Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Per Müller:
Kung Louie 

Anne Marit Jacobsen:
Mor Mus och Änkan Kanin 

Henrik Scheele:
Dodo

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet  6 februari 2025 kl. 20:27:12Per Müller:
Kung Louie

Anne Marit Jacobsen:
Mor Mus och Änkan Kanin

Henrik Scheele:
Dodo
Förlåt, jag hann inte så långt, för jag har några till som var svåra att komma på och jag var hungrig och behövde middag, men nu kommer resten snart.

Iallafall, dina val för Anne är samma som att jag hade med Magdalena? Ditt val med Kung Louie är detsamma som förut och Dodo för att både han och Waldo görs av Bill Thompson?

Disneyfantasten

Håvard Bakke hade passat till följande karaktärer;

(detta är en norsk skådespelare som bl.a. dubbat Simba som vuxen i Lejonkungen, Bambi som vuxen, Herkules, Duke Weaselton i Zootropolis, Thomas i Pocahontas, med flera)

- Aladdin

- Quasimodo = Ringaren i Notre Dame

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Sverre Bentzen hade passat till följande karaktärer;

(detta är en norsk dubbare som bland annat dubbat Hjalle (den tjocke) i De 101 Dalmatinerna, Underström i Den Lilla Sjöjungfrun 2 Havets Hemlighet, Dodo i 1998-års norska omdubbning av Alice i Underlandet, Papi i Kejsarens Nya Stil 2 Kronks Nya Stil, Herr Banks i Mary Poppins, med flera)

- Butter = Snövit och De Sju Dvärgarna

- Pumbaa = Lejonkungen

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Per Theodor Haugen hade passat till följande karaktärer;

(detta är en norsk skådespelare som dubbade Jeppe (den smale) i Pongo och De 101 Dalmatinerna)

- Butter = Snövit och De Sju Dvärgarna

- Ärlige John = Pinocchio

- Buzzie = Djungelboken

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Pekka Lehtosaari hade passat till följande karaktärer;

(detta är en finsk regissör och skådespelare som bland annat regisserat Aladdin, Lejonkungen, Pocahontas, Toy Story, Snövit och De Sju Dvärgarna (andra omdubbningen från 1994), Pinocchio (dubbat till finska 1995), Dumbo (omdubbningen från 1996), Askungen (omdubbningen från 1992), Peter Pan (omdubbningen från 1992), Törnrosa (dubbad till finska 1995), Pongo och De 101 Dalmatinerna (dubbad till finska 1995), Svärdet i Stenen (omdubbningen från 1993), Djungelboken (omdubbningen från 1993), Aristocats (omdubbningen från 1994), Bernard och Bianca (dubbad till finska 1997), Taran och Den Magiska Kitteln (dubbad till finska 1998), med flera, han var även Baloo i 1993-års finska omdubbning av Djungelboken, Thomas O'Malley i 1994-års finska omdubbning av Aristocats, Dim i Ett Småkryps Liv, Yama i Big Hero 6, Gus i 1992-års finska omdubbning av Askungen, Juan Ortodoncia i Coco, Mustafa i Råttatouille, Trötter i 1994-års finska andra omdubbning av Snövit och De Sju Dvärgarna, Sergeanten i Toy Story, med flera)

- Lille John = Robin Hood

- Grodan = Bernard och Bianca (plockades ur filmen)

- Tran-hanen = Micke och Molle (plockades ur filmen)

- Patou = Rock-A-Doodle

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Kauko Helovirta hade passat till följande karaktärer;

(detta är en finsk skådespelare som dubbade Merlin i båda finska dubbningarna av Svärdet i Stenen och som gick bort 1997)

- George Hautecourt = Aristocats

- Rafiki = Lejonkungen

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Lars Sørbø hade passat till följande karaktärer;

(detta är är norsk skådespelare som bland annat dubbat Anden i Aladdin, Professor Philip Brainard i Flubber, Theodore Roosevelt i Natt På Muséet, LeFou i Skönheten och Odjuret, Itchy i Änglahund 2, Creeper i Taran och Den Magiska Kitteln, Yxan i Skönheten och Odjuret 2 Den Förtrollade Julen, med flera)

- Batty-Koda = Ferngully Den Sista Regnskogen

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Otto Brandenburg hade passat till följande karaktärer;

(detta är en dansk skådespelare som dubbar Scat Cat i båda danska dubbningarna av Aristocats)

- Kung Louie = Aristocats

Några fler förslag?

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 februari 2025 kl. 20:39:04Förlåt, jag hann inte så långt, för jag har några till som var svåra att komma på och jag var hungrig och behövde middag, men nu kommer resten snart.

Iallafall, dina val för Anne är samma som att jag hade med Magdalena? Ditt val med Kung Louie är detsamma som förut och Dodo för att både han och Waldo görs av Bill Thompson?
Just det.

Skokaka

Finska och danska nu också? Uh-oh, nu så ska vi se... 

Håvard Bakke:
Hubbe 

Sverre Bentzen:
Alligatorn Louis 

Per Theodor Haugen:
Valrossen 

Pekka Lehtosaari:
Blås 

Kauko Helovirta:
Miraculix 

Lars Sørbø:
Fender 

Otto Brandenburg:
Rafiki

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet  6 februari 2025 kl. 22:34:19Finska och danska nu också? Uh-oh, nu så ska vi se...

Håvard Bakke:
Hubbe

Sverre Bentzen:
Alligatorn Louis

Per Theodor Haugen:
Valrossen

Pekka Lehtosaari:
Blås

Kauko Helovirta:
Miraculix

Lars Sørbø:
Fender

Otto Brandenburg:
Rafiki
Får se nu...

Hubbe för att både han och Simba görs av Maerin Short?

Jag utgår ifrån att du menar Valrossen i Alice i Underlandet och jag gissar att det är för att både han och Jeppe görs av J. Pat O'Malley?

Blås för att både han och Dim görs av Brad Garrett?

Miraculix för att både han och Merlin är visa trollkarlar?

Fender för att både han och Anden görs av Robin Williams?

Rafiki för att jag tog Kung Louie och båda är primater?

Då är jag nyfiken: hur kom du på resten?

Och ja, just Svenska, Danska, Norska och Finska är de enda jag tänker utgå ifrån eftersom det ändå är de fyra nordiska länderna, övriga länders språk finns inte på kartan att jag ska utgå ifrån.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 februari 2025 kl. 22:48:38Får se nu...

Hubbe för att både han och Simba görs av Maerin Short?

Jag utgår ifrån att du menar Valrossen i Alice i Underlandet och jag gissar att det är för att både han och Jeppe görs av J. Pat O'Malley?

Blås för att både han och Dim görs av Brad Garrett?

Miraculix för att både han och Merlin är visa trollkarlar?

Fender för att både han och Anden görs av Robin Williams?

Rafiki för att jag tog Kung Louie och båda är primater?

Då är jag nyfiken: hur kom du på resten?

Och ja, just Svenska, Danska, Norska och Finska är de enda jag tänker utgå ifrån eftersom det ändå är de fyra nordiska länderna, övriga länders språk finns inte på kartan att jag ska utgå ifrån.
Både Hubbe och Simba dubbas egentligen utav Frank Ådahl, och ja, denna Valrossen och är precis hur jag tänkte på dessa. (Och förresten, delade inte Rafiki och Kung Louie en röst i någon utav dessa nordiska språken? ???) Nåja, så det är bara dessa vi har, då. 

Så, "resten" är väl då bara Alligatorn Louis, och jag tog med honom hos Sverre Bentzen eftersom både han och Underström dubbades utav Jan Åström. (Kan också vara för att du hade med Pumbaa som ett förslag och att du kom på Janne hos denna karaktären, också. Plus så är Louis en liknande karaktär som honom.)

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet  6 februari 2025 kl. 22:58:04Både Hubbe och Simba dubbas egentligen utav Frank Ådahl, och ja, denna Valrossen och är precis hur jag tänkte på dessa. (Och förresten, delade inte Rafiki och Kung Louie en röst i någon utav dessa nordiska språken? ???) Nåja, så det är bara dessa vi har, då.

Så, "resten" är väl då bara Alligatorn Louis, och jag tog med honom hos Sverre Bentzen eftersom både han och Underström dubbades utav Jan Åström. (Kan också vara för att du hade med Pumbaa som ett förslag och att du kom på Janne hos denna karaktären, också. Plus så är Louis en liknande karaktär som honom.)
Hoppsan, jag tänkte visst fel, blandade ihop saken helt och hållet med Hubbe och Simba...

Gällande det där med att Rafiki och Louie delar en röst i ett norskt språk, tyvärr mindes jag tydligen fel angående det...

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 februari 2025 kl. 23:09:35Hoppsan, jag tänkte visst fel, blandade ihop saken helt och hållet med Hubbe och Simba...

Gällande det där med att Rafiki och Louie delar en röst i ett norskt språk, tyvärr mindes jag tydligen fel angående det...
Det förklarar varför jag inte hittade någon samma röst hos antingen eller. Nåja... Åtminstone så kunde det kanske ha funkat om de gjorde det.