Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 augusti 2024 kl. 21:39:30På Triangeln har de infört detta för att stoppa missbruk av toaletterna. Tanken bakom är väl att ingen skulle betala för att vandalisera toaletterna.
Isåfall tycker jag att man kan sätta larm istället om någon missbrukar eller vandaliserar toaletterna.

Trots allt är ju toaletten menad att vara en privat plats.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 augusti 2024 kl. 21:59:53Isåfall tycker jag att man kan sätta larm istället om någon missbrukar eller vandaliserar toaletterna.

Trots allt är ju toaletten menad att vara en privat plats.
Man kan ju inte ha kameror på toaletter och det är väl därför de vill ha koll på vem som kommer in och ut genom att ta betalt.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 augusti 2024 kl. 22:06:12Man kan ju inte ha kameror på toaletter och det är väl därför de vill ha koll på vem som kommer in och ut genom att ta betalt.
Det var en bra poäng, men jag tycker ändå detta fel och onödigt eftersom man förlorar pengar för att göra ett viktigt kroppsbehov.

Men dåså, då kan man ju lika gärna betala barn för att gå på dagis/skolan eller leka på lekplatser.

Dubintrested

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 augusti 2024 kl. 22:14:15Men dåså, då kan man ju lika gärna betala barn för att gå på dagis/skolan eller leka på lekplatser.
Det gör man ju, föräldrarna betalar ju för förskoleplats. Menar du tvärtom att man ska betala barnen för att gå på förskola/skola så gör man ju redan det också med barnbidrag och CSN.

Disneyfantasten

Citat från: Dubintrested skrivet 14 augusti 2024 kl. 22:28:03Det gör man ju, föräldrarna betalar ju för förskoleplats. Menar du tvärtom att man ska betala barnen för att gå på förskola/skola så gör man ju redan det också med barnbidrag och CSN.
Jag försökte göra en liknelse för att visa min poäng, alltså att jag inte tycker att någon ska behöva betala för toalettbesök utan att man istället borde aktivera larm som tjuter varje gång någon missbrukar eller vandaliserar en toalett.

Om man måste betala varenda gång man måste tömma kroppen eller tvätta sig så blir man tillslut luspank och det kan väl aldrig vara bra.

MOA

Jag & min kompis är så förbannat trötta på att den lilla jäveln Kasper laddar upp videor på oss!!!!! >:( >:( >:( >:( >:(

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 15 augusti 2024 kl. 16:45:31Jag & min kompis är så förbannat trötta på att den lilla jäveln Kasper laddar upp videor på oss!!!!! >:( >:( >:( >:( >:(
Varför anmäler ni inte personen då?

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 augusti 2024 kl. 20:38:45Varför anmäler ni inte personen då?
Jag rapporterade alla stulna videor & kanalen, en video på mig har över 100 visningar nu! Tur för mig att 1000 visningar ifrån originalvideon

Skokaka

Varför tycker folk att djurplågeri är roligt?!? >:( Det får mitt blod att koka! Om jag ser ett MINSTA tecken på djurplågeri från någon på gatorna så ska jag göra samma sak som Homer gör mot Bart. (Och jag tror nog att jag inte behöver ens förklara...) 

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 15 augusti 2024 kl. 23:57:19Varför tycker folk att djurplågeri är roligt?!? >:( Det får mitt blod att koka! Om jag ser ett MINSTA tecken på djurplågeri från någon på gatorna så ska jag göra samma sak som Homer gör mot Bart. (Och jag tror nog att jag inte behöver ens förklara...)
Tänker bara på dom sämsta kortfilmerna om Tom & Jerry, djurplågeri är inte roligt på något sätt alls. Inspiration? Hoppas inte. Måste göra skitont att få en termos i huvudet eller fingrarna klämda. Använd aldrig djurplågeri för humor!

Fred

Det är orättvist jag och många andra som har det skralt med ekonomin måste betala så mycket för maten. Det är ju inte vårt fel att det är krig i Ukraina (vilket ligger bakom en del av prisökningen).

Disneyfantasten

Citat från: Fred skrivet 16 augusti 2024 kl. 16:08:28Det är orättvist jag och många andra som har det skralt med ekonomin måste betala så mycket för maten. Det är ju inte vårt fel att det är krig i Ukraina (vilket ligger bakom en del av prisökningen).
Jag kan ingenting annat än att hålla med, det kan aldrig vara kul att vara oschysst behandlad med höga priser.

gstone

Citat från: Fred skrivet 16 augusti 2024 kl. 16:08:28Det är orättvist jag och många andra som har det skralt med ekonomin måste betala så mycket för maten. Det är ju inte vårt fel att det är krig i Ukraina (vilket ligger bakom en del av prisökningen).
Håller med ska inte straffa de oskyldiga 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 17 augusti 2024 kl. 09:56:31Håller med ska inte straffa de oskyldiga
Instämmer, att oskyldiga får lida är inte schysst alls.

MOA

Rachel Zegler & Gal Gadot hatar varann nu efter Rachels uttal om Palestina