Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

A

Citat från: Skokaka skrivet 28 september 2024 kl. 20:48:44Alright, jag tar livet av mig.
Gör inte det! Vill du prata så finns vi alla här på forumet för att hjälpa dig.

Skokaka

Eftersom ingen vet hur mycket tecken man har i en text. Jag som har ett super långt utkast, och då är det för många tecken. 

Vad ska man göra? Klistra in några delar så att det blir lagom och sen publicera? Blir det inte spam, då?

BPS

Citat från: Skokaka skrivet 28 september 2024 kl. 23:14:27Eftersom ingen vet hur mycket tecken man har i en text. Jag som har ett super långt utkast, och då är det för många tecken.

Vad ska man göra? Klistra in några delar så att det blir lagom och sen publicera? Blir det inte spam, då?
Dela upp det på två inlägg, ingen kommer klandra dig för spam du är ju en gillad medlem på forumet.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 28 september 2024 kl. 23:14:27Eftersom ingen vet hur mycket tecken man har i en text. Jag som har ett super långt utkast, och då är det för många tecken.

Om allt besvär? Bäst att förklara, har Skokaka en psykolog att vända sig till? Är lycklig över att jag inte är vänd åt det depressiva hållet. 

https://www.youtube.com/watch?v=HgeJDSUchWY
En låt som kan hjälpa, om något är svårt eller deprimerande kan man inte lägga ner. Fortsätt bara så allt blir bra igen

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 28 september 2024 kl. 23:39:52Om allt besvär? Bäst att förklara, har Skokaka en psykolog att vända sig till? Är lycklig över att jag inte är vänd åt det depressiva hållet.

https://www.youtube.com/watch?v=HgeJDSUchWY
En låt som kan hjälpa, om något är svårt eller deprimerande kan man inte lägga ner. Fortsätt bara så allt blir bra igen
Ganska hjälpsamt, pianomusik är lugnande. Tack för hjälpen.

Daniel Hofverberg

Det finns mig veterligen inget sätt att inne i forumprogramvaran SMF se hur många tecken som förekommer i ett utkast, utan då måste man i så fall klistra in texten till Word, TextPad eller annat lämpligt program som kan räkna antal tecken.

Men i dagsläget ligger maxgränsen på 20000 tecken per inlägg, vilket jag tycker bör vara ganska generöst tilltaget för de flesta sammanhang. Som jämförelse kan nämnas att i ett normalt typsnitt motsvarar en fullskriven A4-sida ungefär 4000 - 4500 tecken, så 20000 tecken motsvarar alltså mellan 4 och 5 fulla A4-sidor med normal brödtext. Grovt räknat kan man säga att 20000 tecken motsvarar ungefär en genomsnittlig barnbok, så du måste skriva mycket för att komma över det...

Finns det skäl till det kan jag dock höja gränsen ytterligare, om du eller någon annan kan ge exempel på vad man skulle vilja skriva som inte ryms inom 20000 tecken. :)

Annars kan du alltid dela upp det i två inlägg (=40000 tecken), för fler än två inlägg har jag väldigt svårt att tro att du kommer behöva. Fler än två hela barnböcker brukar nog de flesta inte orka skriva vid ett och samma tillfälle, och om du faktiskt orkar det bör du nog överväga en karriär som författare... ;)

Inget räknas som spam automatiskt, och jag och Erika kan nog ganska enkelt avgöra avsikten bakom upprepade inlägg vid ett och samma tillfälle, för att se att det faktiskt inte är spam. Och håller man sig till 2 eller max 3 inlägg efter varandra brukar vi aldrig anse det som spam, utan då krävs det ett flertal inlägg på ett sätt som gör det uppenbart att det bara handlar om masspostning.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 29 september 2024 kl. 00:32:42Ganska hjälpsamt, pianomusik är lugnande. Tack för hjälpen.
;D ;D ;D ;D Försökte ladda upp ljudfilen men den var för stor

gstone

Det är en hantverkare på nerrevånigen . Mina föräldrar vill att jag går ner ändå  >:(
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Citat från: gstone skrivet 30 september 2024 kl. 09:20:04Det är en hantverkare på nerrevånigen . Mina föräldrar vill att jag går ner ändå  >:(
Har dom gått nu?

Skokaka

gstone

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  2 oktober 2024 kl. 23:05:16Jag hatar Samuel.
Någon föredetta vän som kränker dig nu? Om inte är det någon ny fiende som hatar dig lika mycket som din förra vän

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  2 oktober 2024 kl. 23:35:45Någon föredetta vän som kränker dig nu? Om inte är det någon ny fiende som hatar dig lika mycket som din förra vän
En ex-vän. (Och INTE en pojkvän/flickvän!) Blir sur på att han visade noll sympati innan vi slutade att vara vänner. Plus att han verkar ha det bättre medan det går värre för mig.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  2 oktober 2024 kl. 23:07:42Jasg är så arg att jag inye väntade på DVDN

https://www.ginza.se/product/harald-och-den-magiska-kritan/19313/
Jag är en idiot !!
Du kan ju trösta dig med att kvaliteten på VoD lär vara betydligt bättre än på DVD, då jag förutsätter att den digitala köpfilmen är i 1920x1080 pixels medan man ju på DVD är förpassad till 720x576 pixels.

Det vore en helt annan femma om filmen skulle släppas på Blu-Ray, då Blu-Ray är vida överlägsen digitala köp i kvalitet; med samma upplösning men avsevärt högre bitrate...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 oktober 2024 kl. 02:42:34Du kan ju trösta dig med att kvaliteten på VoD lär vara betydligt bättre än på DVD, då jag förutsätter att den digitala köpfilmen är i 1920x1080 pixels medan man ju på DVD är förpassad till 720x576 pixels.

Det vore en helt annan femma om filmen skulle släppas på Blu-Ray, då Blu-Ray är vida överlägsen digitala köp i kvalitet; med samma upplösning men avsevärt högre bitrate...
Jag tänker skaffa den på fysiska media ändå för säkerhets skull !

Fysisk media är bättre