Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

gstone och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: A skrivet  8 februari 2025 kl. 12:05:57Har Disneyfantasten gott och blivit antisemit och islamofob eller kanske rasist i allmänhet? Mellanöstern kan man inte jämföra med ryssarna, visst de flesta länderna har korrupta regeringar men de har inte i närheten av den stora makten som Ryssland har och dessutom brukar ju länderna i Mellanöstern kriga sig själva emellan till skillnad från Ryssland.
Jag hatar att man inte så säga som det verkligen är om Mellanöstern

utan bli kallad rasist  >:(
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

A

Citat från: gstone skrivet  8 februari 2025 kl. 14:40:07Jag hatar att man inte så säga som det verkligen är om Mellanöstern

utan bli kallad rasist  >:(

Du får väl säga vad du vill, men att bygga sina åsikter på hat är aldrig lyckat och är ju det som skapar elände. Personer i mellanöstern är vanliga människor precis som du och jag men med sin egna kultur precis som alla andra människor har sin kultur. Det finns inget som säger att bara för att man kommer från Mellanöstern är man sämre eller bättre än någon annan ondare eller godare det är nämligen ingen saga vi lever i. 

A

Citat från: gstone skrivet  8 februari 2025 kl. 14:43:34Ni är hemska som inte låter folk säga sanningen om Mellanöstern och islam  >:(
Vem hindrar dig från att säga det du vill? Men ska man säga något så får man väl advocera för sin åsikt för att säga att någon är till exempel terrorist bara baserat på vilket land den kommer ifrån går in under begreppet rasism vad man än tycker om det.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  8 februari 2025 kl. 14:43:34Ni är hemska som inte låter folk säga sanningen om Mellanöstern och islam  >:(
Var försiktig med det du säger - om du inte motiverar dina åsikter noga och bygger upp med fakta, så börjar du komma farligt nära gränsen till hets mot folkgrupp... :(

Mathilda Gustafsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 februari 2025 kl. 14:56:56Var försiktig med det du säger - om du inte motiverar dina åsikter noga och bygger upp med fakta, så börjar du komma farligt nära gränsen till hets mot folkgrupp... :(
Men inte bara det också personangrepp mot A

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 februari 2025 kl. 14:56:56Var försiktig med det du säger - om du inte motiverar dina åsikter noga och bygger upp med fakta, så börjar du komma farligt nära gränsen till hets mot folkgrupp... :(
Nu blir det även personangrepp här, lugna ner gstone

gstone

Citat från: A skrivet  8 februari 2025 kl. 14:46:52Vem hindrar dig från att säga det du vill? Men ska man säga något så får man väl advocera för sin åsikt för att säga att någon är till exempel terrorist bara baserat på vilket land den kommer ifrån går in under begreppet rasism vad man än tycker om det.
Jag är ett geni 

jag är bäst på jorden 

Daniel Hofverberg

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  8 februari 2025 kl. 14:59:10Men inte bara det också personangrepp mot A
Ja, "förstör Sverige" är utan tvekan väldigt magstarkt. Det måste gå att diskutera ett ämne utan att ta till personangrepp, och utan att dra alla som tillhör en religion under samma kam.

Man har all rätt att tycka vad man vill om vilka religioner som helst, men inte att se ner på människor utifrån vilka religioner de tillhör - det är ungefär där som den juridiska definitionen går för hets mot folkgrupp.

Oskar

om man skriver rasistiska åsikter på dubbningshemsidan kan Daniel också får skiter också och skapar dubbningshemsidan för dåliga rykte också.

Mathilda Gustafsson

Tråden har ju också sina egna riktlinjer

Citat från: Erika skrivet 28 april 2020 kl. 14:21:29Gnäll på. 

;)

MEN!

Ni får inte skriva inlägg som som kan uppfattas som stötande eller kränkande. Pajkastning vill vi heller inte ha. Undvik även skriva inlägg som uppmanar till en handling (t. ex. våld).

Annars är det bara att gnälla på, men tänk på trivseln och var även trevlig och respektera andra.

gstone

Citat från: Erika skrivet 28 april 2020 kl. 14:21:29Gnäll på. 

;)

MEN!

Ni får inte skriva inlägg som som kan uppfattas som stötande eller kränkande. Pajkastning vill vi heller inte ha. Undvik även skriva inlägg som uppmanar till en handling (t. ex. våld).

Annars är det bara att gnälla på, men tänk på trivseln och var även trevlig och respektera andra.
Jag ska ta bort min skit

ursäkta

gstone

Jag gick för långt 😣🥺😢😥

MOA

Citat från: gstone skrivet  8 februari 2025 kl. 15:56:45Jag gick för långt 😣🥺😢😥
Bra att du kan ångra dig gstone

Disneyfantasten

Nu har jag redigerat inlägget.

gstone

Vi kankse inte behöver gå in på ras poltik/ eller andra religioner alls på den här tråden som regel ?

Är ju ett väldigt laddade ämnen :-\

Folk blir väldigt arga när man parta om sådan
:( :-[
Bara ett förslag