Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 19 augusti 2024 kl. 20:31:34Vem är hon ,får ingen träff på Elena Arland på Google ?
Hon spelar bland annat Zombie-Lena från Zombies, hon var även med som gäst i ett avsnitt av årets Sommarlov likaväl som ett avsnitt av 2021-års säsong av Mysteriet på SVT Barn.

Disneyfantasten

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 augusti 2024 kl. 20:42:10Hon spelar bland annat Zombie-Lena från Zombies, hon var även med som gäst i ett avsnitt av årets Sommarlov likaväl som ett avsnitt av 2021-års säsong av Mysteriet på SVT Barn.
Tack

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 augusti 2024 kl. 20:42:10Hon spelar bland annat Zombie-Lena från Zombies, hon var även med som gäst i ett avsnitt av årets Sommarlov likaväl som ett avsnitt av 2021-års säsong av Mysteriet på SVT Barn.
Hittade henne https://m.imdb.com/name/nm12249130/?ref_=m_ttfcd_cl27

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 augusti 2024 kl. 10:16:33Ja, det var längesedan jag gjorde det eftersom jag prioriterade karaktärer från ett antal filmer/franschiser vilket tog längre tid så jag tyckte det var dags igen, har några högar kvar så jag tyckte det var dags att börja beta av några av dem.

Får se nu...

Yvonne Eklund som Myrdrottningen var Gstones förslag.

Victor Björnberg som Kung Candy i kombinationen att jag hade med Hattmakaren som karaktären inspirerades från och att jag hade med Edgar och Prins John som du och jag var överens om kunde passa för Claes Månsson?

(Victor Björnberg medverkar i 2002-års Sommarlovs-program Högaffla Hage där han spelar grisen Benkt-Åke, hästen Jan-Inge, tjuren Hans-Börje, älgen Elof den gamle, Tuppen och hunden Karo:
https://www.youtube.com/watch?v=nUXaMqsxbTQ&t=1228s ,
https://www.youtube.com/watch?v=aGKjlTm6xN4&t=1924s ,
https://www.youtube.com/watch?v=MZqK_RHf9dc&t=1090s ,
https://www.youtube.com/watch?v=9RiuZfRBA1I )

Saga Bäckmo som Helga för att både hon och Calliope (som var med i mitt inlägg) dubbades av Anki Albertsson?

(Saga Bäckmo spelade förresten reporter-katten Katti i Högaffla Hage som länkats ovan)

Petra Ödmark som Lady Tremaine i kombination med att jag hade med Drottningen från Snövit och De Sju Dvärgarna och båda är onda styvmödrar och att jag hade med Maleficent och båda dubbades av Eleanor Audley?

(Petra Ödmark spelar förresten skurken Helga i datorspelet Konrad och Nobelmysteriet:
https://www.youtube.com/watch?v=0OCrlnOdBsg ,
https://www.youtube.com/watch?v=1mo_gPYVpGg ,
https://www.youtube.com/watch?v=balmbYYGFpI )

Johan Antila som Robotfrisör (vilken karaktär är det?) för att jag hade med någon möjlig robot från Star Wars?

(Johan Antila spelar förresten Datorn i Konrad och Nobelmysteriet som länkats ovan, och Datorn hade en robot-röst så jag tyckte rösten kunde passa till en robot-karaktär, det var inte lätt att komma på särskilt många robot-karaktärer dock)

Eva Serning som Fru Jumbo för att jag hade med många Verna Felton karaktärer i mitt inlägg?

(Eva Serning spelar förresten Damen i riddarhuset och telefonrösten i Konrad och Nobelmysteriet som länkats ovan)

Marcus Jupiter som Gaston för att jag hade med Råttigan i mitt inlägg och båda dubbades av Hans Josefsson?

(Marcus Jupiter spelar förresten Kökschefen och Riddaren i Konrad och Nobelmysteriet som länkats ovan)

Då är jag nyfiken: hur kom du på resten?

(förresten så spelade Niclas Fransson råttan Stickan och Bonden i Högaffla Hage som länkats ovan, i vilken Katarina Sandelin spelar geten Doktor Getrud, tyvärr hittade jag inga klipp med Doktor Getrud på YouTube, knappt ens klipp med Katarina Sandelin själv, så därför var det inte särskilt lätt att komma på särskilt många karaktärer för henne)

(Rolf Borg spelar förresten Kungen i Konrad och Nobelmysteriet som länkats ovan)
Dock att jag hade med Yvonne Eklund hos Myrdrottningen var för att hon dubbade Phyllis Diller i Nötknäpparen och muskungen

Men annars så har du rätt. 

Robotfrisören som jag syftade på är från Kalle Anka kortfilmen Moderna uppfinningar, som jag alltid visste var dubbad utav Anders Öjebo. Jag hade tyvärr dålig koll på Johan Antila, och eftersom du bara kom upp med någon robot från Star Wars så är ju problemet att detta börjades typ vid 1977, och jag vet tyvärr inte om Johan fortfarande lever eller inte. Och robotar brukar ju inte vara med i något gammalt, så jag var osäker. Dock så fick denna frisören bli bästa lösningen, då kortfilmen uppenbarligen är från 1937, så jag valde denna random karaktären för att vara på den säkra sidan... (Förresten, jag har alltid trott att Roger Storm var Robotbetjänten, men tydligen så står det att Johan Hedenberg dubbade honom... Är det verkligen sant? Nåja, jag tycker att Roger kunde passa som denna roboten, dock...) 

Niclas Fransson som Donkey Kong: Eftersom jag försökte att komma på någon liknande karaktär som Röjar-Ralf och Maui. Då så blev Donkey Kong bästa lösningen. Plus så är Ralf inspirerad utav honom (samt att Felix är inspirerad utav Mario) eftersom hans spel är rätt lik debut spelet för honom och Mario. (Donkey Kong kastar tunnar som Mario hoppar över och försöker att rädda prinsessan som apan har kidnappat.) Och DK är ju senare snäll i andra spel plus hans egna spin-off, och Ralf är ju själv i själva verket rätt snäll och spelar bara rollen som ett skurk i sitt spel. 

Katarina Sandelin som Angel: Eftersom jag kollade upp det, och både hon och Mirage delar en norsk röst: Katrine Blomstrand. 

Och Rolf Borg som Bernhard Bumbi: Eftersom både han och Gammelsmurfen är gruppernas äldste samt ledare.

Skokaka

Henrik Olsson:
Bror Räv 

Arwin:
Mbita 

Lia Larsson:
Den Blå Fén 

Andreas Magnusson:
Pumbaa 

Katarina Macli:
Winifred 

Cazzi Opeia:
Hatsune Miku 

Lena Palmcrantz:
Lady 

Elena Arlanda:
Julieta Madrigal 

Mauro Scocco:
Joe Gardner 

Eva Dahlgren:
Georgette

Oskar

Vad tror ni om Mikael Persbrandt som Batman.
Persbrandt röstläge skulle passa som Batman eftersom Persbrandt röstläge låter skorrande som Batman. Den röster passar till biograffilm om Batman.

Lillefot

Citat från: Oskar skrivet 20 augusti 2024 kl. 05:17:14Vad tror ni om Mikael Persbrandt som Batman.
Persbrandt röstläge skulle passa som Batman eftersom Persbrandt röstläge låter skorrande som Batman. Den röster passar till biograffilm om Batman.
Han skulle absolut kunna fungera, för hans röst har likheter med den som Mattias Knave använder till Batman.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 20 augusti 2024 kl. 00:10:57Dock att jag hade med Yvonne Eklund hos Myrdrottningen var för att hon dubbade Phyllis Diller i Nötknäpparen och muskungen.

Men annars så har du rätt.

Robotfrisören som jag syftade på är från Kalle Anka kortfilmen Moderna uppfinningar, som jag alltid visste var dubbad utav Anders Öjebo. Jag hade tyvärr dålig koll på Johan Antila, och eftersom du bara kom upp med någon robot från Star Wars så är ju problemet att detta börjades typ vid 1977, och jag vet tyvärr inte om Johan fortfarande lever eller inte. Och robotar brukar ju inte vara med i något gammalt, så jag var osäker. Dock så fick denna frisören bli bästa lösningen, då kortfilmen uppenbarligen är från 1937, så jag valde denna random karaktären för att vara på den säkra sidan... (Förresten, jag har alltid trott att Roger Storm var Robotbetjänten, men tydligen så står det att Johan Hedenberg dubbade honom... Är det verkligen sant? Nåja, jag tycker att Roger kunde passa som denna roboten, dock...)

Niclas Fransson som Donkey Kong: Eftersom jag försökte att komma på någon liknande karaktär som Röjar-Ralf och Maui. Då så blev Donkey Kong bästa lösningen. Plus så är Ralf inspirerad utav honom (samt att Felix är inspirerad utav Mario) eftersom hans spel är rätt lik debut spelet för honom och Mario. (Donkey Kong kastar tunnar som Mario hoppar över och försöker att rädda prinsessan som apan har kidnappat.) Och DK är ju senare snäll i andra spel plus hans egna spin-off, och Ralf är ju själv i själva verket rätt snäll och spelar bara rollen som ett skurk i sitt spel.

Katarina Sandelin som Angel: Eftersom jag kollade upp det, och både hon och Mirage delar en norsk röst: Katrine Blomstrand.

Och Rolf Borg som Bernhard Bumbi: Eftersom både han och Gammelsmurfen är gruppernas äldste samt ledare.
Konrad och Nobelmysteriet kom iallafall ut 1997.

gstone

Citat från: Skokaka skrivet 20 augusti 2024 kl. 00:10:57Dock att jag hade med Yvonne Eklund hos Myrdrottningen var för att hon dubbade Phyllis Diller i Nötknäpparen och muskungen.
Det var samma anledning jag hade med det

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 20 augusti 2024 kl. 00:43:51Henrik Olsson:
Bror Räv

Arwin:
Mbita

Lia Larsson:
Den Blå Fén

Andreas Magnusson:
Pumbaa

Katarina Macli:
Winifred

Cazzi Opeia:
Hatsune Miku

Lena Palmcrantz:
Lady

Elena Arlanda:
Julieta Madrigal

Mauro Scocco:
Joe Gardner

Eva Dahlgren:
Georgette
Jag vet bara två av dem;

- Henrik Olsson som Bror Räv för att jag hade med tjockis-kråkan från Dumbo i mitt inlägg och båda gjordes av James Baskett?

- Lena Palmcrantz som Lady för att jag hade med Kängu och "Lilla Syster" i mitt inlägg och alla tre gjorts av Barbara Luddy?

Då är jag nyfiken: hur kom du på resten?

Vilka är förresten Mbita och Hatsune Miku?

Henrik Olsson är förresten också med i Konrad och Nobelmysteriet, där han spelar Servitören, Dörrvakten, Slottsvakten, Fritte Frekvens och Balthazar.

Andreas Magnusson och Katarina Macli är båda med som synliga skådespelare i SVT-serien Snorkråkan (som sänts i flera olika säsonger varav den första 2020) där de spelar Tore Järv och Hillevi.

Disneyfantasten

Karaktärer från en Disney-film som utspelar sig i Alaska, nämligen;

Björnbröder (2003) + Björnbröder 2 (2006)

Kenai;
- Alex Hermansson

Koda;
- Hjalmar Lundblad Karlsson

Rutt & Tuck;
den av dem med mörkare röst;
- Ola Selmén
- Sven Melander
- Thomas Lindblad
- Hasse "Kvinnaböske" Andersson
den av dem med ljusare röst;
- Oskar Arleon
- Dante Zia

Tug;
- Stefan Ljungqvist
- Torsten Wahlund
- Christian Fex

Tanana;
- Irene Lindh
- Siw Malmkvist
- Barbro "Lill-Babs" Svensson

Denahi;
- ?

Sitka;
- ?

2 Jordekorrar;
- Anders Öjebo
- Andreas Nilsson

2 Vildbaggar;
- Jan Åström
- Jan Modin

Björnänka;
- Katrin Sundberg
- Anita Wall
- Gunnel Fred
- Kajsa Reingardt

Male Lover Bear;
- Göran Gillinger

Female Lover Bear;
- Anna Nordell-Engh

Nita;
- Molly Sandén
- Dominique Pålsson Wiklund

Anda & Kata;
- Gladys Del Pilar Bergh
- Vanna Rosenberg

Chilkoot;
- ?

Innoko;
- Gunvor Pontén

Tant Siqiniq;
- Charlotte Ardai Jennefors

Tant Taqqiq;
- Monica Silverstrand

Atka;
- ?

Bering;
- ?

Några fler förslag?

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 augusti 2024 kl. 10:07:35Karaktärer från en Disney-film som utspelar sig i Alaska, nämligen;

Björnbröder (2003) + Björnbröder 2 (2006)

Kenai;
- Alex Hermansson

Koda;
- Hjalmar Lundblad Karlsson

Rutt & Tuck;
- Ola Selmén
- Sven Melander
- Thomas Lindblad
- Hasse "Kvinnaböske" Andersson
- Oskar Arleon