Forumnyheter:

På grund av kraftiga återkommande överbelastningsattacker har jag tvingats införa automatiska blockeringar av besök som laddar många sidor under kort tid. Förhoppningsvis ska inga oskyldiga besökare drabbas av detta, men om du får felmeddelanden eller märker att sajten är död i en timme, så skicka e-post till , så får jag skruva ner inställningarna.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet 29 januari 2026 kl. 21:01:55All racism som är bannlyst idag, knappast något som kan inträffa idag. Helt galet
Du har kanske missat att rasism nog förekommer mer än någonsin i samhället just nu...? :(

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 januari 2026 kl. 00:27:02Du har kanske missat att rasism nog förekommer mer än någonsin i samhället just nu...? :(
Menade att all rasism som förekom på 40-Talet kan aldrig förekomma idag. Alla rasistiska kortfilmer är därför bannlysta

Lilla My

Citat från: MOA skrivet 30 januari 2026 kl. 11:01:38Menade att all rasism som förekom på 40-Talet kan aldrig förekomma idag. Alla rasistiska kortfilmer är därför bannlysta
Det är exakt samma sorts rasism som flödar just nu. Att "bannlysa" (inte vad som sker) rasistiska inslag i filmer gör inte ett jack shit för samhällsutvecklingen. Det är inte där som det sker.

Skokaka

Mer strul med mobilen igen, oavsett vart jag försöker att ladda den så vägrar mobilen att ladda! Samsung är verkligen bara skit! >:(

Lillefot

Citat från: Skokaka skrivet  4 februari 2026 kl. 20:46:33Mer strul med mobilen igen, oavsett vart jag försöker att ladda den så vägrar mobilen att ladda! Samsung är verkligen bara skit! >:(
Om det händer i alla uttag och med olika laddare och kablar, då låter det som att du kan ha fått in ludd eller skräp i laddningsporten. Testa att köra med någon tunn trä- eller plastgrej (exempelvis en tandpetare) i porten och försöka få ut det, så kanske det går att ladda.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Will Siv

Citat från: Skokaka skrivet  4 februari 2026 kl. 20:46:33Mer strul med mobilen igen, oavsett vart jag försöker att ladda den så vägrar mobilen att ladda! Samsung är verkligen bara skit! >:(
Samma sak hände med 2 mobiler jag hade 
- what.

MOA

Om 13 dagar kommer jag få en ny Samsung för det är min favorittelefon

BPS

Citat från: MOA skrivet  4 februari 2026 kl. 23:32:06Om 13 dagar kommer jag få en ny Samsung för det är min favorittelefon
Det finns självklart bra och dåliga produkter från alla tillverkare men just Samsung tycker jag inte att man kan klaga på för att en laddare inte fungerar det beror ju på hur man behandlar sin telefon också hur länge man har haft den. Men tekniken i sig är ju av hög standard skulle jag säga som har haft Samsung i olika versioner ganska länge men som också har erfarenhet av Apple.

Daniel Hofverberg

Vad är det för mobil, och har du testat med en annan laddare?

Själv har jag haft en Samsung Galaxy A54 i ett par år, och jag är väldigt nöjd med den. Före det hade jag en Huawei, som hade klart större problem; och nuförtiden är ju inte Huawei användbart längre som mobilmärke i och med att de inte längre får tillgång till Android som operativsystem.

Men det var främst batteriet som gjorde att jag tvingades överge Huawei-telefonen, då batteriet till sist var så dåligt så att det inte tålde minsta lilla kyla; så bara man gick utanför dörren när det var minusgrader så dog telefonen...

Citat från: BPS skrivet  4 februari 2026 kl. 23:45:58Det finns självklart bra och dåliga produkter från alla tillverkare men just Samsung tycker jag inte att man kan klaga på för att en laddare inte fungerar det beror ju på hur man behandlar sin telefon också hur länge man har haft den. Men tekniken i sig är ju av hög standard skulle jag säga som har haft Samsung i olika versioner ganska länge men som också har erfarenhet av Apple.
Jag ser heller ingen anledning att klaga på Samsung. Alla jag känner är nöjda med sina Samsung-mobiler, och jag har även en TV av märket Samsung. Det är ett stabilt och pålitligt märke som ju funnits i väldigt lång tid - men givetvis kan man alltid ha råkat få ett måndagsexemplar, och sen lär väl deras billigaste produkter sannolikt inte vara lika bra som de lite dyrare.

Anders M Olsson

Citat från: Lillefot skrivet  4 februari 2026 kl. 20:58:04Om det händer i alla uttag och med olika laddare och kablar, då låter det som att du kan ha fått in ludd eller skräp i laddningsporten. Testa att köra med någon tunn trä- eller plastgrej (exempelvis en tandpetare) i porten och försöka få ut det, så kanske det går att ladda.
Citat från: Will Siv skrivet  4 februari 2026 kl. 22:25:37Samma sak hände med 2 mobiler jag hade
Använder ni inte trådlös qi-laddning? Bara att lägga ifrån sig telefonen på laddplattan när man inte använder den. Och så slipper man att koppla i och ur laddkabeln, vilket kan slita på kontakten och så småningom få den att glappa.

Jag såg att IKEA säljer en trådlös qi-laddare för så lite som 39 kronor på rea! :) Inte mycket att tveka på...

Qi-laddare kan även finnas inbyggd i en del bilar.

MOA

Referera till mig med enbart kvinnliga pronomen

MOA

Webbplatsen kan inte nås
Känns som att hemsidan hänger sig varje gång jag försöker komma hit

BPS

Citat från: MOA skrivet 20 februari 2026 kl. 14:08:26Webbplatsen kan inte nås
Men de problemen är ju lösta

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet 20 februari 2026 kl. 14:08:26Webbplatsen kan inte nås
Får du det fortfarande? För jag trodde att de problemen var lösta, och för mig har det fungerat klockrent sedan 00:30 i natt.

I så fall, kan du meddela vilket klockslag det hände och vilken/vilka sidor det hänt med? Jag behöver någonting att gå på för att söka i serverns loggfiler, eftersom den bokstavligt talat innehåller miljontals loggrader och det därför är omöjligt att gå igenom dem manuellt...

Citat från: BPS skrivet 20 februari 2026 kl. 14:16:47Men de problemen är ju lösta
Trodde jag med...

MOA

Finns 2 saker jag aldrig kommer sluta störa mig på:
Att Toad har en gullig anime röst
Att Sonic har en tjejröst