Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Will Siv

Citat från: MOA skrivet  1 juni 2025 kl. 20:01:31Gissade att ditt namn var William & hur många gånger har du sökt? 10 gången eller?
5,5 gånger (den första var egentligen ofullständig......)
- what.

Will Siv

Citat från: Will Siv skrivet  1 juni 2025 kl. 19:47:06Hur många gånger, HUR MÅNGA GÅNGER måste jag söka tills jag kommer in........

Screenshot_20250601-194417~2.png
Det var det här jag skrev om för 2 år sen

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=14631.15
(Sida 2)
- what.

MOA

Citat från: Will Siv skrivet  1 juni 2025 kl. 20:08:05Det var det här jag skrev om för 2 år sen

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=14631.15
(Sida 2)
Jaha så länge? Fattar besvikelsen, inte för att jag planerar att söka till folkhögskola men är det såhär svårt tänker jag inte ens försöka

Will Siv

Citat från: MOA skrivet  1 juni 2025 kl. 20:31:22Jaha så länge? Fattar besvikelsen, inte för att jag planerar att söka till folkhögskola men är det såhär svårt tänker jag inte ens försöka
Fattar inte varför det är det......
- what.

MOA

Citat från: Will Siv skrivet  1 juni 2025 kl. 20:31:58Fattar inte varför det är det......
Är det så många som söker in på den folkhögskolan? Det är svårt att fatta

Will Siv

Citat från: MOA skrivet  1 juni 2025 kl. 21:01:27Är det så många som söker in på den folkhögskolan? Det är svårt att fatta
Maybe......

Men varför är det så få platser i så fall.
- what.

gstone

villains of valley view har inte svenska credits på Disney Plus !! >:(  >:(

hur ska jag nu få veta don svenska rösterna 😫😖😠⁉️
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Oskar

Citat från: gstone skrivet  1 juni 2025 kl. 21:34:20villains of valley view har inte svenska credits på Disney Plus !! >:(  >:(

hur ska jag nu få veta don svenska rösterna 😫😖😠⁉️
tyvärr vi kan inte tar reda på eftersom majoriteten av Disney Plus innehåller är dubbar hos lyuno/sdi media det är kört. annars får man lyssna på dubbning och listar ut skådespelare från dubbning. Daniel har försökt kontakta Disney kontor i Scandinavium utan får svar av dom.

gstone

Jag pallar inte alls att se textade filmer 😖😫

(Engelska eller svenska annars får det vara )

BPS

Citat från: gstone skrivet  8 juni 2025 kl. 10:36:26Ja det är trist

sånt är livet(som Siw Malmqvist sjöng  ;D)
Du menar Anita Lindblom...

gstone

Monsieur Hulot

Nu ska jag göra någonting jag i vanliga fall inte tycker om - negga. Men det finns en del saker man har i huvudet som man helt enkelt måste släppa ut ibland. Det jag ska nämna nu är ett sådant.

Kalabaliken i Bender är en svensk långfilm från 1983 regisserad av Mats Arehn. Filmen är en fiktiv historia om den verkliga händelsen med samma namn, och handlar om två karoliner spelade av Lasse Åberg och Brasse Brännström som ska en prinsessa till kung Karl XII spelad av Gösta Ekman i tron om att han ska gifta sig med henne.

Vad är det som gör att man negativt inställd till denna film? Mycket:
- Inte en enda rolig replik levereras
- Manuset är tunt och obegripligt
- Skämten är larviga och dåligt skrivna
- Skådespelarna verkar inte bry sig det minsta lilla
- Anakronism, som antagligen ska vara skämt men som i så fall är dåligt framförda. Till exempel förekommer en scen med en födelsedagstårta med grädde och tårtljus. Något som definitivt inte förekom på 1700-talet!

Jag är inte den enda som tycker illa om denna film, filmkritiker sågade den till fotknölarna med all rätta - till den grad att deras recensioner skrämde bort biobesökare.

Var hittar man filmen om man vill se den? Den finns att streama på SF Anytime, samt finns utgiven på DVD i en box vid namn Göstas rariteter (som snarare borde heta Göstas ungdomssynder, men det är en helt annan historia).

Är det någon mer som sett denna film? Skriv i så fall :)

MOA

Citat från: Monsieur Hulot skrivet  9 juni 2025 kl. 09:12:45Nu ska jag göra någonting jag i vanliga fall inte tycker om - negga. Men det finns en del saker man har i huvudet som man helt enkelt måste släppa ut ibland. Det jag ska nämna nu är ett sådant.

Kalabaliken i Bender är en svensk långfilm från 1983 regisserad av Mats Arehn. Filmen är en fiktiv historia om den verkliga händelsen med samma namn, och handlar om två karoliner spelade av Lasse Åberg och Brasse Brännström som ska en prinsessa till kung Karl XII spelad av Gösta Ekman i tron om att han ska gifta sig med henne.

Vad är det som gör att man negativt inställd till denna film? Mycket:
- Inte en enda rolig replik levereras
- Manuset är tunt och obegripligt
- Skämten är larviga och dåligt skrivna
- Skådespelarna verkar inte bry sig det minsta lilla
- Anakronism, som antagligen ska vara skämt men som i så fall är dåligt framförda. Till exempel förekommer en scen med en födelsedagstårta med grädde och tårtljus. Något som definitivt inte förekom på 1700-talet!

Jag är inte den enda som tycker illa om denna film, filmkritiker sågade den till fotknölarna med all rätta - till den grad att deras recensioner skrämde bort biobesökare.

Var hittar man filmen om man vill se den? Den finns att streama på SF Anytime, samt finns utgiven på DVD i en box vid namn Göstas rariteter (som snarare borde heta Göstas ungdomssynder, men det är en helt annan historia).

Är det någon mer som sett denna film? Skriv i så fall :)
Troligen den sämsta film som Gösta Ekman medverkat i

gstone

Utrikesministern är dum hon borde göra nå¨got för att rädda Greta Thunberg>:( >:( >:(

Oskar

Citat från: gstone skrivet  9 juni 2025 kl. 16:45:29Utrikesministern är dum hon borde göra nå¨got för att rädda Greta Thunberg>:( >:( >:(
jag tvivlar på att Donald Trump hjälper Sverige för befria Greta Thunberg eftersom Trump hjälper Benjamins regeringen i Israel och jag tror också Donald Trump ligger bakom arrestering av Greta Thunberg. Greta Thunberg har autism också.