Forumnyheter:

På grund av kraftiga återkommande överbelastningsattacker har jag tvingats införa automatiska blockeringar av besök som laddar många sidor under kort tid. Förhoppningsvis ska inga oskyldiga besökare drabbas av detta, men om du får felmeddelanden eller märker att sajten är död i en timme, så skicka e-post till , så får jag skruva ner inställningarna.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Monsieur Hulot

Kalles klätterträd blir mer och mer mystisk ju mer och längre man gräver i serien. Det är inte bara omkastade avsnittsordningar och usla hemvideo-utgåvor som gör serien mystisk, det är också vilka titlar på avsnitten som är de rätta.

Serien har som bekant visats på bio många gånger, bland annat i form av två kortfilmspaket 2024 respektive 2025. Där ingår avsnitten 1 och 6; Vinterfunderingar och Att baka. På bio har de däremot hetat Vinter i stan och Brödbaket. De ändrar namnen hur som helst!

Som tur har man tagit tillbaka den rätta titeln för avsnitt 6, dvs Att baka. Men med Vinterfunderingar har däremot envisats med att använda Vinter i stan som titel när den visas på bio. Varför?

Det är verkligen jättesynd att det ska bli på det sättet. En serie som är älskad (och fortfarande älskas) av både barn och vuxna och dessutom fått internationellt filmpris förtjänar verkligen ett bättre öde än detta. :-\ 

För mig finns det bara en avsnittsordning som är den rätta och det är den som visades 1975-1976.