Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MoraNisse

Jag hatar också att ha dubbla Mattelektioner på torsdagar >:(

Steffan Rudvall

Citat från: MoraNisse skrivet  2 maj 2020 kl. 23:46:05
Jag hatar också att ha dubbla Mattelektioner på torsdagar >:(
Det hade jag på morgonen när jag gick på högstadiet

MoraNisse

Första matten e 2:a lektionen & andra matten e 5:e lektionen

MoraNisse

Nu har vi spanska & lärarn sa "Mina Kära Elever"

Lilla My

gstone

GE MIG SOOBI! och Trolls 2: Världsturnén på VOD i SVERIGE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! >:( >:( >:( >:( >:(

Jag kräver det  >:( >:( >:( >:( >:( >:(

NU !!!!!!!!!!!
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet  4 maj 2020 kl. 13:48:16
GE MIG SOOBI! och Trolls 2: Världsturnén på VOD i SVERIGE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! >:( >:( >:( >:( >:(

Jag kräver det  >:( >:( >:( >:( >:( >:(

NU !!!!!!!!!!!

Jag kan ge dig hopp om en ljusare framtid om du vill
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MoraNisse

Hampus.J

Den här tråden påminner om den klassiska Boxer tråden.

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  4 maj 2020 kl. 21:41:32
Du vet att det fortfarande finns glassbilar om du vill ha glass under sommaren.

Det finns glassbilar på vintern också. Och glassbilar är knappast det enda stället som det kan köpas glass ifrån.

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  4 maj 2020 kl. 21:39:16

Vad för tråd är det här om jag får fråga?

Den officiella gnälltråden! Har du inte läst rubriken?

Citat från: Lilla My
Kan Disney sluta med sina förbannade live action-filmer som förstör deras namn och sänker ribban rejält för vilken kvalité man kan förvänta sig av motherfucking Disney nuförtiden... ? Blir onödigt arg.

100 % medhåll på det här. Inte nog med att det är re-makes av klassiker, det är live action filmer. Disney borde lägga sitt primära fokus på animerade filmer.
In Donaldismo Veritas

Disneyfantasten

Citat från: Hampus.J skrivet  4 maj 2020 kl. 23:18:08
Disney borde lägga sitt primära fokus på animerade filmer.

Jag instämmer till 100%! Det är det de är till för!  ;)

Lilla My

3D och CGI är fortfarande animation though?

Disney har gjort många bra live action och 3D-animerade filmer och serier också (men de har också ioförsig gjort mycket skit). Tycker inte de BARA ska fokusera på animerade långfilmer, men ja, det är där deras magi har funnits ända sedan start. Det är deras animerade långfilmer de är mest kända för. Förstår att de behöver få in pengar mellan de stora animerade produktionerna men vafan kom igen... Sluta sälj er själ, liksom.

Lilla My

2D animation betyder inte att det automatiskt är bra animation. Jag älskar också 2D animation men att göra en TV-serie eller film för hand tar för lång tid och är onödigt när nu möjligheten finns att använda datorer och göra det i 3D eller via "flash" (som inte längre heter flash men du fattar). 2D används fortfarande, hela tiden, bara inte som medium till själva filmerna.

... Själv gillade jag endast Lilo & Stitch av alla de serierna du räknade upp, och inte ens den fångade mitt intresse alla gånger.

Lilla My

Haha gstone på flashback! Där kan han hitta jämlikar i alla fall.

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  5 maj 2020 kl. 01:16:40
Jag vet vad du menar dom använder 2D i ritning rummen och allt de där men det saknas ibland lite klassiks animation, jag vet att det tar för lång tid. Det ser ut som bilar, gamla modeller tillverkas inre länge utan bara nya och nyare. Det är synd att man inre kan se 2D animation filmer som dom brukade skapa under 90 talet.

Det finns dock massa serier, kortfilmer och långfilmer som görs i 2D-stil fortfarande. Bara för att Disney och de stora företagen inte satsar på det betyder det inte att det är dött för alltid. Om du känner för att bredda sin vision finns det massor av kortfilmer (framför allt examensfilmer från diverse skolor) från Europa och Asien som är helt magiska :)

Några exempel;

https://youtu.be/kNw8V_Fkw28

https://youtu.be/RtU8nBnpFVE

https://youtu.be/Ssd3FKVOsnw  (ÄÄÄLSKAR den här studion - deras animation är guld!)

Lilla My

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  5 maj 2020 kl. 12:53:34
Det var därför jag sa det, dom på Flashback är roliga med vad dom skriver så man kan skratta åt det.

True. Finns många rasister, homofober och allmänna idioter på flashback. Verkligen internets avlopp på många sätt.