Disneyfantasten

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 13 april 2020 kl. 18:08:22 »
Jag känner inte igen namnen Amanda Flack, Tomas Futvoye, Edvin Buregren, Christian Jernbro och Bittan Norman   ???

Tomas Futvoye spelar bland annat Tantor som barn i Tarzan och Blunder som barn i Den Lilla Sjöjungfrun 2 Havets Hemlighet!  ;)

Christian Jernbro har bland annat varit med som en av Jordekorrarna i Björnbröder (den andra spelas av Niclas Ekholm), "övriga röster" i Ett Småkryps Liv, m.fl. (dessutom så var han ofta ljudtekniker i KM Studios dubbningar 2000-2004)

Bittan Norman har också varit med och gjort en del mindre roller hos KM Studio 2000-2004, skulle gissa att hon är släkt med Ola Norman (som spelar Bagaren i filmen och som också varit ljudtekniker på KM Studio 2000-2004 likaväl som han hoppat in i mindre roller)

Utloggad gstone

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 6 915
  • Jag har Aspergers och älskar film !
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 13 april 2020 kl. 18:24:11 »
Tomas Futvoye spelar bland annat Tantor som barn i Tarzan och Blunder som barn i Den Lilla Sjöjungfrun 2 Havets Hemlighet!  ;)

Christian Jernbro har bland annat varit med som en av Jordekorrarna i Björnbröder (den andra spelas av Niclas Ekholm), "övriga röster" i Ett Småkryps Liv, m.fl. (dessutom så var han ofta ljudtekniker i KM Studios dubbningar 2000-2004)

Bittan Norman har också varit med och gjort en del mindre roller hos KM Studio 2000-2004, skulle gissa att hon är släkt med Ola Norman (som spelar Bagaren i filmen och som också varit ljudtekniker på KM Studio 2000-2004 likaväl som han hoppat in i mindre roller)

Vad du vet MYCKET OM DUBBNING ! ;D ;D

Utloggad Disneyfantasten

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 13 april 2020 kl. 18:26:27 »
Vad du vet MYCKET OM DUBBNING ! ;D ;D

Det är faktiskt ganska enkelt, dels har jag googlat på hemsidan och söks upp i "Svenska röster & credits" och dels har jag med åren lärt mig mer och mer inom dubbning…

Utloggad Disneyfantasten

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 13 april 2020 kl. 18:29:44 »

Jag trodde att Amanda Flack var släkt med Marie Kühler-Flack (Kajsa Anka, Alkmene i Herkules, Ursula Stanhope i Djungel George, Storasystern i omdubbningen av Alice i Underlandet och Weebo i Flubber) och Peter Flack (Victor i Ringaren i Notre Dame), så jag googlade och fick veta att så var fallet!  :) (hon är deras dotter)

Förresten så kollade jag också upp Lasse Kühler (Maries Pappa) som levde 1938-2014, må han vila i frid…

Utloggad Elios

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 4 319
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: 14 april 2020 kl. 00:34:54 »
Tomas Futvoye låter väldigt bekant. Vad har han mer varit med i?^^