Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

MOA

Tror ni helt seriöst att Gunnar Ernblad var homosexuell? Tror inte det minsta på det där bullshit inlägget

gstone

Citat från: MOA skrivet  8 april 2025 kl. 16:33:36Tror ni helt seriöst att Gunnar Ernblad var homosexuell? Tror inte det minsta på det där bullshit inlägget
Man vet aldrig 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: MOA skrivet  8 april 2025 kl. 16:33:36Tror ni helt seriöst att Gunnar Ernblad var homosexuell? Tror inte det minsta på det där bullshit inlägget
Är omöjligt och veta om man inte kan läsa hans tankar 

MOA

Citat från: gstone skrivet  8 april 2025 kl. 18:05:03Är omöjligt och veta om man inte kan läsa hans tankar
Bara för att Gunnar var ogift betydde inte det att han homosexuell, har nog aldrig stått vem han varit ihop med

BPS

Citat från: MOA skrivet  8 april 2025 kl. 19:03:16Bara för att Gunnar var ogift betydde inte det att han homosexuell, har nog aldrig stått vem han varit ihop med
Varför ska vi undra? Varför ens skriva något sådan från början? Jag förstår som du verkligen varför han blev avstängd. Gunnar hade väl den frisyren han själv ville det behöver ju inte betyda någonting. Sen så är han ju röstskådespelare hans utseende, relationer och preferenser bör inte spela någon roll.

MOA

Citat från: BPS skrivet  8 april 2025 kl. 19:08:14Varför ska vi undra? Varför ens skriva något sådan från början? Jag förstår som du verkligen varför han blev avstängd. Gunnar hade väl den frisyren han själv ville det behöver ju inte betyda någonting. Sen så är han ju röstskådespelare hans utseende, relationer och preferenser bör inte spela någon roll.
Ja varför skrev han det från början? Vi kommer aldrig få svar

Skokaka

Citat från: Skokaka skrivet  6 april 2025 kl. 20:56:42Av vad jag har hört, bara... Varför skulle det vara dåligt att köpa en Nintendo Switch 2? Priser eller? Ja, jag vet inte, själv så tror jag att det inte är något fel med det...
Okej, har hört att det är nog att den är för dyr, vilket måste vara problemet, och då gäller det samma med spelen efteråt... Får då vänta ett tag tills det blir billigare...

Men i hela fall, det här med att Windows 10 sägs kommer inte att stödjas längre låter dumt, och detta kommer att hända tydligen några månader senare... Och då jag har detta, men, personalen sa till mig att de själva har också detta hemma, så det kommer nog inte vara som så att några minnen försvinner eller något, bara att man inte kan kalla de som gjorde Windows 10? Om det är så... Då är det nog kanske inget att oroa sig för.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  9 april 2025 kl. 22:58:59Okej, har hört att det är nog att den är för dyr, vilket måste vara problemet, och då gäller det samma med spelen efteråt... Får då vänta ett tag tills det blir billigare...

Men i hela fall, det här med att Windows 10 sägs kommer inte att stödjas längre låter dumt, och detta kommer att hända tydligen några månader senare... Och då jag har detta, men, personalen sa till mig att de själva har också detta hemma, så det kommer nog inte vara som så att några minnen försvinner eller något, bara att man inte kan kalla de som gjorde Windows 10? Om det är så... Då är det nog kanske inget att oroa sig för.
Går det inte att uppdatera till Windows 11? I så fall se till att fixa problemet

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  9 april 2025 kl. 23:37:03Går det inte att uppdatera till Windows 11? I så fall se till att fixa problemet
Ja, men de sa väl att inget kommer väl ändå att hända med min dator, så...

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 10 april 2025 kl. 00:02:37Ja, men de sa väl att inget kommer väl ändå att hända med min dator, så...
När jag uppdaterade hände inget särskilt, alla appar & filer funkar fortfarande så det är ingen fara

Daniel Hofverberg

Citat från: Skokaka skrivet  9 april 2025 kl. 22:58:59Men i hela fall, det här med att Windows 10 sägs kommer inte att stödjas längre låter dumt, och detta kommer att hända tydligen några månader senare... Och då jag har detta, men, personalen sa till mig att de själva har också detta hemma, så det kommer nog inte vara som så att några minnen försvinner eller något, bara att man inte kan kalla de som gjorde Windows 10? Om det är så... Då är det nog kanske inget att oroa sig för.
Det kommer inte komma uppdateringar till Windows 10 längre efter oktober i år, men själva datorn och operativsystemet fortsätter förstås att fungera.

Så det är ingen omedelbar fara, men däremot är det förstås inte optimalt ur ett säkerhetsperspektiv; i och med att eventuella säkerhetshål som hackers kanske kan utnyttja inte kommer att åtgärdas. Så skulle det upptäckas stora säkerhetshål, som kan lämna datorn öppen för hackerangrepp eller ännu värre ransomware-attacker, så är det förstås inte bra.

Men risken att någon ska upptäcka säkerhetshål just nu, som ingen upptäckt under alla dessa år, är väl inte jättestor; så förmodligen är det på kort sikt ingen större fara.

Men har man möjlighet att uppgradera till Windows 10 är det absolut att föredra - problemet är bara det att Windows 11 har ganska hårda systemkrav, som många lite äldre datorer inte uppfyller. Min nuvarande laptop uppfyller exempelvis inte systemkraven för Windows 11, så jag har inget val just nu än att fortsätta med Windows 10 på laptopen. Tids nog kommer jag förstås att köpa en ny - den här är inte direkt sista skriket, så jag har absolut behov av en bättre dator - men bärbara datorer är ju inte direkt gratis, så ett sådant inköp är inget jag tänker prioritera in i budgeten; om nu inte datorn går sönder eller liknande så att det blir akut...
(Eftersom jag köpte en ny stationär dator för bara något år sedan, så hade jag tänkt att laptopen skulle få duga i något år till; då datorer som sagt inte är gratis...)

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 april 2025 kl. 13:37:36Det kommer inte komma uppdateringar till Windows 10 längre efter oktober i år, men själva datorn och operativsystemet fortsätter förstås att fungera.

Så det är ingen omedelbar fara, men däremot är det förstås inte optimalt ur ett säkerhetsperspektiv; i och med att eventuella säkerhetshål som hackers kanske kan utnyttja inte kommer att åtgärdas. Så skulle det upptäckas stora säkerhetshål, som kan lämna datorn öppen för hackerangrepp eller ännu värre ransomware-attacker, så är det förstås inte bra.

Men risken att någon ska upptäcka säkerhetshål just nu, som ingen upptäckt under alla dessa år, är väl inte jättestor; så förmodligen är det på kort sikt ingen större fara.

Men har man möjlighet att uppgradera till Windows 10 är det absolut att föredra - problemet är bara det att Windows 11 har ganska hårda systemkrav, som många lite äldre datorer inte uppfyller. Min nuvarande laptop uppfyller exempelvis inte systemkraven för Windows 11, så jag har inget val just nu än att fortsätta med Windows 10 på laptopen. Tids nog kommer jag förstås att köpa en ny - den här är inte direkt sista skriket, så jag har absolut behov av en bättre dator - men bärbara datorer är ju inte direkt gratis, så ett sådant inköp är inget jag tänker prioritera in i budgeten; om nu inte datorn går sönder eller liknande så att det blir akut...
(Eftersom jag köpte en ny stationär dator för bara något år sedan, så hade jag tänkt att laptopen skulle få duga i något år till; då datorer som sagt inte är gratis...)
Min nuvarande stationära dator är nästan 10 år nu men komponenterna ersattes förr förra julen. Om datorn haft samma gamla komponenter hade jag inte suttit med Windows 11 här idag

gstone

ryska nalle puh ser ful ut :(

Ingen ser ut som dom ska

MOA

Citat från: gstone skrivet 11 april 2025 kl. 19:37:37ryska nalle puh ser ful ut :(

Ingen ser ut som dom ska
Hoppas att han aldrig tog sig utanför Rysslands gränser

gstone

Citat från: MOA skrivet 11 april 2025 kl. 22:07:39Hoppas att han aldrig tog sig utanför Rysslands gränser
Tror tyvärr Finland kan ha förbannats med dessa med