Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Göran

Citat från: Skokaka skrivet 23 april 2025 kl. 19:23:29De första avsnitten så lyssnar man bara, av någon anledning, innan man senare ser dom prata med dubbarna. Så i de första så lyssnar jag medan jag använder ett annat fönster, så att jag kan både lyssna och göra annat på samma gång. Men ja, jag borde ha tänkt på detta tidigare.
De har även de senare avsnitten som ljudfil på podcast tjänster men då kanske man känner att man tappar en bit eftersom att bilden inte är med.

gstone

tydligen finns det en den barnprogram där det inte förekommer några skurkar >:(

vad är det för dumheter, känns som man tonar ni barn underhållning lite väl mycket ibland, detta är dålig för när barn kommer ut i sverige är dom helt mesiga och kan inte hantera konflikter  och saker

känns so vi ibland skyddar barn idag för mycket när gäller underhållningen man gör för dom.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Citat från: gstone skrivet 27 april 2025 kl. 16:27:53tydligen finns det en den barnprogram där det inte förekommer några skurkar >:(

vad är det för dumheter, känns som man tonar ni barn underhållning lite väl mycket ibland, detta är dålig för när barn kommer ut i sverige är dom helt mesiga och kan inte hantera konflikter  och saker

känns so vi ibland skyddar barn idag för mycket när gäller underhållningen man gör för dom.
Som Greta Gris? Det är verkligen nedvärderande för barn på så många sätt

BPS

Citat från: gstone skrivet 27 april 2025 kl. 16:27:53tydligen finns det en den barnprogram där det inte förekommer några skurkar >:(
Det finns väl väldigt många som inte har skurkar men någon sorts antagonister har väl de flesta.

gstone

Om man jemför He-Man and the Masters of the Universe( 1983 –1985)  där He-Man slog med någon skurk i ty varje avsintt med em serie som  Koalabröderna fattar man vad jag menar ::)
Skulle mycket heller se på He-Man and the Masters of the Universe i  än  Koalabröderna

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 27 april 2025 kl. 16:49:24Om man jemför He-Man and the Masters of the Universe( 1983 –1985)  där He-Man slog med någon skurk i ty varje avsintt med em serie som Koalabröderna fattar man vad jag menar ::)
Skulle mycket heller se på He-Man and the Masters of the Universe i  än  Koalabröderna
De två serierna riktar sig väl inte riktigt till samma målgrupp, om vi ska vara ärliga...?

Citat från: BPS skrivet 27 april 2025 kl. 16:38:12Det finns väl väldigt många som inte har skurkar men någon sorts antagonister har väl de flesta.
Visst finns det undantag, men de flesta serier oavsett målgrupp har väl någon sorts antagonist i alla fall - men långt ifrån alltid som en stereotyp "skurk".

Citat från: MOA skrivet 27 april 2025 kl. 16:31:30Som Greta Gris? Det är verkligen nedvärderande för barn på så många sätt
Det beror väl på åldern, men för de allra yngsta (som den riktar sig mot) är det väl egentligen inget fel på Greta Gris. Det måste ju finnas serier även för de allra yngsta barnen, även om det inte är något som vi skulle ämna till att se på. :)

gstone

BPS

Citat från: gstone skrivet 27 april 2025 kl. 20:02:38jag gillar inte folkmord >:(
Vem gör det? Eller det finns ju uppenbarligen folk som inte ser problemet men vi ska nog sträva mot att inte vara sådana...

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 27 april 2025 kl. 20:02:38jag gillar inte folkmord >:(
Vi kan nog vara ganska säkra på att ingen gillar folkmord.

Nog för att inte alla är överens om vad som verkligen klassas som folkmord, då det inte finns några riktigt tydliga definitioner, men ändock...

Skokaka

Folk som sprider personlig information om andra och hackare är en utav de få som faktiskt förtjänar att få cancer.

gstone

Citat från: Skokaka skrivet 27 april 2025 kl. 23:56:39Folk som sprider personlig information om andra och hackare är en utav de få som faktiskt förtjänar att få cancer.
Du är rolig 

gstone

Jag hatar Robert F. Kennedy Jr han är en av dom hemska människorna just.

Han säger hur dåligt det är att ha autism och säger arr han ska utrota autism inom några år 😖😭

Han ge mör autism med typ cancer

Han säger att om man har autism kan man inte bidra till samhället eller gör något meningsfullt

Han är för övrigt usas nuvarande sjukvårdsminister🙁

I storrt sätt den sista person man vill ha som sjukvårdsminister

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 28 april 2025 kl. 00:20:07Jag hatar John F. Kennedy Jr han är en av dom hemska människorna just.

Han säger hur dåligt det är att ha autism och säger arr han ska utrota autism inom några år 😖😭

Han ge mör autism med typ cancer

Han säger att om man har autism kan man inte bidra till samhället eller gör något meningsfullt

Han är för övrigt usas nuvarande sjukvårdsminister🙁

I storrt sätt den sista person man vill ha som sjukvårdsminister
Robert F. Kennedy Jr. Annars har du helt rätt.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 27 april 2025 kl. 23:56:39Folk som sprider personlig information om andra och hackare är en utav de få som faktiskt förtjänar att få cancer.
Trump & Putin förtjänar också att dö i cancer, så mycket som dom ställt till med

gstone