Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Jag vill gnälla på att för många skriver om Snobben med Eurotrolls dubbningar >:(
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Oskar

Citat från: gstone skrivet 11 april 2023 kl. 16:06:36Jag vill gnälla på att för många skriver om Snobben med Eurotrolls dubbningar >:(
Jag håller med dig om tjata om Snobben med eurotroll. Det finns fler dubbar om Snobben t.ex vhs dubbning från Göteborg, en tv dubbning från Mathias Henning från Göteborg, sdi media/IYUNO m.m. annars gör Leo Hallerstam och Lukas krüger m.m bra jobb.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 11 april 2023 kl. 16:06:36Jag vill gnälla på att för många skriver om Snobben med Eurotrolls dubbningar >:(
Jag kan i och för sig hålla med om att det blivit lite för stort fokus just på SVTs dubbning av Snobben - det finns trots allt flertalet andra dubbningar, som på intet sätt är dåliga. Den tidiga VHS-dubben av Din Video håller en ganska hög klass, och Eurotrolls nya dubbning de senaste 2 - 3 åren för Apple TV+ är mycket välgjord. Och med ett undantag är det heller inget fel på SDI Medias dubbningar för Warner Bros. DVD-releaser.

gstone

Jag gillar verkligen inte Autism Speaks ! >:(

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 12 april 2023 kl. 08:12:35Jag gillar verkligen inte Autism Speaks ! >:(
Och för oss som inte vet vad det betyder...?

MOA

gstone

Citat från: MOA skrivet 12 april 2023 kl. 10:04:10Förklara varför
Jag  vet inte om jag orkar jusy nu.

Men det är en hatgrupp,

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 april 2023 kl. 08:54:07Och för oss som inte vet vad det betyder...?
Dom vill förinta Autism.

Oskar

Citat från: gstone skrivet 12 april 2023 kl. 08:12:35Jag gillar verkligen inte Autism Speaks ! >:(
Det är ungefär utrota diabetes. Jag har autism också diabetes typ 2.

Lilla My

Autism Speaks är en grupp som säger sig arbete för familjer med autistiska barn, men som är otroligt kontroversiell. De jobbar med metoder för att förhindra autism och "bota" autism - istället för att jobba MED autism. Att ha autism är ofta skamligt och de målar upp föräldrarna som slitna, ledsna och självmordsbenägna och barnen som ur kontroll och IQ-befriade utan någon som helst empati. De lyssnar inte heller på folk som faktiskt är autistiska, utan pratar över dem för att fortsätta sprida falsk information och göra med skada än nytta.

gstone

Citat från: Lilla My skrivet 13 april 2023 kl. 02:01:30Autism Speaks är en grupp som säger sig arbete för familjer med autistiska barn, men som är otroligt kontroversiell. De jobbar med metoder för att förhindra autism och "bota" autism - istället för att jobba MED autism. Att ha autism är ofta skamligt och de målar upp föräldrarna som slitna, ledsna och självmordsbenägna och barnen som ur kontroll och IQ-befriade utan någon som helst empati. De lyssnar inte heller på folk som faktiskt är autistiska, utan pratar över dem för att fortsätta sprida falsk information och göra med skada än nytta.

Tack för hjälpen,snälla my :) :)

MOA

Citat från: gstone skrivet 13 april 2023 kl. 14:45:14Tack för hjälpen,snälla my :) :)
Första gången du e snäll mot Lilla My,bra gjort gstone

gstone

gstone

Folk är så fixade vi ras.

Först klagade man på att Naomi Scott inte var från mellanöstern och nu klagar folk på att hon som ska spela Nani är för vit ! :(

gstone

Folk agera som ras inte betyder något när dom ändrar en tradionelet  vit karatärer till en annan ras i en adapaation.

Men när dom gör karatärer som inte var vit orginalet vit i adapation då är tydligen ras jätte viktigt ::) ::)