Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag kan inte fatta att Trump kommer göra slut på svensk dubbning 😟😕🤬😠😭🤮

Han kan ju lika gärna bara skjuta mig i skallen  :'(
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

BPS

Citat från: gstone skrivet  5 maj 2025 kl. 17:20:03Jag kan inte fatta att Trump kommer göra slut på svensk dubbning 😟😕🤬😠😭🤮

Du överdriver, det här är inte ens någonting du behöver bry dig om du är ju inte biobesökare i USA. Det här handlar ju alltså om att Trump vill ha tullar på filmer från andra länder och inte tvärtom

MOA

Citat från: gstone skrivet  5 maj 2025 kl. 17:20:03Jag kan inte fatta att Trump kommer göra slut på svensk dubbning 😟😕🤬😠😭🤮

Han borde skjuta sig själv i huvudet istället

BPS

Citat från: MOA skrivet  5 maj 2025 kl. 19:02:20Han borde skjuta sig själv i huvudet istället
Större exempel på dubbelmoral har världen aldrig skådat. Han går till val på att han ska göra USA bättre men så jobbar han aktivt för att göra allt sämre folk köper sina matvaror på kredit och faktura på vissa håll i landet ändå hotar han hela världen med tullar.

MOA

Citat från: BPS skrivet  5 maj 2025 kl. 19:12:24Större exempel på dubbelmoral har världen aldrig skådat. Han går till val på att han ska göra USA bättre men så jobbar han aktivt för att göra allt sämre folk köper sina matvaror på kredit och faktura på vissa håll i landet ändå hotar han hela världen med tullar.
Ja han är helt galen, vad har han gjort med USA...

gstone

Citat från: MOA skrivet  5 maj 2025 kl. 19:02:20Han borde skjuta sig själv i huvudet istället
håller faktiskt fullständigt med dig, få skulle nog sörja

kankse han typ 8 fruar

gstone

Citat från: BPS skrivet  5 maj 2025 kl. 19:12:24Större exempel på dubbelmoral har världen aldrig skådat. Han går till val på att han ska göra USA bättre men så jobbar han aktivt för att göra allt sämre folk köper sina matvaror på kredit och faktura på vissa håll i landet ändå hotar han hela världen med tullar.
priset på dem matvaror i sverige har påverkat med säger mamma

jag har märkte att choklad blivit dyrare

MOA

Citat från: gstone skrivet  5 maj 2025 kl. 20:53:19håller faktiskt fullständigt med dig, få skulle nog sörja

kankse han typ 8 fruar
Vill inte veta vem han varit ihop med om Trump ens varit ihop med någon. Läskigt

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  5 maj 2025 kl. 20:54:53priset på dem matvaror i sverige har påverkat med säger mamma

jag har märkte att choklad blivit dyrare
Visst har choklad blivit dyrare, men det beror till största delen på torka och dåliga skördar i Afrika (där majoriteten av alla kakaoplantor finns), och inte på något USA har gjort. Visst finns det kakaoplantor även i USA, men inte mycket vi köper in från Sverige kommer därifrån.

gstone

Varför kan inte bara ALLA nya filmer släppas på DVD som för tiden !!!! :'(

gstone

Varför kan inte bara ALLA nya filmer släppas på DVD som för i tiden !!!! >:( >:(

Jag har pengar och jag är ville att köpa 

SÅ SLÄPP DOM PÅ DVD !

så frustrerande  :-\

Anders M Olsson

Citat från: gstone skrivet 31 maj 2025 kl. 23:12:27Varför kan inte bara ALLA nya filmer släppas på DVD som för tiden !!!! :'(
Menar du då DVD bokstavligen, eller även Blu-ray?

Personligen anser jag att det är hög tid att pensionera DVD, och bara ge ut de fysiska utgåvorna på Blu-ray och 4K UHD. Blu-ray har funnits i snart 20 år, och DVD gör inte biofilmer och nyare TV-serier rättvisa. Folk har haft väldigt god tid på sig att byta till modernare utrustning. Alla Blu-rayspelare klarar även DVD, så man behöver inte byta ut filmer man redan har i sin samling.

Sen kanske det inte är realistiskt att ALLA filmer ska ges ut fysiskt, men i alla fall de större, biovisade filmerna. Det produceras mycket skräp till streamingtjänsterna.

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet  1 juni 2025 kl. 08:09:15Personligen anser jag att det är hög tid att pensionera DVD, och bara ge ut de fysiska utgåvorna på Blu-ray och 4K UHD. Blu-ray har funnits i snart 20 år, och DVD gör inte biofilmer och nyare TV-serier rättvisa. Folk har haft väldigt god tid på sig att byta till modernare utrustning. Alla Blu-rayspelare klarar även DVD, så man behöver inte byta ut filmer man redan har i sin samling.
Det håller jag fullständigt med om. Det är hög tid att sluta ge ut filmer på DVD, och enbart satsa på Blu-Ray. Det bör vara få personer i dagens läge som bara har DVD-spelare och inte har Blu-Ray-spelare - och majoriteten av de fåtalet personer använder förmodligen DVD-spelaren knappt alls, utan använder sig mest av streaming; där DVD-spelaren mest samlar damm...

Även om det ändå inte är realistiskt att alla filmer ska släppas fysiskt, så minskar ju åtminstone kostnaden avsevärt om man bara ger ut en utgåva på Blu-Ray istället för att även släppa samma film på DVD...

Citat från: Anders M Olsson skrivet  1 juni 2025 kl. 08:09:15Sen kanske det inte är realistiskt att ALLA filmer ska ges ut fysiskt, men i alla fall de större, biovisade filmerna. Det produceras mycket skräp till streamingtjänsterna.
I rättvisans namn produceras dock också en hel del bra filmer till streamingtjänsterna, även om de kanske delvis försvinner i mängden i relation till mängden snabbproducerat "skräp". Men i övrigt håller jag med dig - att filmer som visats på bio i Sverige också släpps fysiskt borde inte vara för mycket begärt.

Will Siv

Hur många gånger, HUR MÅNGA GÅNGER måste jag söka tills jag kommer in........

Screenshot_20250601-194417~2.png
- what.

MOA

Citat från: Will Siv skrivet  1 juni 2025 kl. 19:47:06Hur många gånger, HUR MÅNGA GÅNGER måste jag söka tills jag kommer in........

Screenshot_20250601-194417~2.png
Gissade att ditt namn var William & hur många gånger har du sökt? 10 gången eller?