Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Jag vill gnälla på att panikångesten verkar har gjort comeback för mig. :(
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Lillefot

Citat från: TonyTonka skrivet  9 oktober 2022 kl. 23:05:59Jag vill gnälla på att panikångesten verkar har gjort comeback för mig. :(
Det var tråkigt, det kanske hjälper om du tar en kudde att hålla och trycka i under tiden?
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

TonyTonka

Citat från: Lillefot skrivet  9 oktober 2022 kl. 23:13:18Det var tråkigt, det kanske hjälper om du tar en kudde att hålla och trycka i under tiden?
Jag har en filt i stället. :)

Skokaka

Citat från: TonyTonka skrivet  9 oktober 2022 kl. 23:05:59Jag vill gnälla på att panikångesten verkar har gjort comeback för mig. :(
Vad är panikångesten? ???

TonyTonka

Skokaka

Aj då, det låter verkligen illa... :(

Lilla My

Citat från: TonyTonka skrivet  9 oktober 2022 kl. 23:16:35Hypokondri
Panikångest har inget med hypokondri att göra?

Om du inte menar att du har hypokondri som utlöser panikångest då vill säga.

TonyTonka

Citat från: Lilla My skrivet 10 oktober 2022 kl. 00:38:47Panikångest har inget med hypokondri att göra?

Om du inte menar att du har hypokondri som utlöser panikångest då vill säga.
Ja, det är det jag menar, att hypokondri utlöser min panikångest.

Elios

Citat från: TonyTonka skrivet 10 oktober 2022 kl. 00:39:19Ja, det är det jag menar, att hypokondri utlöser min panikångest.
Det här tycker jag inte riktigt hör hemma i den här tråden. Jag menar att panikångest och hypokondri mm, är inget jag tycker att man gnäller om. Men vad vet jag!? 

Lilla My

Citat från: Elios skrivet 10 oktober 2022 kl. 08:43:47Det här tycker jag inte riktigt hör hemma i den här tråden. Jag menar att panikångest och hypokondri mm, är inget jag tycker att man gnäller om. Men vad vet jag!?
Jag gnäller på mina psykiska problem hela tiden. Man cope'ar på olika sätt haha

Elios

Citat från: Lilla My skrivet 10 oktober 2022 kl. 21:42:07Jag gnäller på mina psykiska problem hela tiden. Man cope'ar på olika sätt haha
Hur känns det då att gnälla på det?

Lilla My

Citat från: Elios skrivet 11 oktober 2022 kl. 01:59:53Hur känns det då att gnälla på det?
Ibland känns det bättre att öppet klaga på att ens hjärna inte klarar av världen, till en psykolog, föräldrar, vänner eller främlingar på ett öppet forum.

Det är inte alltid så blodsallvarligt och om man lever med psykisk ohälsa är det tvärtom ibland ganska skönt att bara ta det för vad det är och handskas med det. Det gör det lättare. Jargongen bland mina närmaste vänner (vi alla med våra olika nivåer av psykisk ohälsa) är väldigt öppen så sätt; "Nu vill min hjärna inte leva längre , det är så drygt, längtar tills jag känner mig mer stabil igen" och "Är helt död inombords idag, kommer leka mask och spendera dagen i sängen hehe" är meningar vi kan slänga oss med ofta.

gstone

Citat från: Lilla My skrivet 11 oktober 2022 kl. 16:02:10Ibland känns det bättre att öppet klaga på att ens hjärna inte klarar av världen, till en psykolog, föräldrar, vänner eller främlingar på ett öppet forum.

Det är inte alltid så blodsallvarligt och om man lever med psykisk ohälsa är det tvärtom ibland ganska skönt att bara ta det för vad det är och handskas med det. Det gör det lättare. Jargongen bland mina närmaste vänner (vi alla med våra olika nivåer av psykisk ohälsa) är väldigt öppen så sätt; "Nu vill min hjärna inte leva längre , det är så drygt, längtar tills jag känner mig mer stabil igen" och "Är helt död inombords idag, kommer leka mask och spendera dagen i sängen hehe" är meningar vi kan slänga oss med ofta.
Har du någon diagonse ?

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Lilla My

Citat från: gstone skrivet 11 oktober 2022 kl. 17:53:58Har du någon diagonse ?
Utreds för ADHD.

Blivit diagnostiserad med depression, PMDS och insomnia.