Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag har lite problem med min Bluray-spelare  med ibland :(
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Jag på att kortfilmen To Protect and Serve aldrig släppts  >:(

Trots att det verkade som rätt mycket arbete var gjort på den redan.

Jag hade gillat att se den :(

Anders M Olsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 juli 2023 kl. 10:41:35Det skulle isåfall förklara saken.
Ja, precis. Det räcker inte med att det finns annat i din bostad som fungerar. Du måste testa genom att koppla in något annat i just exakt det vägguttaget där Blu-rayspelaren sitter.

Du kan även testa att flytta Blu-rayspelaren till ett annat uttag där du vet finns ström.

Oskar

Citat från: gstone skrivet  2 juli 2023 kl. 12:20:31Jag på att kortfilmen To Protect and Serve aldrig släppts  >:(

Trots att det verkade som rätt mycket arbete var gjort på den redan.

Jag hade gillat att se den :(
Det är konstigt att dom inte släpper på dvd, bluer ray, på streaming tjänster bl.a Disney Plus, Netflix, Viaplay och andra Streaming tjänster.

gstone

Citat från: Oskar skrivet  2 juli 2023 kl. 17:49:24Det är konstigt att dom inte släpper på dvd, bluer ray, på streaming tjänster bl.a Disney Plus, Netflix, Viaplay och andra Streaming tjänster.
Håller med.
Det skulle i så fall vara Disney Plus  eftersom det är Disney Kortfilm.

gstone

Jag öppnade så många olika sidor med info  om Önskan att datorn blev svart och stängde av sig själv  :(

gstone

Jag vill gnälla på at att Alice i Underlandsbageriet fortfarande inte kommit till Disney Plus i Sverige  >:( >:(

Jag vill se serien!

gstone

Jag vill klaga på att folk på den här hemsidan ofta frågar var ifrån dubb info kommer.

Kan folk inte bara acceptera och vara tacksam när dom får credits och sånt till dubbningar.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  6 juli 2023 kl. 01:13:59Jag vill klaga på att folk på den här hemsidan ofta frågar var ifrån dubb info kommer.

Kan folk inte bara acceptera och vara tacksam när dom får credits och sånt till dubbningar.
Det kan man inte, det har ju hänt i alla fall två gånger att folk skrivit rollistor till filmer som aldrig dubbats till svenska och lagt ut dem på Wikipedia sidor och liknande.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  6 juli 2023 kl. 01:13:59Jag vill klaga på att folk på den här hemsidan ofta frågar var ifrån dubb info kommer.

Har du inte hört talats om begreppet källkritik, som ju är något av det absolut viktigaste för alla att lära sig i dessa tider...?

Nu är credits i och för sig relativt harmlöst i det stora hela (förutom för eventuella felaktigt crediterade skådespelare), men lär man sig inte källkritik tidigt kan det få betydligt allvarligare konsekvenser än bara eventuella felaktiga skådespelarlistor...
(Jag förutsätter att de lär ut om källkritik på grundskolor och gymnasieskolor också nuförtiden, som var ovanligt på 1990-talet - men så är det i och för sig också viktigare nu än det var då, då risken för spridning av felaktiga uppgifter eller nyheter är så stor i dessa tider.)

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 juli 2023 kl. 01:25:40(Jag förutsätter att de lär ut om källkritik på grundskolor och gymnasieskolor också nuförtiden, som var ovanligt på 1990-talet - men så är det i och för sig också viktigare nu än det var då, då risken för spridning av felaktiga uppgifter eller nyheter är så stor i dessa tider.)
Det gör de, dessutom i flera ämnen både i Svenska, Historia och Samhällskunskap.

gstone

Kan man inte var sin egen källa som typ" jag säger det därför är det sant" :D ;D

Själv brukar jag lita på mina Mutuals( sociala media begrepp) 

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  6 juli 2023 kl. 01:36:10Kan man inte var sin egen källa som typ" jag säger det därför är det sant" :D ;D

Själv brukar jag lita på mina Mutuals( sociala media begrepp)
Om man säger så blir man antagligen inte tagen på allvar.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  6 juli 2023 kl. 01:27:43Det gör de, dessutom i flera ämnen både i Svenska, Historia och Samhällskunskap.
Det låter betryggande. När jag växte upp förekom det inte alls på grundskolan, men däremot en del på gymnasiet - men jag misstänker att det åtminstone delvis berodde på att jag gick Medieprogrammet, i och med att det enbart förekom i ämnet Kommunikation och media, och det var gissningsvis inget som förekom på alla gymnasieprogram på den tiden. Nu talar vi alltså mitten/slutet av 1990-talet, så det var inte direkt igår.

På medieundervisningen på gymnasiet gick de till och med så långt att de försökte tuta i oss att nyhetsinslag i Rapport och Aktuellt kanske bestod av specialeffekter och trickfilmning, men jag gissar att de bara försökte peka på möjligheterna/riskerna och inte att de faktiskt på fullaste allvar trodde att Rapport skulle förfalska saker...

gstone

Min mellanstadielärare sa ofta också att jag behövde ;D