Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Will Siv skrivet 21 januari 2025 kl. 20:25:28Och jag som tyckte att det var för mycket om Sverige och för lite om resten av världen.......

Och att det hoppade tillbaka för mycket.
För mycket av franska revolutionen

A

Citat från: Will Siv skrivet 21 januari 2025 kl. 20:25:28Och jag som tyckte att det var för mycket om Sverige och för lite om resten av världen.......

Och att det hoppade tillbaka för mycket.
Det är det nog innan man kommer till 1900-talet men efter det är det mest fokus på resten av världen eftersom att Sverige var neutralt anser man väl att det inte finns så mycket att lära ut trots att det är ju uppenbarligen är fel.

Will Siv

Citat från: A skrivet 21 januari 2025 kl. 20:33:33Det är det nog innan man kommer till 1900-talet men efter det är det mest fokus på resten av världen eftersom att Sverige var neutralt anser man väl att det inte finns så mycket att lära ut trots att det är ju uppenbarligen är fel.
Kanske.....

Men det var ändå inte så djupgående (kommer inte ihåg hur mycket det var om Första Världskriget men jag minns inte att Franz Ferdinand ens nämndes.....)
- what.

A

Citat från: Will Siv skrivet 21 januari 2025 kl. 20:55:03Kanske.....

Men det var ändå inte så djupgående (kommer inte ihåg hur mycket det var om Första Världskriget men jag minns inte att Franz Ferdinand ens nämndes.....)
När gick du i skolan? Lgr 11 och den uppdaterade versionen Lgr 22 gjorde om en hel del

Will Siv

Citat från: A skrivet 21 januari 2025 kl. 20:57:12När gick du i skolan? Lgr 11 och den uppdaterade versionen Lgr 22 gjorde om en hel del
Grundskolan: 2009 till 2018
- what.

Daniel Hofverberg

Jag vill också minnas att det var alldeles för mycket om Sverige och för lite om resten av världen på historielektionerna. Men det kan förstås ha ändrats femtioelva gånger sen min tid, det var inte igår...

Steffan Rudvall

Citat från: A skrivet 21 januari 2025 kl. 20:57:12När gick du i skolan? Lgr 11 och den uppdaterade versionen Lgr 22 gjorde om en hel del
Det finns plats för tolkning i läroplanerna, ibland är de inte specifika och då kan det hända att olika lärare lär ut olika saker eller lär ut på olika sätt.

BPS

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 21 januari 2025 kl. 21:16:58Det finns plats för tolkning i läroplanerna, ibland är de inte specifika och då kan det hända att olika lärare lär ut olika saker eller lär ut på olika sätt.
Så det är upp till läraren att välja vad man vill fokusera på?

Steffan Rudvall

Det här kan vara en av förklaringarna till att 10 av 19 elever var mer än en kvart försenade till min första morgonlektion. Det här hände ju förra året också, jag är för att arbeta för klimatet men då måste man göra det är bra också man kan ju inte börja elektrifiera om infrastrukturen inte finns eller fungerar.

https://www.sydsvenskan.se/2025-01-23/stora-storningar-i-malmos-busstrafik-laddstolpar-strejkar/

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 januari 2025 kl. 17:06:46Det här kan vara en av förklaringarna till att 10 av 19 elever var mer än en kvart försenade till min första morgonlektion.
Dom kunde ju också varit på druger
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

gstone

Pixar gör inte längre original scener för sina teasers :-\

Förut var alla Pixar teasers scener gjorda speciellt för den teaser trailern.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 januari 2025 kl. 17:06:46Det här kan vara en av förklaringarna till att 10 av 19 elever var mer än en kvart försenade till min första morgonlektion. Det här hände ju förra året också, jag är för att arbeta för klimatet men då måste man göra det är bra också man kan ju inte börja elektrifiera om infrastrukturen inte finns eller fungerar.

https://www.sydsvenskan.se/2025-01-23/stora-storningar-i-malmos-busstrafik-laddstolpar-strejkar/
Artikeln är för övrigt låst

Mathilda Gustafsson

Har försökt få igång min dator hela dagen, den kraschade av någon anledning i morse och går inte att få igång nu.

MOA

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 26 januari 2025 kl. 16:16:53Har försökt få igång min dator hela dagen, den kraschade av någon anledning i morse och går inte att få igång nu.
Systemfel? Bäst att starta via en USB sticka med boot system för att spara filerna