Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 december 2025 kl. 10:57:32Den enda jag vet är den översta: Robert dubbade Zeke aka Dik-Diken fast i tuban i Zootropolis 2 som görs av Dwayne Johnson som också var Maui.

Då är jag nyfiken hur du resonerar kring resten?

Vilka är förresten Healer Han, Colonel Carper och Lois Griffin? (gissar att den sistnämnda är en i familjen Griffin i Family Guy men frågar för att vara säker)
Förstås. På tal om Zootropolis 2, vilka som hade passat som karaktärerna i denna uppföljaren kan nog tas upp här. 

Per Gustavsson som Healer Han: Han är från K-Pop: Demonjägarna. Och jag hade med honom eftersom du hade med Hövding Benja som ett förslag, och båda utav dom spelades utav Daniel Dae Kim.

Henrik Norlén som Robert Callaghan: Eftersom jag inspirerades utav att du hade med Kung Magnifico som ditt förslag. 

Viktor Norén som Spirit: Eftersom ditt förslag är Blixten McQueen, och båda utav dom dubbades utav Martin Stenmarck. 

Karin Glenmark som Lady: Eftersom du hade med Perdita som ett förslag, och båda utav dom är hundtikar. 

Linda Källgren som Fräcka Freja: Eftersom du hade med Jaaa som ett förslag, och båda utav dom spelades utav Taraji P. Henson. 

Fredrik Hallgren som Colonel Carper: Han är en karaktär som medverkar i ett avsnitt utav SvampBob Fyrkant, jag är dock osäker på vad han heter på svenska och vem som dubbade honom, men jag tog med honom eftersom både han och Pawbert Lynxley, som Fredrik dubbade, spelas utav Andy Samberg på engelska. 

Pär Lernström som Ian Kvickfot: Eftersom ditt förslag är Moni, och båda utav dom dubbades utav Henri Piispanen på finska. 

Sanna Bråding som Lois Griffin: Jo, hon är Peters fru från Family Guy. Jag tog med henne eftersom ditt förslag är Polischef Luggins, och båda utav dom spelas utav Alex Borstein. 

Och Samanda Ekman som Ivy: Eftersom både hon och Dr. Fuzzby, som Samanda dubbade, spelas utav Quinta Brunson på engelska.

Skokaka

Fatima Jelassi:
Izzy Hawthorne 

Joel Valois:
Eddys bror 

Sabina Valois:
Patty eller Selma Bouvier 

Emilia Sagvik:
Faline 

Linda Granath:
Sina Waialiki 

Yasmine Gzaiel:
Prinsessan Peach 

My Holmsten:
Lady Tremaine 

Jonas Hallberg:
Patrik Stjärna 

Emma Lewin Segelström:
Afia 

Elif Grahn Lindroth:
Judy Hopps

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 12 december 2025 kl. 23:10:19Fatima Jelassi:
Izzy Hawthorne

Joel Valois:
Eddys bror

Sabina Valois:
Patty eller Selma Bouvier

Emilia Sagvik:
Faline

Linda Granath:
Sina Waialiki

Yasmine Gzaiel:
Prinsessan Peach

My Holmsten:
Lady Tremaine

Jonas Hallberg:
Patrik Stjärna

Emma Lewin Segelström:
Afia

Elif Grahn Lindroth:
Judy Hopps
Jag kommer bara på två av dem: Faline för att jag hade med barn-karaktärer och Lady Tremaine för att jag hade med Maleficent och båda görs av Eleanor Audley.

Då är jag nyfiken: hur kom du på resten?

Vilka är förresten Patty och Selma Bouvier? (jag har även glömt vilken karaktär Afia är)

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 december 2025 kl. 23:25:08Jag kommer bara på två av dem: Faline för att jag hade med barn-karaktärer och Lady Tremaine för att jag hade med Maleficent och båda görs av Eleanor Audley.

Då är jag nyfiken: hur kom du på resten?

Vilka är förresten Patty och Selma Bouvier? (jag har även glömt vilken karaktär Afia är)
Ja, just det.

Fatima Jelassi som Izzy Hawthorne: Eftersom jag inspirerades utav åren som filmerna du hade med som förslag kommer ifrån.

Joel Valois som Eddys bror: Eftersom både Cattrick Lynxley (som Joel dubbade) och dina förslag är elaka bröder, precis som han.

Sabina Valois som Patty eller Selma Bouvier: De är Marge Simpsons systrar. Jag minns inte hur de var mot Marge, men de är inte snälla mot Homer, plus så verkar även Bart, Lisa och Maggie att ogilla sina två mostrar. Och såklart, jag hade med dom eftersom både Kitty Lynxley (som Sabina dubbade) och styvsystrarna som du hade med som förslag är elaka systrar, precis som de två som jag tog upp.

Linda Granath som Sina Waialiki: Eftersom du hade med mammor som förslag.

Yasmine Gzaiel som Prinsessan Peach: Eftersom hon gjorde en imitation utav den karaktären, precis som med Snövit. Kom att tänka på detta, dessa två karaktärerna och Mimmi Pigg har liknande röster, så hon kunde säkert även passa som Mimmi.

Jonas Hallberg som Patrik Stjärna: Eftersom du hade med Oafish som ett förslag, och båda utav dom spelades utav Bill Fagerbakke.

Emma Lewin Segelström som Afia: Hon är från Mufasa: Lejonkungen. Jag hade med henne eftersom ditt förslag är Tiana, och båda utav dom spelades utav Anika Noni Rose.

Och Elif Grahn Lindroth som Judy Hopps: Eftersom du kom på många hjältinnor som förslag, då kom Judy upp i tanken.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 12 december 2025 kl. 23:48:46Ja, just det.

Fatima Jelassi som Izzy Hawthorne: Eftersom jag inspirerades utav åren som filmerna du hade med som förslag kommer ifrån.

Joel Valois som Eddys bror: Eftersom både Cattrick Lynxley (som Joel dubbade) och dina förslag är elaka bröder, precis som han.

Sabina Valois som Patty eller Selma Bouvier: De är Marge Simpsons systrar. Jag minns inte hur de var mot Marge, men de är inte snälla mot Homer, plus så verkar även Bart, Lisa och Maggie att ogilla sina två mostrar. Och såklart, jag hade med dom eftersom både Kitty Lynxley (som Sabina dubbade) och styvsystrarna som du hade med som förslag är elaka systrar, precis som de två som jag tog upp.

Linda Granath som Sina Waialiki: Eftersom du hade med mammor som förslag.

Yasmine Gzaiel som Prinsessan Peach: Eftersom hon gjorde en imitation utav den karaktären, precis som med Snövit. Kom att tänka på detta, dessa två karaktärerna och Mimmi Pigg har liknande röster, så hon kunde säkert även passa som Mimmi.

Jonas Hallberg som Patrik Stjärna: Eftersom du hade med Oafish som ett förslag, och båda utav dom spelades utav Bill Fagerbakke.

Emma Lewin Segelström som Afia: Hon är från Mufasa: Lejonkungen. Jag hade med henne eftersom ditt förslag är Tiana, och båda utav dom spelades utav Anika Noni Rose.

Och Elif Grahn Lindroth som Judy Hopps: Eftersom du kom på många hjältinnor som förslag, då kom Judy upp i tanken.
Kan väl då slänga med Anki från DuckTales hos Yasmine Gzaiel också.

Nu förstår jag vilka det är när du säger att det är Marges systrar, var det längesedan jag såg ett helt avsnitt av Simpsons och det vimlar av Simpsons avsnitt men jag minns inte att Marges systrar var sådär elaka, varken mot Homer eller hans barn, var längesedan jag såg ett avsnitt där de var med.

Disneyfantasten

@Skokaka  , min ursprungliga plan var att ta denna vid nyårstid, men jag kan inte hålla mig så jag tar den nu istället;

Gary De'Snake;
- Anton Olofsson Raeder
- Jesper Adefelt (tror förresten det var han som gjorde honom i första trailern)

Nibbles Maplestick;
- Lina Hedlund
- Ayla Kabaca
- Laila Adéle
- Daniela Rathana Sörensen

Milton Lynxley;
- Steve Kratz
- Per Eggers
- Mattias Knave

Pawbert Lynxley;
- Erik Segerstedt

Cattrick Lynxley;
- ?

Kitty Lynxley;
- ?

Winddancer;
- Fredrik Hiller

Dr Fuzzby;
- Kayo Shekoni
- Vivian Cardinal
- Dinah Yonas Mannah
- Molly Pettersson Hammar

Jesús;
- Pablo Cepeda

Kommissarie Hogbottom;
- Charlotte Ardai Jennefors
- Sharon Dyall

Marina Nutriamo;
- ?

Truffler;
- Göran Engman

Paul Moledebrandt;
- Nassim Al Fakir

Zebraxton & Zebrowski;
- Andreas Rothlin Svensson

Konstapel Bloat;
(det är en hane fast karaktären är dubbad av en hona)
- Sandra Kassman

Motgiftspennan;
- Wiktoria Johansson

Mormor Hopps;
- Irene Lindh
- Astrid Assefa

Lilla Judith;
- ?

Gramma Taller;
- Irene Lindh

Deebra Bambino;
- ?

Tuffy Cheeksworth;
- ?

Konstapel Bûcheron;
- ?

Konstapel Chèvre;
- ?

Bob Tiger;
- ?

Konstapel Grizzby;
- Stephan Karlsén
- Jan Åström

Konstapel Dillon;
- ?

Konstapel Clark;
- Peter Sjöquist
- Jonas Kruse

Konstapel Joel;
- Joakim Jennefors

Konstapel Karen;
- ?

Jürgen Ziegenkäse & Berthold Huschmerz;
- Steve Kratz
- Anders Öjebo

Fransk Köksmästare;
- Figge Norling
- Dick Eriksson

Sjukvårdare Sweetwater;
- ?

Antony Snootley;
- Robert Gustafsson
- Rennie Mirro

Ed Shearin;
- ?

Bartender Slick;
- ?

Digiguani;
- ?

Armhåle Pete;
- ?

Binkston S. Hopps;
- ?

Baalake Lambkin;
- ?

Zeke a.k.a. Dik-Diken fast i tuban;
- Björn Bengtsson

George Purrrnacleo;
- ?

Buzz Shedley;
- ?

BJ Hornsby;
- ?

Binky M. Hopps;
- ?

Kvinnlig Galaspeaker;
- ?

Björnonessan;
- ?

Denny Howlett;
- ?

Michael J. Räv;
- Martin Timell
- Peter Jöback
- Linus Wahlgren

Russ;
- Anders Öjebo
- Andreas Nilsson

Robert Furwin;
- ?

Tailen Smalls;
- ?

Squeal of Fortune Mus;
- Yamineth Dyall

Delfin-bartendern (om karaktären hade talat);
- ?

Jonglerande Sjölejonet (om karaktären hade talat);
- ?

Några fler förslag?

(hos en del av dem tror jag förresten att ni förstår mina resonemang ifall ni kollat upp det)

Disneyfantasten

Andreas Werling hade passat till följande karaktärer;

- Suchi-kocken = Monsters Inc

- David = Lilo och Stitch

- Onus = Skattkammarplaneten

- Bubbel = Hitta Nemo

- Chet = Björnbröder

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Nic Schröder hade passat till följande karaktärer;

(han var programledare för "Hej Hej Sommar")

https://www.youtube.com/watch?v=snv7Rm2YmIo

- Konstapel Colt Kuse = Framåt

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Ola Lindholm hade passat till följande karaktärer;

(han har varit en av programledarna för Wild Kids)

https://www.youtube.com/watch?v=azP3kJxXkJA

- Flynn = Ice Age 4 Jorden Skakar Loss

- Konstapel Cult Kuse = Framåt

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Eric Bibb;

(han har gjort två dubbroller: Ray i Prinsessan och Grodan och Jesús i Zootropolis 2)

- Furgus = Rango

Disneyfantasten

Johan Marenius Nordahl hade passat till följande karaktärer;

- Zini = Dinosaurier

- Pleakley = Lilo och Stitch

- Emile = Råttatouille

- Fixar-Felix Jr = Röjar-Ralf

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Malin Cederbladh hade passat till följande karaktärer;

- Sakina = Önskan

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Måns Clausen hade passat till följande karaktärer;

- Lorenzo Paguro = Luca

- Bruno Madrigal = Encanto

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Per Mårtensson hade passat till följande karaktärer;

(han dubbade Armhåle Pete i Zootropolis 2 och medverkade även som röst i Röjar-Ralf Kraschar Internet)

- någon random bybo i Önskan

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Isabelle Rönnbäck hade passat till följande karaktärer;

- Penny = De 101 Dalmatinerna

- Marie = Aristocats

- Storasyster Kanin = Robin Hood

- Olivia Flaversham = Mästerdetektiven Basil Mus

Några fler förslag?