Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Jag vill gnälla på att  Princess Academy aldrig gjords

Princess Academy skulle vara en animerad kortfilm som skulle ha presenterat alla kvinnliga karaktärer som debuterade från filmerna som kom efter Snövit och de sju dvärgarna ända upp till Trassel, inklusive Pixar-filmer, Vem satte dit Roger Rabbit och  Nightmare bofre christmas,

Förutsättningen var att alla viktiga animerade kvinnliga karaktärer från Walt Disney Animation Studios och Pixar interagerar med varandra, sjunger, dansar och njuter av varandras sällskap på en kunglig internatskola. Musiken skulle komponeras av Alan Menken. https://disney.fandom.com/wiki/Princess_Academy
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

BPS

Citat från: gstone skrivet  9 juni 2025 kl. 20:28:08Jag vill gnälla på att  Princess Academy aldrig gjords

Princess Academy skulle vara en animerad kortfilm som skulle ha presenterat alla kvinnliga karaktärer som debuterade från filmerna som kom efter Snövit och de sju dvärgarna ända upp till Trassel, inklusive Pixar-filmer, Vem satte dit Roger Rabbit och  Nightmare bofre christmas,

Förutsättningen var att alla viktiga animerade kvinnliga karaktärer från Walt Disney Animation Studios och Pixar interagerar med varandra, sjunger, dansar och njuter av varandras sällskap på en kunglig internatskola. Musiken skulle komponeras av Alan Menken. https://disney.fandom.com/wiki/Princess_Academy
Det hände ju på sätt och vis, det här utvecklades ju till prinsessdelen i Röjar Ralf kraschar internet.

Monsieur Hulot

Citat från: MOA skrivet  9 juni 2025 kl. 11:05:58Troligen den sämsta film som Gösta Ekman medverkat i
Gösta ska dessutom ha skämts över sin medverkan så pass mycket att han aldrig ville se filmen. Jag förstår! Själv hade jag inte velat bli filmad igen om jag hade ställt upp på en sådan inspelning!

För övrigt kanske DVD-boxen Göstas rariteter (eller Studio S Entertainment generellt) förtjänar en egen tråd. Vad tror ni? :)

Daniel Hofverberg

Citat från: Monsieur Hulot skrivet  9 juni 2025 kl. 22:37:29För övrigt kanske DVD-boxen Göstas rariteter (eller Studio S Entertainment generellt) förtjänar en egen tråd. Vad tror ni? :)
En generell tråd om Njutafilms och Studio S Entertainment tycker jag vore på sin plats - inte minst som det är en av fåtalet distributörer som fortfarande satsar på fysiska medier i stor skala. :)
(De två företagen är ju i stort sett samma sak, med samma personal och distribution men som ger ut under olika namn)

Monsieur Hulot

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 juni 2025 kl. 23:05:09En generell tråd om Njutafilms och Studio S Entertainment tycker jag vore på sin plats - inte minst som det är en av fåtalet distributörer som fortfarande satsar på fysiska medier i stor skala. :)
(De två företagen är ju i stort sett samma sak, med samma personal och distribution men som ger ut under olika namn)
Skapad.

MOA

Nu när jag börjat spela Super Mario Kart har 2 banor blivit rena mardrömslopp för mig: Vanilla Lake & Bowser Castle 3. Klantar alltid till det så jag hamnar på 5:e plats eller lägre, svårighetsgraden är så orättvis och jag kör bara på 100cc. Luigi är alltid efter mig & han använder alltid en stjärna. Spelet är fullt med items som bara CPU spelarna kan använda & kör man in på 5:e plats eller lägre går man inte vidare. Riktigt bra att dom ändrade detta i framtida spel. Super Mario Kart är en svag & svår start på serien

MOA

Tydligen så får Charles Martinet inte använda Mario rösten längre, epoken gick ner i graven. Samantha Kelly har också fått sparken och det är än så länge okänt vem som ersätter henne

MOA

Är förvånad över att Lilo & Stitch sägs vara sämre än Snövit. Så förvånande dåligt

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet 14 juni 2025 kl. 09:36:29Är förvånad över att Lilo & Stitch sägs vara sämre än Snövit. Så förvånande dåligt
Jag tyckte om båda filmerna, men skulle nog ändå se Snövit som strået vassare. Båda filmerna har sina för- och nackdelar, men Snövit har fördelen att den är mer originell och hittar på något nytt av originalfilmen och sagan; medan Lilo & Stitch på gott och ont mer följer den första filmens story. Men båda filmerna är i mina ögon definitivt sevärda, och båda har som sagt sina för- och nackdelar; där den största nackdelen med Snövit är dvärgarna (eller vad de nu ska föreställa...).

Mina åsikter om vilken av filmerna som är bättre verkar dock inte vara representativa för de flesta filmkritiker - om du mer litar på genomsnittsbetyg av svenska professionella recensenter, så har Snövit fått 2,7 (av 5) i snitt av svenska kritiker; medan Lilo & Stitch har fått 3,6 i snitt. Dock är det som du ser några fler recensioner på Snövit, och heller inte exakt samma tidningar, vilket kan påverka snittbetyget (ju fler recensioner, desto mindre påverkas förstås genomsnittet av ett bra eller dåligt betyg).

gstone

Jag hatar Donald Trump !

Jag önskar inte blev om vald >:(

gstone

Disney gör inget mer media med Musse och hans vänner som inte är riktat till förskolebarn !

förut hade vi saker som Hos Musse och  Musse Pigg och hans vänner firar jul !

BPS

Citat från: gstone skrivet 19 juni 2025 kl. 21:42:14Disney gör inget mer media med Musse och hans vänner som inte är riktat till förskolebarn !

förut hade vi saker som Hos Musse och Musse Pigg och hans vänner firar jul !
Mickey Mouse kortfilmsserien lever väl kvar lite med specialer då och då...

MOA

Citat från: gstone skrivet 19 juni 2025 kl. 21:42:14Disney gör inget mer media med Musse och hans vänner som inte är riktat till förskolebarn !

förut hade vi saker som Hos Musse och Musse Pigg och hans vänner firar jul !
Musses Kukhus startade allt, sämsta programmet när jag var barn

Disneyfantasten

Citat från: BPS skrivet 19 juni 2025 kl. 21:48:17Mickey Mouse kortfilmsserien lever väl kvar lite med specialer då och då...
Man kan väl säga att Once Upon A Studio är någon form av special med Musse och gänget, även om den också innehåller karaktärer från andra animerade filmer som Disney gjorde sedan studion startade 1923 fram till 2023, samma år som kortfilmen släpptes.

Lillefot

Jaha, då var det dags igen att gnälla över något. Varning för lång text.

På senaste tiden har jag märkt en trend gällande släpp av filmer på 4K Blu-Ray. Normalt sett brukar de släppen även inkludera en vanlig Blu-Ray skiva, ifall du ännu inte skulle ha ett sätt att spela upp 4K-skivor. Jag har själv uppskattat det, så jag fortfarande kan få "bästa" versionen av en film samtidigt som det blir lättare att spela upp den (har ingen riktig 4K-spelare just nu, närmaste är en Xbox Series X. Och den har jag läst har problem med vissa skivor, och kan inte heller utnyttja Dolby Vision. Så jag har hållit mig till vanliga Blu-Ray skivor så länge, och köper främst 4K för framtiden och om det finns).

Vissa företag har dock börjat med ett ganska girigt trick, med vissa filmer gör dem så att det vanliga 4K-släppet endast inkluderar en 4K-skiva. Vill du ha båda skivorna i samma fodral, då behöver du köpa Steelbook-utgåvan. Exempel på detta jag har stött på är Beetlejuice, dess uppföljare samt Sonic the Hedgehog 3 (det sistnämnda fallet upptäckte jag faktiskt precis idag att de gjorde så med. Samtidigt kollade jag inte upp det innan jag köpte filmen, så där får jag skylla mig själv).

Jag tycker i alla fall det är ett riktigt fult knep att försöka klämma mer pengar ur köparen. Nog för att Steelbooks kan vara trevliga med jämna mellanrum eller för filmer som du verkligen älskar, men problemet blir att de kostar mer överlag främst för ett lite "finare" fodral, samt brukar vara mycket mer begränsade i mängd. Så att låsa möjligheten att ha bägge skivorna, på ett bekvämt sätt, bakom ett sånt släpp känns fult och girigt.

Självklart kan du också köpa filmen igen på det andra formatet, men det är knappast en önskvärd lösning både samlings- och pengamässigt. Och det säger jag som någon som har kopior av första Jurassic Park på fyra olika format (dock av eget initiativ)...
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.