Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

A

En kollega sa här om dagen att det var så coolt att Kleopatra lät bygga pyramiderna men att hon var så blygsam att hon valde att inte ha hennes huvud på sfinxen... Hur kan det finnas vuxna människor som får ihop såna här konstiga saker? Kleopatra har väl inte låtit bygga några pyramider de var ju typ 2000 år gamla när hon levde.

MOA

Citat från: A skrivet  1 februari 2025 kl. 20:03:55En kollega sa här om dagen att det var så coolt att Kleopatra lät bygga pyramiderna men att hon valde att inte ha hennes huvud på sfinxen... Hur kan det finnas vuxna människor som får ihop såna här konstiga saker? Kleopatra har väl inte låtit bygga några pyramider de var ju typ 2000 år gamla när hon levde.
Bakåtvänd historia, var kommer det ifrån?

A

Citat från: MOA skrivet  1 februari 2025 kl. 20:06:06Bakåtvänd historia, var kommer det ifrån?
Jag vet inte, folk tror på allt de hör och ser nu för tiden. Folk verkar ju också glömma att Kleopatra var grek och hennes släkt kom till Egypten långt senare efter de stora faraonerna och pyramiderna.

MOA

Citat från: A skrivet  1 februari 2025 kl. 20:08:27Jag vet inte, folk tror på allt de hör och ser nu för tiden. Folk verkar ju också glömma att Kleopatra var grek och hennes släkt kom till Egypten långt senare efter de stora faraonerna och pyramiderna.
Vem som än spridit falska lögner borde inte skriva bullshit på internet

gstone

min dator crashar hels tid för att jag laddar ner saker från archive.org
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Will Siv

- what.

Fred

Vill ryssar att att jag ska betala över 200 kronor för utemat? 

MOA

Citat från: Fred skrivet  8 februari 2025 kl. 02:39:50Vill ryssar att att jag ska betala över 200 kronor för utemat?
Ryssarna är galna, särskilt i krigstider

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet  8 februari 2025 kl. 11:02:54Ryssarna är galna, särskilt i krigstider
Samma sak med de som ställer till med krig i några länder i Mellanöstern, såsom t.ex. Syrien. Irak, Irak, Afghanistan, osv., i den sistnämnda har de t.o.m. hårda religiösa lagar...

Men värst av allt är det nog i Nordkorea...

A

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 februari 2025 kl. 11:04:06Samma sak med medborgarna i Mellanöstern.
Har Disneyfantasten gott och blivit antisemit och islamofob eller kanske rasist i allmänhet? Mellanöstern kan man inte jämföra med ryssarna, visst de flesta länderna har korrupta regeringar men de har inte i närheten av den stora makten som Ryssland har och dessutom brukar ju länderna i Mellanöstern kriga sig själva emellan till skillnad från Ryssland.

BPS

Citat från: A skrivet  8 februari 2025 kl. 12:05:57Har Disneyfantasten gott och blivit antisemit och islamofob eller kanske rasist i allmänhet? Mellanöstern kan man inte jämföra med ryssarna, visst de flesta länderna har korrupta regeringar men de har inte i närheten av den stora makten som Ryssland har och dessutom brukar ju länderna i Mellanöstern kriga sig själva emellan till skillnad från Ryssland.
Jag tror inte att Disneyfantasten försöker att kränka någon eller sprida rasistiska budskap han menar nog bara att det är många konflikter i mellanöstern och det är det ju. Sen så kan ju de flesta konflikterna spåras tillbaka till kolonialmakterna men det är ju en annan femma.

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 februari 2025 kl. 11:04:06Samma sak med medborgarna i Mellanöstern.
Nu får du nog lov att motivera dig. Att många länder i Mellanöstern är diktaturer, eller åtminstone har auktoritära ledarskap som inte är rumsrena, betyder på intet sätt att medborgarna i dessa länder skulle vara galna. Medborgarna är liksom inte ansvariga för vad respektive regim/regering och/eller militärledning hittar på.

Citat från: BPS skrivet  8 februari 2025 kl. 12:10:01Jag tror inte att Disneyfantasten försöker att kränka någon eller sprida rasistiska budskap han menar nog bara att det är många konflikter i mellanöstern och det är det ju. Sen så kan ju de flesta konflikterna spåras tillbaka till kolonialmakterna men det är ju en annan femma.
Visst är det så, men det var nog ordvalet medborgarna som både jag och @A reagerade på - hade man skrivit "regimerna i Mellanöstern" vore det en helt annan femma, men att dra alla medborgare över samma kam är väldigt grovt. På samma sätt är knappast alla ryssar galna bara för att Putin utan tvekan har en skruv lös.

gstone

Det är trist att jag inte vet några av rösterna i Mästerkatten tv serien och att dom har några utsatta credits alls
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: A skrivet  8 februari 2025 kl. 12:05:57Har Disneyfantasten gott och blivit antisemit och islamofob eller kanske rasist i allmänhet? Mellanöstern kan man inte jämföra med ryssarna, visst de flesta länderna har korrupta regeringar men de har inte i närheten av den stora makten som Ryssland har och dessutom brukar ju länderna i Mellanöstern kriga sig själva emellan till skillnad från Ryssland.
Citat från: BPS skrivet  8 februari 2025 kl. 12:10:01Jag tror inte att Disneyfantasten försöker att kränka någon eller sprida rasistiska budskap han menar nog bara att det är många konflikter i mellanöstern och det är det ju. Sen så kan ju de flesta konflikterna spåras tillbaka till kolonialmakterna men det är ju en annan femma.
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 februari 2025 kl. 12:51:04Nu får du nog lov att motivera dig. Att många länder i Mellanöstern är diktaturer, eller åtminstone har auktoritära ledarskap som inte är rumsrena, betyder på intet sätt att medborgarna i dessa länder skulle vara galna. Medborgarna är liksom inte ansvariga för vad respektive regim/regering och/eller militärledning hittar på.
Visst är det så, men det var nog ordvalet medborgarna som både jag och @A reagerade på - hade man skrivit "regimerna i Mellanöstern" vore det en helt annan femma, men att dra alla medborgare över samma kam är väldigt grovt. På samma sätt är knappast alla ryssar galna bara för att Putin utan tvekan har en skruv lös.
Jag ber om ursäkt för misstolkningen av mitt inlägg, jag menade att det är synd om medborgarna i både Ryssland, Syrien, Iran, Iran, Afghanistan, Ukraina, osv. p.g.a. allt elände som de tvingas utstå där, mer inser nu i efterhand att mitt inlägg kan tolkas annorlunda än vad som var menar, men jag menade att det är synd om medborgarna i de länderna eftersom det är elände där.

Men allra värst är det nog ändå i Nordkorea, där är det diktatur på hög nivå.

A

Citat från: gstone skrivet  8 februari 2025 kl. 14:37:24Jo

du har fel
Du får väl tycka och tro vad du vill, men Europas största hot är inte Mellanöstern det är kriget som sker i vårt närområde.