Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 15 oktober 2024 kl. 22:34:39Varför tog de bort de gamla apparna? :(
Ja R.I.P Talking Santa, Gina, Larry & Lila. Hade aldrig dom sistnämnda apparna

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 oktober 2024 kl. 20:59:56Intressant, så Svenska Akademiens Ordlista anser numera att horunge är både en ensam rad överst och nederst på en sida...? När jag gick i skolan fick vi lära oss att horunge var när en ensam rad i ett stycke hamnar längst ned på en sida, medan det heter änka när en ensam rad hamnar längst upp på en sida.

Jag minns tydligt också att läraren visade oss SAOL som bevis för detta, men det var förstås inte direkt igår... Så när avskaffades begreppet änka (i den här innebörden) egentligen...?
Orden "änka" i den betydelsen finns inte i SAOL, och jag kan faktiskt inte ens hitta det i SAOB. Men det är möjligt att det står där någonstans, men väl dolt.

Wikipedia nämner två typer av ensamrader/horungar, enkla respektive dubbla och tillfogar att dubbel ensamrad även kan kallas "änka".
https://sv.wikipedia.org/wiki/Ensamrad

Citat från: Will Siv skrivet 15 oktober 2024 kl. 22:55:59Har ALDRIG hört det användas så  ???
Då är det väl trevligt att du har fått lära dig något nytt! :)

gstone

jag slog mitt knä i skrivbordet :(

Det gjord jätte ont.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Aj! Jag bröt mitt ben kan ambulansen komma? ;)

gstone

Ibland blir MOA jätte arg på mig utan jag fattar varför :-\

MOA

Citat från: MOA skrivet 21 oktober 2024 kl. 11:59:06Aj! Jag bröt mitt ben kan ambulansen komma? ;)
Bäst att tilläga att detta bara är en text som jag skrev på Google Översätt. Aldrig brutit något ben i kroppen

gstone

Skokaka

Jag kom ihåg när en irriterande alkoholist kom och störde mig förra året när vi satt och väntade i flygplatsen. Seriöst, vem går till någon random person och pratar med dom bara så där? Kan han inte se att jag är ointresserad? Han trakasserade också några tjejer, som tur är så fick han skäll av någon kille, och han gick bort från platsen vi var på. Han var extremt jobbig och jag har hemska tankar om honom och hans morsa, men såklart, bäst att jag håller detta för mig själv... Jösses...

A

Vintertiden förvirrar mig!

MOA

Citat från: A skrivet 27 oktober 2024 kl. 16:03:31Vintertiden förvirrar mig!
Ja nu blev det mörkt en timme tidigare

Oskar

Citat från: gstone skrivet 25 oktober 2024 kl. 16:51:42Det här måsdte vara något slags elakt skämt

Inget kul på Disney Plus på hela Nvember !! >:(

https://www.filmtopp.se/nyhet/disneyplus-nya-filmer-och-serier-pa-disney-i-november-2024-mord-och-modern-western-pa-menyn
jag har inte Disney Plus själv. det är upp till vad Disney vill satsa på. nu kan restaurangen och barerna beställa Disney Plus via företagsabonnemang hos Allente och andra företag som har företagsabonnemang på tv kanaler.

MOA

Är det fel på min DVD eller varför blir det bara danska när jag försöker se Asterix & Bautastensmällen? Trycker på alla språk & ändå blir det danska, kan mediaspelare blanda ihop ljudspåren? Vill nästan beställa en ny DVD för att kolla om den har samma ljudproblem

A

Citat från: MOA skrivet 27 oktober 2024 kl. 19:38:52Är det fel på min DVD eller varför blir det bara danska när jag försöker se Asterix & Bautastensmällen? Trycker på alla språk & ändå blir det danska, kan mediaspelare blanda ihop ljudspåren? Vill nästan beställa en ny DVD för att kolla om den har samma ljudproblem
Det är inte så att din spelare är förinställd på att välja danska som ljudspråk? Vet att jag hade en spelare som ibland hoppade över menyerna och bara startade direkt med texter och undertexter på det språket som man hade ställt in i inställningarna.

MOA

Citat från: A skrivet 27 oktober 2024 kl. 21:07:55Det är inte så att din spelare är förinställd på att välja danska som ljudspråk? Vet att jag hade en spelare som ibland hoppade över menyerna och bara startade direkt med texter och undertexter på det språket som man hade ställt in i inställningarna.
Kan man ställa in det på VLC Media Player, när jag valt svenska på alla andra filmer har det alltid blivit rätt. Varför måste detta uppstå på den bästa filmen? Kan inte kolla nu när jag tagit ut filmen men gör det imorn

gstone

Snälla kan någon sätta tillbaka den svenska rollistan av Rudolf med röda mulen på Wikipedia ! >:(

Jag bry mig inte om att dem är baserad på igenkänning !

Dem var bra och ha och skanar den  :(

https://sv.wikipedia.org/wiki/Rudolf_med_den_röda_mulen

Sätt tillbaka den !