Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Biografers öppethållande under coronapandemin

Startat av Anders M Olsson, 17 mars 2020 kl. 15:49:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 maj 2021 kl. 20:51:55
Jag ser också att både Tom & Jerry och Godzilla vs Kong har biopremiär redan i morgon på Svenska Bios biografer, för att sedan från och med tisdag visas även på övriga biografer i landet. SF Studios valde alltså att behålla den tidigare planerade premiärdagen för båda filmerna - mest troligt var det väl så många andra filmer inplanerade för juni månad, så att det var mest taktiskt att behålla datumet redan i slutet av maj för att "hinna före" alla andra filmer. Trots allt lär det på många håll i landet bli ganska fullt, då det är många filmer aviserade för juni månad; nu när de flesta filmer som varit tänkta att få premiär under det senaste halvåret släpps nästan samtidigt...

Har du sett om Cruella kommer att ha premiär på någon bio i morgon? Den har ju sen länge varit annonserad både som biopremiär och Disney+ premier access till den 28 maj.

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 27 maj 2021 kl. 21:04:34
Har du sett om Cruella kommer att ha premiär på någon bio i morgon? Den har ju sen länge varit annonserad både som biopremiär och Disney+ premier access till den 28 maj.
Ja, jag ser att Cruella går upp på bio på Biostaden Aveny i Skellefteå imorgon fredag, så jag förmodar att det även gäller övriga biografer som Svenska Bio äger. :)

Den visas tydligen endast med engelskt tal och svensk text, så jag förmodar att den inte har dubbats till svenska på Disney+ heller. :( Inte jätteförvånande, då filmen fått 11-årsgräns av Statens Medieråd, men ändå lite synd då det hade varit ett effektivt sätt att bredda målgruppen på.

Cruella verkar för övrigt oväntat populär - alla bioföreställningar (två om dagen) i Skellefteå både fredag, lördag och söndag verkar helt fullsatta. Det säger visserligen inte så mycket, nu när "fullsatt" bara innebär 8 personer, men det är ändå mer än alla andra biofilmer det senaste halvåret...