Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

BPS

Citat från: gstone skrivet  8 februari 2025 kl. 23:21:07Vi kankse inte behöver gå in på ras poltik/ eller andra religioner alls på den här tråden som regel ?

Är ju ett väldigt laddade ämnen :-\

Folk blir väldigt arga när man parta om sådan
:( :-[
Bara ett förslag
Det är ju Dubbningshemsidans Forum så att börja prata politik i vanliga trådlar är väl att gå ifrån ämnet i de flesta fallen. Den här tråden skiljer sig ju dock från andra den är gjord för att man ska gnälla bara man följer reglerna.

gstone

Det var ju liksom A som började genom att kalla Disnyfantasten för rasist och islamofob, när han bara hävdade fakta ::) ::)

Jag må ha bet mig väldigt dåligt, men det var A som satte igång hela grejen :( :-\
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

A

Citat från: gstone skrivet  8 februari 2025 kl. 23:28:31Det var ju liksom A som började genom att kalla Disnyfantasten för rasist och islamofob, när han bara hävdade fakta ::) ::)

Jag må ha bet mig väldigt dåligt, men det var A som satte igång hela grejen :( :-\
Jag krävde väl egentligen bara en förklaring för att förstå vad han menade och när vi väl fick det så visade det ju sig att han menade tvärtom än vad han hade skrivit... jag kan ju inte läsa tankar och förstå vad han menar om han skriver något annat.

gstone

Man kan ju inte kalla någon för rasist och eller islamofob när denne bara hävdar empiriska fakta  ::)

Jag är stor förkämpe för  empiriska fakta :)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  8 februari 2025 kl. 23:35:30Man kan ju inte kalla någon för rasist och eller islamofob när denne bara hävdar empiriska fakta  ::)

Jag är stor förkämpe för  empiriska fakta :)
Empiriska fakta? Hur kan det vara Empiriska fakta att dra en så pass stor del av världen över en kam det är ju trots allt inte något land utan flera med skilda kulturer och folkgrupper? Och varför överhuvudtaget diskutera detta när vi nu vet vad han egentligen menade? Jag tycker vi tar och sätter stopp för den här diskussionen, då det här inte är vanligt gnäll och lätt kan leda till bråk eller angrepp.

DingoPictures2005

https://youtube.com/shorts/Ti5fUG5BOWs?si=fnMbMN2uMpJjLUom 
Hur kan man överhuvudtaget skrytta om att ha dubbat ett spel?
Om man även säger min enda claim to fame(?), så måste ju Mattias tänka väldigt lågt om sig själv.

Spelbranschen idag är ju typ samma slags scam som Travbranchsen. 
Det vill säga gjord för att lura idioter utan hjärnceller på pengar. Det känns som att de som typ spelar Fortnite, CS, eller till och med Mario idag har lägre iq än de som spelar på trav. 
Visst det är idiotiskt med trav också men du kan ju faktiskt använda dig av pengarna om du nu mot förmodan vinner. Skins i Fortnite, och liknande är ju saker som du köper som bara ger dig status i digital kod, visst du kan sälja kontot men det är ju idiotiskt endå och riktigt tragiska människor tar ju sms lån och all möjlig skit för vbucks i Fortnite och liknande. 
Nej jag skojar inte heller finns folk som sms lånar till spel idag se själv (0:55). Yes, dlc och lur är hela anledningen till att jag som 15 åring slutade spela. 
Då du inte ens äger spelen du köper idag.
Det är istället uppbyggt så att personer till och med barn som köper typ Mario Kart ska komma en bit och sedan få upp Pay to unlock more eller dlc liknande skit.

Och ja som 15 åring som hade älskat att spela så förstördes allt med Nintendo Switch och all jävla dlc som är till för att göra spel tråkiga och för att få tragiska människor att elda pengar.

Yes jag tycker fortfarande det är skit kul med StarFox 64, Super Mario World, Grabbed by the Ghoulies, Super Mario 64 men hela spelbranschen är ju idag en tragedi där alla involverade är ute efter att tragiska individer ska elda sina pengar.
Yes StarFox 64 har jag spelat igenom massa gånger på svåraste svårighetsgraden, där är ju också röstskådespelarna i originalet legendariska, och spelet gjordes dessutom innan spel branschen blev scam branschen.
Yes förövrigt så var ju typ Xbox 360, Wii och Ps3 de sista konsolerna som gick att spela på.

Och yes Mattias Knave borde skämmas för att överhuvudtaget öppet skrytta om att ha dubbat ett modernt spel som säkert förstört flera människors liv.
Människor som spelar är ju också en guldgruva för alla företag som håller på med Sms lån, då det säkert är många framförallt yngre personer som tar dem till spel dlc.

BPS

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  9 februari 2025 kl. 01:28:42Om man även säger min enda claim to fame(?), så måste ju Mattias tänka väldigt lågt om sig själv.

Formuleringen är ju ganska konstig när han spelat en av de största och mest välkända superhjältarna som någonsin skapats.

DingoPictures2005

Citat från: BPS skrivet  9 februari 2025 kl. 01:34:15Formuleringen är ju ganska konstig när han spelat en av de största och mest välkända superhjältarna som någonsin skapats.
Aldrig spelat Sly Cooper men det är väl typ också uppbyggt med dlc och att lura folk på pengar som de mesta varit sedan Ps4, Xbox One och Wii U kom på marknaden.
Vet att spelet finns till bland annat Ps4.

Sedan så är ju typ Porco Rosso, Batman, Brock, mfl större roller som inte är uppbyggda som rena cashgrabs som alla spel sedan typ 2015 och framåt varit.

Fred

Citat från: Fred skrivet  8 februari 2025 kl. 02:39:50Vill ryssar att att jag ska betala över 200 kronor för utemat?
Jag menar inte alla ryssar, men jag var frustrerad över en dyr utelunch och att det uppbarligen är så lätt hjärntvätt folk.

DingoPictures2005

Usch PostNord.
Behövde en Ntsc vhs för ett projekt, eller rättare sagt som tuner.
Hela skiten är förstörd får se om jag kan fixa spelaren men troligen så är det väl en till Ntsc spelare som kommer för att sedan slängas😥.

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 11 februari 2025 kl. 14:20:34Usch PostNord.
Behövde en Ntsc vhs för ett projekt, eller rättare sagt som tuner.
Hela skiten är förstörd får se om jag kan fixa spelaren men troligen så är det väl en till Ntsc spelare som kommer för att sedan slängas😥.
Så dåligt, skitdåligt

DingoPictures2005

Citat från: MOA skrivet 11 februari 2025 kl. 15:01:12Så dåligt, skitdåligt
Yes förhoppningsvis så kan jag få tunern att funka vilket är vad jag behöver för att testa min Famicom som jag haft i 5 år utan att kunna använda (bra dvs).

Famicom har tyvärr bara antenn utgång och för att ta upp Ntsc antennsignaler så behöver du antingen en Ntsc tv eller vhs😕

Lillefot

Trist nog verkar min stationära dator ha gett upp. Det började på eftermiddagen när jag kom tillbaka från en paus och skulle kolla Discord. Då plötsligt började den starta om helt av sig själv, flera gånger i rad. Sen kom den inte förbi POST-stadiet (delen där den kollar att alla komponenter fungerar som de ska), även när jag försökte koppla ur dem en efter en för att diagnostisera.

Och nu startar den inte alls, den beter sig om att strömmen är helt bortkopplad. Så utifrån det verkar det som att antingen moderkortet, nätaggregatet eller båda två har gått i graven. Ingen dataförlust har skett, men det är en svag tröst.

Och tyvärr är jag också i en knakig ekonomisk situation, vilket gör att jag inte har råd att köpa nya delar för att byta ut dem. Så det blir att gå tillbaka till laptopen för tillfället, vilket inte är något problem för surfande, men den duger inte alls för dagens spel. Och just när ett spel som jag har velat prova ska snart ha en stängd beta nästa vecka... suck. :(
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Daniel Hofverberg

Citat från: Lillefot skrivet 13 februari 2025 kl. 21:11:09Och nu startar den inte alls, den beter sig om att strömmen är helt bortkopplad. Så utifrån det verkar det som att antingen moderkortet, nätaggregatet eller båda två har gått i graven. Ingen dataförlust har skett, men det är en svag tröst.
Om den är helt död och beter sig som att den inte har någon ström, så tycker åtminstone jag att det tyder på nätaggregatet - exakt samma problem hade jag för några år sedan, då min stationära dator också dog på exakt samma sätt.

I så fall brukar det inte kosta så många hundralappar att köpa ett nytt nätaggregat. Det gjorde jag, och datorn levde upp igen. Skulle det dock vara moderkortet däremot så är det väl i praktiken kört...

MOA

Citat från: Lillefot skrivet 13 februari 2025 kl. 21:11:09Trist nog verkar min stationära dator ha gett upp. Det började på eftermiddagen när jag kom tillbaka från en paus och skulle kolla Discord. Då plötsligt började den starta om helt av sig själv, flera gånger i rad. Sen kom den inte förbi POST-stadiet (delen där den kollar att alla komponenter fungerar som de ska), även när jag försökte koppla ur dem en efter en för att diagnostisera.

Och nu startar den inte alls, den beter sig om att strömmen är helt bortkopplad. Så utifrån det verkar det som att antingen moderkortet, nätaggregatet eller båda två har gått i graven. Ingen dataförlust har skett, men det är en svag tröst.

Och tyvärr är jag också i en knakig ekonomisk situation, vilket gör att jag inte har råd att köpa nya delar för att byta ut dem. Så det blir att gå tillbaka till laptopen för tillfället, vilket inte är något problem för surfande, men den duger inte alls för dagens spel. Och just när ett spel som jag har velat prova ska snart ha en stängd beta nästa vecka... suck. :(
Detta ger mig så mycket ångest, började nätaggrigatet låta innan allt hängde sig?