Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Lilla My skrivet 17 januari 2025 kl. 22:01:23Vill gnälla på min rygg.

Ischias är förödande.
Jag är så ledsen att du har Ischias :'( :'( :'(
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Skokaka

De som faktiskt gillar Första April måste vara helt efter******.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 20 januari 2025 kl. 21:45:44De som faktiskt gillar Första April måste vara helt efter******.
Galna aprilskämt eller?

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 20 januari 2025 kl. 22:04:51Galna aprilskämt eller?
Ja, om det är en video som är alldeles hel stum och man då tror att det är något fel på ljudet eller något...

Will Siv

USA framöver (eller vänta, det har alltid varit så här, bara inte lika uppenbart.......)

- what.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 20 januari 2025 kl. 22:40:58Ja, om det är en video som är alldeles hel stum och man då tror att det är något fel på ljudet eller något...
Eller videor som bara står & laddar... irriterande

MOA

Blir förvånad över att höra en mörkhyad kille använda ordet nigga

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet 21 januari 2025 kl. 09:45:19Blir förvånad över att höra en mörkhyad kille använda ordet nigga
I vilket sammanhang? Det låter olämpligt för någon oavsett hudfärg att använda i dagens läge, om man inte exempelvis refererar till filmer eller böcker som utspelas på 1800-talet (eller liknande).

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 januari 2025 kl. 10:49:21I vilket sammanhang? Det låter olämpligt för någon oavsett hudfärg att använda i dagens läge, om man inte exempelvis refererar till filmer eller böcker som utspelas på 1800-talet (eller liknande).
Han säger det själv

https://www.youtube.com/watch?v=6V03BYwlZqg

A

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 januari 2025 kl. 10:49:21I vilket sammanhang? Det låter olämpligt för någon oavsett hudfärg att använda i dagens läge, om man inte exempelvis refererar till filmer eller böcker som utspelas på 1800-talet (eller liknande).
Ordet har börjat användas i positivt bemärkelse av afroamerikaner där My Nigga fått samma betydelse som My Dude.

Fred

Inom hiphopen har väl ordet nigga används i positiv bemärkelse i flera årtionden.

A

Vi borde lägga lite mer tid på svensk historia i historieundervisningen jag har vikarierat på en skola och i nionde klass visste eleverna ingenting om svensk historia förutom stormaktstiden. Jag hoppa in på en av deras historielektioner som mest var repetition för ett prov instruktionerna från deras lärare var att gå igenom Europa inför provet och se vad de visste om de enskilda länderna under kriget de kunde nämna väldigt mycket om USA och Tyskland men väldigt lite om resten av Europa och ingenting om Sverige.

Will Siv

Citat från: A skrivet 21 januari 2025 kl. 20:21:10Vi borde lägga lite mer tid på svensk historia i historieundervisningen jag har vikarierat på en skola och i nionde klass visste eleverna ingenting om svensk historia förutom stormaktstiden. Jag hoppa in på en av deras historielektioner som mest var repetition för ett prov instruktionerna från deras lärare var att gå igenom Europa inför provet och se vad de visste om de enskilda länderna under kriget de kunde nämna väldigt mycket om USA och Tyskland men väldigt lite om resten av Europa och ingenting om Sverige.
Och jag som tyckte att det var för mycket om Sverige och för lite om resten av världen.......

Och att det hoppade tillbaka för mycket.
- what.

Will Siv

Till USAs nya president Musk(rat)

- what.