Admin

Författare Ämne: Andreas Nilsson som Kalle Anka  (läst 239 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Elios

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 4 319
  • Kön: Man
    • Visa profil
Andreas Nilsson som Kalle Anka
« skrivet: 20 maj 2020 kl. 20:20:26 »
Hur kan det egentligen komma sig att Andreas har orkat hålla på så länge med en sådan utmanande karaktär!? Det måste ju vara världens jobbigaste karaktär att dubba!
Han har väl snart dubbat honom i ca 30 år.  :o :o

Inloggad Steffan Rudvall

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 943
    • Visa profil
SV: Andreas Nilsson som Kalle Anka
« Svar #1 skrivet: 20 maj 2020 kl. 20:22:25 »
Hur kan det egentligen komma sig att Andreas har orkat hålla på så länge med en sådan utmanande karaktär!? Det måste ju vara världens jobbigaste karaktär att dubba!
Han har gjort rollen i 33 år
Nu delar vi på oss!

Utloggad Disneyfantasten

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 6 387
  • Jag är Gazelle, välkommen till Zootropolis.
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 20 maj 2020 kl. 20:23:10 »

Han har väl blivit bättre med åren i och med att han övat!  ;)

Just Kalle Anka är unikt så tillsvida att det inte alls handlar om stämbandsljud som hos alla andra karaktärer utan tungvibrationsljud, och det verkar Andreas ha klarat efter så mycket övning, då han t.o.m. talar tydligare än originalrösterna men ändå efterliknar dem…

Utloggad Adam Larsson

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 597
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 20 maj 2020 kl. 20:26:27 »
Jag tycker att Andreas Nilsson gör en bättre Kalle Anka än Tony Anselmo Jag tycker att Andreas är så bra på att göra Kalle Anka så att han borde vara original rösten

Three Gay Caballeros

Utloggad Henrik Karlsson

• Fullständig medlem
  • Antal inlägg: 196
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 20 maj 2020 kl. 20:31:36 »
Jag tycker att Andreas Nilsson gör en bättre Kalle Anka än Tony Anselmo Jag tycker att Andreas är så bra på att göra Kalle Anka så att han borde vara original rösten
Jag tror inte det skulle funka Andreas Nilsson är bra på att prata som Kalle på svenska men kanske inte lika bra bra på att prata som Kalle på engelska

Inloggad Steffan Rudvall

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 943
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 20 maj 2020 kl. 20:34:24 »
Jag tror inte det skulle funka Andreas Nilsson är bra på att prata som Kalle på svenska men kanske inte lika bra bra på att prata som Kalle på engelska
Engelskan är nog inget problem här är ett klipp när han sjunger som Kalle på engelska

https://youtu.be/n9j8gHVoX3Y
Nu delar vi på oss!

Utloggad Adam Larsson

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: 21 maj 2020 kl. 21:27:37 »
Han har väl blivit bättre med åren i och med att han övat!  ;)

Jag tycker han låter tydligare i Media Dubbs dubbning av Ducktales avsnitten Catch as Cash Can än vad han gör i omdubbning av samma avsnitt som gjordes för VHS:en Vattenankor men vad vet jag han kanske var sjuk eller något liknande när man dubbade om det avsnitten
Three Gay Caballeros

Utloggad Disneyfantasten

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 6 387
  • Jag är Gazelle, välkommen till Zootropolis.
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: 21 maj 2020 kl. 22:08:06 »
Jag tycker han låter tydligare i Media Dubbs dubbning av Ducktales avsnitten Catch as Cash Can än vad han gör i omdubbning av samma avsnitt som gjordes för VHS:en Vattenankor men vad vet jag han kanske var sjuk eller något liknande när man dubbade om det avsnitten

Nu var det längesedan jag såg alla avsnitt i sin helhet, iallafall de där Kalle medverkade, men jag vill minnas att Andreas själv berättade i Christian Hedlunds podcast att "förhoppningsvis så har jag blivit bättre med åren"!  :)

Utloggad Adam Larsson

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: 21 maj 2020 kl. 22:13:31 »
Nu var det längesedan jag såg alla avsnitt i sin helhet, iallafall de där Kalle medverkade, men jag vill minnas att Andreas själv berättade i Christian Hedlunds podcast att "förhoppningsvis så har jag blivit bättre med åren"!  :)
Det tycker jag han har men just i det avsnittet låter låter han bättre i Media Dubbs version
Three Gay Caballeros