Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 16 december 2022 kl. 13:42:50Hurdå?Gick nånting snett eller?
Strömavbrott i majoriteten av dagen... Jag fick inte ens en chans att göra något när jag vaknade. Det kom tillbaka i kvällen, dock... Och sen händer det ännu mer problem.

Goliat

Citat från: Skokaka skrivet 16 december 2022 kl. 13:49:05Strömavbrott i majoriteten av dagen... Jag fick inte ens en chans att göra något när jag vaknade. Det kom tillbaka i kvällen, dock... Och sen händer det ännu mer problem.
Vi har turen att inte vara utan el allt för länge, vi brukar alltid se till att ha någonting laddat så man har något att engagera sig i eller läsa en bok. :)

Skokaka

Citat från: Goliat skrivet 16 december 2022 kl. 15:03:38Vi har turen att inte vara utan el allt för länge, vi brukar alltid se till att ha någonting laddat så man har något att engagera sig i eller läsa en bok. :)
Om man har tur, ja.

Goliat

Citat från: Skokaka skrivet 16 december 2022 kl. 15:06:01Om man har tur, ja.
Absolut. Förstår det inte är kul, blir fort kallt och kyl o frys kan förstöras. O laga mat blir svårt. Har du trangia-kök i värsta fall om det skulle bli dag utan el igen?

Skokaka

Citat från: Goliat skrivet 16 december 2022 kl. 17:09:34Absolut. Förstår det inte är kul, blir fort kallt och kyl o frys kan förstöras. O laga mat blir svårt. Har du trangia-kök i värsta fall om det skulle bli dag utan el igen?
Köket har ju gas och funkar i hela fall. :)

(Eller ja, spisen...)

Goliat

Citat från: Skokaka skrivet 16 december 2022 kl. 17:37:59Köket har ju gas och funkar i hela fall. :)

(Eller ja, spisen...)
Va skönt, då behöver du inte tänka på det. :D

Skokaka

Lillefot

Well, här har vi en som lyckades med konststycket att få sig själv utelåst från sin lägenhet.  :(

Och det hade fortsatt, om inte en så vänlig tjej, som bor i samma byggnad frågade hur det stod till och hjälpte mig ta kontakt med fastighetsskötaren. Kudos till henne.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

MOA

Citat från: Lillefot skrivet 18 december 2022 kl. 20:22:59Well, här har vi en som lyckades att konststycket att få sig själv utelåst från sin lägenhet.  :(

Och det hade fortsatt, om inte en så vänlig tjej, som bor i samma byggnad frågade hur det stod till och hjälpte mig ta kontakt med fastighetsskötaren. Kudos till henne.
Åh nej vilken otur!Hade hon int hjälpt dig hade du varit fast där ute

gorehound

Julstressen tar kål på mig

gstone

Jag önskar att filmer filmer hade utsatta dubb credits !

Det är jätte irriterande att inte veta vilka rösterna är i så många filme >:(
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Skokaka

Citat från: gstone skrivet 19 december 2022 kl. 18:00:28Jag önskar att filmer filmer hade utsatta dubb credits !

Håller med. :(

Disneyfantasten

Jag vill gnälla på att jag har feber, ni har ingen aning om hur otroligt jobbigt det är att vara varm i kroppen, frysa, vara öm i kroppen OCH vara krasslig på en och samma gång...

Tog just en alvedon ked vatten som förhoppningsvis hjälper till litegrann så att jag kan laga middagen samt också dricka mig en kopp te, ett glas honungsvatten, en apelsin, en citron och kanske t.o.m. en skål med glass...

Miikee

Jag ligger med exakt samma just nu, så jag förstår precis vad du menar. Speciellt dunkar huvudet och halsen.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 19 december 2022 kl. 18:00:28Jag önskar att filmer filmer hade utsatta dubb credits !

Jag instämmer fullständigt. Intressant att notera är att i Storbritannien är det tydligen lag på att dubbade filmer måste ha utsatta dubbcredits - därav att Disney Channel och Disney Junior alltid haft det, då de sänder från Storbritannien - men tyvärr inte i Sverige... :(