Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

gstone, Will Siv, Fred och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 januari 2024 kl. 23:35:43Vilken kan bevisas i 2020-års omdubbning av DuckTales på Disney+, Staffan Hallerstam gjorde Knattarnas röst i MediaDubbs originaldubbning medans hans son Leo Hallerstam gjorde Knattarna i omdubbningen.
Och på grund av detta så tycker jag att det vore mer passande om Peter Harryson var Joakim von Anka vid det här fallet, då han är John Harrysons son.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet  1 januari 2024 kl. 23:50:41Precis. ;) Och ja, jag syftade på den Bonnie. Och Staffan Hallerstam var Snurre Sprätt i Videobolagets dubbningar och några utav Media Dubbs dubbningar. Kom även på att detta förslaget togs även upp långt tillbaks i tråden.

Nina Gunke som Björnligans mamma: Eftersom hon spelades av Margo Martindale, som också spelade Ulla Dunder från Bilar 3 som Nina dubbade.

Lawrence Mackrory som Snurre Sprätt: Okej, här fuskar jag lite grann eftersom Lawrence dubbade ju honom i Baby Looney Tunes. Men här så var ju Snurre ett barn, och jag tycker att Lawrence kunde funka rollen lika bra när Snurre är vuxen. Förresten, alla som dubbade småbarnsvarianterna av karaktärerna kunde passa som deras vuxna varianter också... Nåja, förutom Annica Smedius som Daffy, förstås...

Tuvalisa Ramgström som Cecilia Nuthatch: Eftersom du bara hade Rita som ett förslag, och både Hugo - djungeldjuret och Rex och hans vänner gjordes i 1993, så Tuvalisa kunde då göra rollen fint där.

Och Leo Hallerstam som Miles "Tails" Prower: Precis som Snurre Sprätt så dubbades Tails faktiskt också utav Staffan Hallerstam. Jag brukade komma på Leo hos småpojkar, kanske ett generiskt val, jag vet... Men därför tog jag denna gången förslag båda när han är vuxen och barn... MOA kom nog på detta först, dock. Då hon själv var inte helt förtjust i Staffans insats som Tails, nog för att han låter lite för gammal i rollen. Då kom hon på Leo. Detta är samma som med Knattarna, att både Staffan och Leo har dubbat dom.
Jag tycker att Tuvalisa Rangströms insats som Annie i De Borttappade Leksakerna (där Magnus Ehrner som Teddy säger sin klassiska replik "kål, jag hatar kål") här en liten likhet med Nina Gunkes insats som Rita, därav mitt val.

På tal om det, vid det laget tror jag att Nina Gunke kan funka som Annie.

Skokaka

Citat från: Skokaka skrivet 31 december 2023 kl. 00:57:04(Jag antar att detta är en referens till Donald's Dream Voice där han har en tillfällig vanligare röst. Enligt TonyTonka så var det i hela fall Jonas Bergström och Roger Storm som dubbade Kalle i denna kortfilmen, jag undrar dock om Andreas Nilsson gör den vanliga rösten i rebooten eller om någon annan gjorde den, dock...)
Nåja, utav vad jag har hört så ska det tydligen också vara Andreas som dubbade Kalles "vanliga" röst i rebooten. :)

Steffan Rudvall

Citat från: Skokaka skrivet  2 januari 2024 kl. 01:55:42Nåja, utav vad jag har hört så ska det tydligen också vara Andreas som dubbade Kalles "vanliga" röst i rebooten. :)
Och där använder Andreas en röst som är ganska lik hans sin vanliga röst möjligtvis lite djupare dock.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 januari 2024 kl. 14:03:56Har hon dubbat karaktärens originalröst förut?
Ja 

Tant spik( som är live action karaktär) spelas samma person spm gjord rösten till dockan i dom bortglömda leksakerna.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Johan Halldén hade passat till följande karaktärer;

- Bambi (om en dubbning hade gjorts 1993)

- John Darling = Peter Pan (om han hade gjort rollen 1992)

- Mowgli = Djungelboken (om en dubbning hade gjorts 1993)

- Toulouse = Aristocats (om en dubbning hade gjorts 1994)

- Toby Sköldpadda = Robin Hood (om en dubbning hade gjorts 1993)

- Tuff = De 101 Dalmatinerna (om han hade gjorts rollen 1995)

- Miki (eller vad Michael Cromwells son nu hette) = Djungel Till Djungel

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Samuel Elers-Svensson hade passat till följande karaktärer;

- Arthur/Pysen = Svärdet i Stenen (om en dubbning hade gjorts 1993)

- Christoffer Robin = Nalle Puh (om han hade gjort rollen på 1990-talet)

- Joey = Bernard och Bianca i Australien

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Jimmy Björndahl hade passat till följande karaktärer;

- Stampe = Bambi (om en dubbning hade gjorts 1993)

- Berlioz = Aristocats (om en dubbning hade gjorts 1994)

- Hoppsan = Robin Hood (om en dubbning hade gjorts 1993)

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Robert Andersson hade passat till följande karaktärer;

- Arthur/Pysen = Svärdet i Stenen

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Ulf Bergstrand hade passat till följande karaktärer;

- Erik = Bumbibjörnarna

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Susanne Barklund hade passat till följande karaktärer;

- Blå Fen = Pinocchio

- Fru Jumbo = Dumbo

- Bambis Mamma

- Storasystern = Alice i Underlandet

- Mary Darling = Peter Pan

- Matte = Lady och Lufsen

- Fina och Drottning Leah = Törnrosa

- Anita = De 101 Dalmatinerna

- Rakscha = Djungelboken

- Drottning Athena = Den Lilla Sjöjungfrun 3 Sagan om Ariel

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Tina Leijonberg hade passat till följande karaktärer;

- Matriarken = Dumbo

- Gudmodern = Askungen

- Hjärter Dam = Alice i Underlandet

- Indiankvinnan = Peter Pan

- Tant Sara = Lady och Lufsen

- Winifred = Djungelboken

- Amelia = Aristocats

- Lady Kluck = Robin Hood

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Kim Anderzon hade passat till följande karaktärer;

- Stampes Mamma = Bambi

- Rosen = Alice i Underlandet

- Peggy = Lady och Lufsen

- Drottning Leah = Törnrosa

- en av Korna = De 101 Dalmatinerna

- Tran-honan = Micke och Molle (plockades ur filmen)

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Petra Nielsen hade passat till följande karaktärer;

- Tran-honan = Micke och Molle (plockades ur filmen)

- Barsångerskan Miss Kitty = Mästerdetektiven Basil Mus

- Georgette = Oliver och Gänget

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Jamil Drissi hade passat till följande karaktärer;

- Hövding Benja = Raya och Den Sista Draken

Några fler förslag?