Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lillefot

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 februari 2025 kl. 21:21:03Om den är helt död och beter sig som att den inte har någon ström, så tycker åtminstone jag att det tyder på nätaggregatet - exakt samma problem hade jag för några år sedan, då min stationära dator också dog på exakt samma sätt.

I så fall brukar det inte kosta så många hundralappar att köpa ett nytt nätaggregat. Det gjorde jag, och datorn levde upp igen. Skulle det dock vara moderkortet däremot så är det väl i praktiken kört...
Förhoppningsvis är det nätagget i så fall som du misstänker, tillverkaren till min enhet erbjöd också en lång garantiperiod på 10 år. Sen är det osäkert om den faktiskt går att dra nytta av, men det är värt ett försök.

Plus om moderkortet ska bytas så måste troligen även processorn och RAM-minnet bytas ut, då mitt använder den äldre AM4-sockeln samt DDR4. Nog för att jag redan hade funderat på att uppgradera datorn, men det hade inte skadat att kunna använda det existerande ett tag till när nu inte pengarna finns i i direkt överflöd.

Citat från: MOA skrivet 13 februari 2025 kl. 21:34:31Detta ger mig så mycket ångest, började nätaggrigatet låta innan allt hängde sig?
Inte vad jag kunde höra, det verkade gå på som det skulle. Det enda som hördes vid tillfället var fläktarna i chassit samt min mekaniska hårddisk svagt, och de komponenterna har rörande delar som det är tänkt att de ska gå att höra.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

MOA

Citat från: Lillefot skrivet 13 februari 2025 kl. 21:36:13Förhoppningsvis är det nätagget i så fall som du misstänker, tillverkaren till min enhet erbjöd också en lång garantiperiod på 10 år. Sen är det osäkert om den faktiskt går att dra nytta av, men det är värt ett försök.

Plus om moderkortet ska bytas så måste troligen även processorn och RAM-minnet bytas ut, då mitt använder den äldre AM4-sockeln samt DDR4. Nog för att jag redan hade funderat på att uppgradera datorn, men det hade inte skadat att kunna använda det existerande ett tag till när nu inte pengarna finns i i direkt överflöd.
Inte vad jag kunde höra, det verkade gå på som det skulle. Det enda som hördes vid tillfället var fläktarna i chassit samt min mekaniska hårddisk svagt, och de komponenterna har rörande delar som det är tänkt att de ska gå att höra.
Nätaggrigat börjar låta efter flera år, alla komponenter byttes ut förr förra julen, det enda som fortfarande är gammalt är chassit. Kommer troligen använda datorn tills den dör

Skokaka

Någon borde skapa en "Anti-Laddningsikon Land!" Gud, vad jag hatar laddningsikoner, jag hoppas att vem det nu än är som skapade dom får CAAAAAN... Verkligen inte säga det längre, eller hur? ::)

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 18 februari 2025 kl. 21:35:13Någon borde skapa en "Anti-Laddningsikon Land!" Gud, vad jag hatar laddningsikoner, jag hoppas att vem det nu än är som skapade dom får CAAAAAN... Verkligen inte säga det längre, eller hur? ::)
Cancer? Laddningsikoner för elbilar eller?

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 18 februari 2025 kl. 22:01:37Cancer? Laddningsikoner för elbilar eller?
Jag menar förstås när man kollar på en video och den ikonen kommer helt oväntat och laddar non-stop. Om den gör så för konstant så är det förstås inget kul... :(

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 18 februari 2025 kl. 22:21:12Jag menar förstås när man kollar på en video och den ikonen kommer helt oväntat och laddar non-stop. Om den gör så för konstant så är det förstås inget kul... :(
Ja det är så irriterande, händer mest när man har dålig teckning men här har vi bra med internet

Skokaka

gstone

jag kan inte se snövit menyen på svenska :'(

om jag vilja svenska i början slutar blu rayn efter reklamen
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

TomLindquist

Citat från: gstone skrivet 27 januari 2025 kl. 08:21:56Som jag misstänkt släppte faktiskt inte Molly & Pelle på äventyr på DVD :(

Hittar igen DVD på Ginza

Idag är 27 Januari
https://www.scanbox.com/sv/movies/molly-och-pelle-paa-aventyr/
Hej gstone. Molly och Pelle på äventyr släpps på DVD på svenska den 25/2. På tisdag. :)

mvh. Tom.

https://www.ginza.se/product/molly-pelle-pa-aventyr/10364/

gstone

Citat från: TomLindquist skrivet 22 februari 2025 kl. 18:17:36Hej gstone. Molly och Pelle på äventyr släpps på DVD på svenska den 25/2. På tisdag. :)

mvh. Tom.

https://www.ginza.se/product/molly-pelle-pa-aventyr/10364/
Tack boka dem föra söndagen

gstone

Citat från: gstone skrivet 22 februari 2025 kl. 15:47:48jag kan inte se snövit menyen på svenska :'(

om jag vilja svenska i början slutar blu rayn efter reklamen
Samma problem med bonus matrial skivan  :'(

BPS

Citat från: gstone skrivet 22 februari 2025 kl. 19:58:50Samma problem med bonus matrial skivan  :'(
Har du kontrollerat inställningarna på din spelare? Ibland kan man ha ett språk förinställt och då hoppar den över alla andra.

gstone

Citat från: BPS skrivet 22 februari 2025 kl. 20:40:14Har du kontrollerat inställningarna på din spelare? Ibland kan man ha ett språk förinställt och då hoppar den över alla andra.
när jag väljer engelska skivorna som dom ska

gstone

Citat från: gstone skrivet 22 februari 2025 kl. 20:43:10när jag väljer engelska skivorna som dom ska
men vill höra svenska menyer och spel :-\