Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 12 januari 2025 kl. 23:21:08Det kom ju också en ny serier online  Karl Alfrerd kortfilmer

https://www.imdb.com/title/tt9382206/
Popeye's Island Adventure har ju dock ingen dialog alls, vilket jag tycker förtar en del av känslan och poängen med Karl-Alfred - och betydligt barnsligare än äldre inkarnationer...
(Nu menar jag inte att jag har något emot serier utan dialog överlag, men i just det här fallet tycker jag att Karl-Alfred bör ha dialog...)

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 januari 2025 kl. 01:51:26Popeye's Island Adventure har ju dock ingen dialog alls, vilket jag tycker förtar en del av känslan och poängen med Karl-Alfred - och betydligt barnsligare än äldre inkarnationer...
(Nu menar jag inte att jag har något emot serier utan dialog överlag, men i just det här fallet tycker jag att Karl-Alfred bör ha dialog...)
Kommer nog inte gilla det programmet, ser bara Karl Alfred kortfilmer från 90-Talet & det är bra

gstone

Citat från: MOA skrivet 13 januari 2025 kl. 11:03:29Kommer nog inte gilla det programmet, ser bara Karl Alfred kortfilmer från 90-Talet & det är bra
Jag kommer nog inte heller gilla det programmet 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: MOA skrivet 13 januari 2025 kl. 11:03:29Kommer nog inte gilla det programmet, ser bara Karl Alfred kortfilmer från 90-Talet & det är bra
Ja det från 2018 verkar dåligt  :(

Skokaka

Citat från: Skokaka skrivet 12 januari 2025 kl. 22:59:44De finns på YouTube. Listan med avsnitt är ju med i denna länken. Så jag sökte nog efter dom medan jag ser vad avsnitten kallas och så. Vad jag vet så var de väl skapade för YouTube, så jag tror att de tyvärr ä' inte dubbade på svenska. (Eller något annat språk, för övrigt...) Tror det inte var någon dubbad text, heller...
Här är första avsnittet, förresten: https://www.youtube.com/watch?v=6YpgVetVzxw&pp=ygUfaW52YXNpb24gb2YgdGhlIGJpcmR5IHNuYXRjaGVycw%3D%3D

MOA

Detta är säkert bara ett riktigt bra trollinlägg men en tönt kommenterade på Slutet Av Dot & Kängurun & beskrev hur dålig den var. Animationen var sämre än Video Brinquedo vilket är en stor överdrift. Han blev också tvungen att se filmen & läsa boken i skolen vilket han hatade. Han hatar filmen så mycket & skrev i slutet att man skulle titta på Jeffy i SML men jag ser inte det som ett bättre alternativ. Varför tittar han ens på videon om han hatar den så mycket? Hoppas att detta troll aldrig kommenterar på mina videor igen, detta är också min första indirekt hatkommentar

Steffan Rudvall

Jag brukar inte bli arg så ofta, men nu är jag det och måste få skriva av mig. Föräldrarna måste ta ansvar för sina barn! Det är inte upp till mig som lärare att uppfostra deras ungar det får de själv göra och att de beskyller oss lärare på utvecklingssamtalen för att vi inte bryr oss om eleverna är helt befängt då det enda vi gör är att bry oss och försöka hjälpa. Men det går inte att hjälpa elever som hela tiden kommer med falska löften som de inte respekterar om en elev har ett F kan jag ju inte göra någonting åt det om eleven inte kommer på kompletteringarna och gör uppgifterna som behövs. Och idag så blev min kollega utskälld av föräldrar till en elev som inte har varit i skolan på flera månader! Vi har ju försökt kontakta föräldrarna nästan varje dag i ett par månader utan att ha fått något svar varken via mail, telefon eller SMS och så skäller de ut oss för att eleven endast har F eller - som betyg. Vi är inga detektiver och inga tankeläsare heller så vi kan inte sätta betyg på elever som inte har gjort en enda uppgift och inte heller kan vi leta reda på dem då vi fokuserar på eleverna som faktiskt vill lära sig. Hur är det vårt fel att eleven inte dykt upp och inte heller gjort några uppgifter? Vi har ju försök ta reda på vad som har hänt med eleven men föräldrarna har ju inte svarat trots att vi faktiskt beskrivit situationen i mail, sms och röstmeddelanden. Vi har till och med skickat hem brev vad mer kan vi göra? Om föräldrarna inte bryr sig om att svara oss eller vad deras barn gör om dagarna så är det väl inte vårt fel när vi faktiskt försökt att hjälpa eleven.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 januari 2025 kl. 13:54:46Jag brukar inte bli arg så ofta, men nu är jag det och måste få skriva av mig. Föräldrarna måste ta ansvar för sina barn! Det är inte upp till mig som lärare att uppfostra deras ungar det får de själv göra och att de beskyller oss lärare på utvecklingssamtalen för att vi inte bryr oss om eleverna är helt befängt då det enda vi gör är att bry oss och försöka hjälpa. Men det går inte att hjälpa elever som hela tiden kommer med falska löften som de inte respekterar om en elev har ett F kan jag ju inte göra någonting åt det om eleven inte kommer på kompletteringarna och gör uppgifterna som behövs. Och idag så blev min kollega utskälld av föräldrar till en elev som inte har varit i skolan på flera månader! Vi har ju försökt kontakta föräldrarna nästan varje dag i ett par månader utan att ha fått något svar varken via mail, telefon eller SMS och så skäller de ut oss för att eleven endast har F eller - som betyg. Vi är inga detektiver och inga tankeläsare heller så vi kan inte sätta betyg på elever som inte har gjort en enda uppgift och inte heller kan vi leta reda på dem då vi fokuserar på eleverna som faktiskt vill lära sig. Hur är det vårt fel att eleven inte dykt upp och inte heller gjort några uppgifter? Vi har ju försök ta reda på vad som har hänt med eleven men föräldrarna har ju inte svarat trots att vi faktiskt beskrivit situationen i mail, sms och röstmeddelanden. Vi har till och med skickat hem brev vad mer kan vi göra? Om föräldrarna inte bryr sig om att svara oss eller vad deras barn gör om dagarna så är det väl inte vårt fel när vi faktiskt försökt att hjälpa eleven.
Man måste göra prov för att ta körkort men inte för att bli förälder! Kan dom inte fatta att det är deras ansvar att barnen tar sig till skolan? Dom kan aldrig göra fel utan skyller allt på andra & därför blir det så här. Farsans kollega är lika upprörd på hemvården

MB

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 januari 2025 kl. 13:54:46Jag brukar inte bli arg så ofta, men nu är jag det och måste få skriva av mig. Föräldrarna måste ta ansvar för sina barn! Det är inte upp till mig som lärare att uppfostra deras ungar det får de själv göra och att de beskyller oss lärare på utvecklingssamtalen för att vi inte bryr oss om eleverna är helt befängt då det enda vi gör är att bry oss och försöka hjälpa. Men det går inte att hjälpa elever som hela tiden kommer med falska löften som de inte respekterar om en elev har ett F kan jag ju inte göra någonting åt det om eleven inte kommer på kompletteringarna och gör uppgifterna som behövs. Och idag så blev min kollega utskälld av föräldrar till en elev som inte har varit i skolan på flera månader! Vi har ju försökt kontakta föräldrarna nästan varje dag i ett par månader utan att ha fått något svar varken via mail, telefon eller SMS och så skäller de ut oss för att eleven endast har F eller - som betyg. Vi är inga detektiver och inga tankeläsare heller så vi kan inte sätta betyg på elever som inte har gjort en enda uppgift och inte heller kan vi leta reda på dem då vi fokuserar på eleverna som faktiskt vill lära sig. Hur är det vårt fel att eleven inte dykt upp och inte heller gjort några uppgifter? Vi har ju försök ta reda på vad som har hänt med eleven men föräldrarna har ju inte svarat trots att vi faktiskt beskrivit situationen i mail, sms och röstmeddelanden. Vi har till och med skickat hem brev vad mer kan vi göra? Om föräldrarna inte bryr sig om att svara oss eller vad deras barn gör om dagarna så är det väl inte vårt fel när vi faktiskt försökt att hjälpa eleven.
Hur kan man omkring i flera månader och inte veta att sitt egna barn och inte går till skolan och varför svarar man inte när ni försöker ta kontakt? Allt verkar vara deras egna fel och de har ingen rätt att skälla ut er. 

gstone

Vill gnälla på att Wicked inte kommer ha den svenska dubbningen på fysiska media.

MOA

Citat från: MB skrivet 16 januari 2025 kl. 00:49:32Hur kan man omkring i flera månader och inte veta att sitt egna barn och inte går till skolan och varför svarar man inte när ni försöker ta kontakt? Allt verkar vara deras egna fel och de har ingen rätt att skälla ut er.
Ja det borde vara tvärtom, ansvarslösa föräldrar...

gstone

kommer inte på något att gnälla på ;D

MOA

Citat från: gstone skrivet 16 januari 2025 kl. 11:58:42kommer inte på något att gnälla på ;D
Så låt bli att gnälla
Könstigt att ljudet försvinner i Önskejakten. Det hörs bra i början men när hämtar önskning av ett barn är det tyst, detta fortsätter när man är färdig & återvänder till Tomten i slutet. Är det bara så för mig eller har ni som spelat spelet liknande problem? Helkönstigt

Skokaka

Igår när ja' var på väg tillbaka hem från jobbet så kom det två tjejer på en sparkcykel som nästan körde på mig, och jag (med rätta) kallade dom för kuksugare efter detta. 

Meeeeen... Om detta verkligen är ett homofobiskt ord, så borde jag då låta bli att säga detta igen i fortsättningen. :-[

Lilla My

Vill gnälla på min rygg.

Ischias är förödande.