Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mathilda Gustafsson

Jag gnäller för att skolor inte prioriteras! Vissa kommuner har inte ens råd med skolmat längre! Mer pengar till skolorna!

Steffan Rudvall

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  6 november 2023 kl. 22:41:10Jag gnäller för att skolor inte prioriteras! Vissa kommuner har inte ens råd med skolmat längre! Mer pengar till skolorna!
Det är tyvärr ganska vanligt att skolor försöker vara väldigt ekonomiska med de pengar de faktiskt får, om det i sin tur handlar om att inte köpa in nytt material och teknik eller att man låter själva byggnaderna förfalla är desto mindre viktigt...

Daniel Hofverberg

Inte riktigt lika allvarligt, men jag skulle på teater med Västerbottensteatern igår - men pjäsen blev inställd då en av skådespelarna blivit sjuk. :(

Hur sjutton kan det komma sig att en professionell regionsteater inte har understudies (ersättare) som varenda annan teater i världshistorien...?!
(Okej, det finns säkert fler teatrar som inte har det - men ärligt talat trodde jag i min enfald att det var en självklarhet för alla teatrar att ha ersättare för alla större roller... ???)

Till råga på allt var detta den sista föreställningen i Skellefteå av pjäsen ifråga, och de hade fräckheten att istället hänvisa till att man kan se pjäsen i Umeå under den här veckan; vilket känns som höjden av fräckhet - hur många har egentligen möjlighet att resa 13 mil till Umeå under en vardag för att se en teaterpjäs; vilket skulle resultera i att man inte är hemma igen förrän tidigast vid midnatt...?

Mathilda Gustafsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  6 november 2023 kl. 22:52:16Det är tyvärr ganska vanligt att skolor försöker vara väldigt ekonomiska med de pengar de faktiskt får, om det i sin tur handlar om att inte köpa in nytt material och teknik eller att man låter själva byggnaderna förfalla är desto mindre viktigt...
Låta skolorna förfalla och arbetar med gammalt material är det ens lagit?

Steffan Rudvall

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  7 november 2023 kl. 01:06:25Låta skolorna förfalla och arbetar med gammalt material är det ens lagit?
Det vet jag inte, men om jag säger att skolans alla atlaser hade med Öst och VVästtyskland när jag började jobba där 2014 kanske det skapar en bild av vad jag menar.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  7 november 2023 kl. 08:45:50Det vet jag inte, men om jag säger att skolans alla atlaser hade med Öst och VVästtyskland när jag började jobba där 2014 kanske det skapar en bild av vad jag menar.
Seriöst? :o Men det hade ju varit Tyskland i typ 25 då!

Steffan Rudvall

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  7 november 2023 kl. 11:37:29Seriöst? :o Men det hade ju varit Tyskland i typ 25 då!
Om jag minns rätt så var dessa från 1987...

Mathilda Gustafsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  7 november 2023 kl. 11:48:44Om jag minns rätt så var dessa från 1987...
Det är ju helt sjukt! Hoppas verkligen att sånt där inte är vanligt!

MOA

Ni blir säkert galna på mig för att jag spammar i ämnet om Dot

gstone

Stuart Little DVDn har inga dubb credits 😫😤😡❗️
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

David Zaslav är en idiot😠

Han skrattar hela färdiga filmade/ animerad filmer bara för att kunna få skatteavdrag 😤😒

Nu har de hänt med den nya Gråben filmen med.

Lilla My

Vill gnälla på mitt ryggskott.

Det gör ont.

Tack för mig.

gstone

Citat från: Lilla My skrivet 10 november 2023 kl. 17:00:57Vill gnälla på mitt ryggskott.

Det gör ont.

Tack för mig.
Stackars dig :'(

Hoppas det bli bättre snart.

MOA

Nån uppskattar plagierat jobb
Blä!

Lillefot

Sjukt irriterande att Google har bytt ut nedladdningsnotifikationerna i Chrome mot en bubbla i det högra hörnet, som är allt för lätt att inte lägga märke till. :(
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.