Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

Will Siv och 4 gäster tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Peter Fornstam hade passat till följande karaktärer;

https://www.youtube.com/watch?v=MXnI3D-OeGE

- Gamle Buzz/Kejsare Zurg = Lightyear (2022)

- Sabino = Önskan

- Kele = Vaiana 2

Några fler förslag?

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet Igår kl. 17:43:36@Skokaka  , min ursprungliga plan var att ta denna vid nyårstid, men jag kan inte hålla mig så jag tar den nu istället;

Gary De'Snake;
- Anton Olofsson Raeder
- Jesper Adefelt (tror förresten det var han som gjorde honom i första trailern)

Nibbles Maplestick;
- Lina Hedlund
- Ayla Kabaca
- Laila Adéle
- Daniela Rathana Sörensen

Milton Lynxley;
- Steve Kratz
- Per Eggers
- Mattias Knave

Pawbert Lynxley;
- Erik Segerstedt

Cattrick Lynxley;
- ?

Kitty Lynxley;
- ?

Winddancer;
- Fredrik Hiller

Dr Fuzzby;
- Kayo Shekoni
- Vivian Cardinal
- Dinah Yonas Mannah
- Molly Pettersson Hammar

Jesús;
- Pablo Cepeda

Kommissarie Hogbottom;
- Charlotte Ardai Jennefors
- Sharon Dyall

Marina Nutriamo;
- ?

Truffler;
- Göran Engman

Paul Moledebrandt;
- Nassim Al Fakir

Zebraxton & Zebrowski;
- Andreas Rothlin Svensson

Konstapel Bloat;
(det är en hane fast karaktären är dubbad av en hona)
- Sandra Kassman

Motgiftspennan;
- Wiktoria Johansson

Mormor Hopps;
- Irene Lindh
- Astrid Assefa

Lilla Judith;
- ?

Gramma Taller;
- Irene Lindh

Deebra Bambino;
- ?

Tuffy Cheeksworth;
- ?

Konstapel Bûcheron;
- ?

Konstapel Chèvre;
- ?

Bob Tiger;
- ?

Konstapel Grizzby;
- Stephan Karlsén
- Jan Åström

Konstapel Dillon;
- ?

Konstapel Clark;
- Peter Sjöquist
- Jonas Kruse

Konstapel Joel;
- Joakim Jennefors

Konstapel Karen;
- ?

Jürgen Ziegenkäse & Berthold Huschmerz;
- Steve Kratz
- Anders Öjebo

Fransk Köksmästare;
- Figge Norling
- Dick Eriksson

Sjukvårdare Sweetwater;
- ?

Antony Snootley;
- Robert Gustafsson
- Rennie Mirro

Ed Shearin;
- ?

Bartender Slick;
- ?

Digiguani;
- ?

Armhåle Pete;
- ?

Binkston S. Hopps;
- ?

Baalake Lambkin;
- ?

Zeke a.k.a. Dik-Diken fast i tuban;
- Björn Bengtsson

George Purrrnacleo;
- ?

Buzz Shedley;
- ?

BJ Hornsby;
- ?

Binky M. Hopps;
- ?

Kvinnlig Galaspeaker;
- ?

Björnonessan;
- ?

Denny Howlett;
- ?

Michael J. Räv;
- Martin Timell
- Peter Jöback
- Linus Wahlgren

Russ;
- Anders Öjebo
- Andreas Nilsson

Robert Furwin;
- ?

Tailen Smalls;
- ?

Squeal of Fortune Mus;
- Yamineth Dyall

Delfin-bartendern (om karaktären hade talat);
- ?

Jonglerande Sjölejonet (om karaktären hade talat);
- ?

Några fler förslag?

(hos en del av dem tror jag förresten att ni förstår mina resonemang ifall ni kollat upp det)
Åh, det var tänkt så. Nåja... 

Gary De'Snake:
Olof Wretling 

Nibbles Maplestick:
Pernilla Wahlgren 
Annelie Berg 

Pawbert Lynxley:
Göran Gillinger 
Jesper Adefelt 
Thomas Järvheden 
Niklas Gabrielsson 

Dr Fuzzby:
Ayla Kabaca 

Jesús:
Jan Åström 
Claes Ljungmark 
Mikael Regenholz

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet Igår kl. 21:35:36Åh, det var tänkt så. Nåja...

Gary De'Snake:
Olof Wretling

Nibbles Maplestick:
Pernilla Wahlgren
Annelie Berg

Pawbert Lynxley:
Göran Gillinger
Jesper Adefelt
Thomas Järvheden
Niklas Gabrielsson

Dr Fuzzby:
Ayla Kabaca

Jesús:
Jan Åström
Claes Ljungmark
Mikael Regenholz
Fråga: hur kom du på alla dessa?

Förstod du förresten mina resonemang kring Erik Segerstedt hos Pawbert Lynxley, Mattias Knave hos Milton Lynxley, Fredrik Hiller hos Winddancer, Charlotte Ardai Jennefors hos Kommissarie Hoggbottom, Göran Engman hos Truffler, Nassim Al Fakir hos Paul, Sandra Kassman hos Konstapel Bloat, Wiktoria Johansson hos Motgiftspennan, Irene Lindh hos Gramma Taller, Figge Norling och Dick Eriksson hos Fransk Köksmästare, Robert Gustafsson och Rennie Mirro hos Antony, Björn Bengtsson som Zeke a.k.a. Dik-Diken fast i tuban, Martin Timell, Peter Jöback och Linus Wahlgren hos Michael J. Räv, samt Yamineth Dyall som Squeal of Fortune Mus?

Skokaka

Andreas Werling:
Bröderna Willie

Nic Schröder:
B.O.B.

Ola Lindholm:
Obelix

Eric Bibb:
Sebastian

Johan Marenius Nordahl:
Åsnan

Malin Cederbladh:
Klara Röhr

Måns Clausen:
Sengångaren Sid

Per Mårtensson:
Någon random bybo i Vaiana

Isabelle Rönnbäck:
Faline

Peter Fornstam:
Truffler

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet Igår kl. 22:20:18Andreas Werling:
Bröderna Willie

Nic Schröder:
B.O.B.

Ola Lindholm:
Obelix

Eric Bibb:
Sebastian

Johan Marenius Nordahl:
Åsnan

Malin Cederbladh:
Klara Röhr

Måns Clausen:
Sengångaren Sid

Per Mårtensson:
Någon random bybo i Vaiana

Isabelle Rönnbäck:
Faline

Peter Fornstam:
Truffler
Sid för att han och Antony görs av samma skådespelare i original plus så hört båda till familjen trögdjur, och Truffler för att han och Kele görs av samma skådespelare i original.

Vem är förresten Klara Röhr?

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet Igår kl. 21:47:00Fråga: hur kom du på alla dessa?

Förstod du förresten mina resonemang kring Erik Segerstedt hos Pawbert Lynxley, Mattias Knave hos Milton Lynxley, Fredrik Hiller hos Winddancer, Charlotte Ardai Jennefors hos Kommissarie Hoggbottom, Göran Engman hos Truffler, Nassim Al Fakir hos Paul, Sandra Kassman hos Konstapel Bloat, Wiktoria Johansson hos Motgiftspennan, Irene Lindh hos Gramma Taller, Figge Norling och Dick Eriksson hos Fransk Köksmästare, Robert Gustafsson och Rennie Mirro hos Antony, Björn Bengtsson som Zeke a.k.a. Dik-Diken fast i tuban, Martin Timell, Peter Jöback och Linus Wahlgren hos Michael J. Räv, samt Yamineth Dyall som Squeal of Fortune Mus?
Olof Wretling som Gary De'Snake är för att han dubbade Ke Huy Quan i Kung Fu Panda 4.

Pernilla Wahlgren och Annelie Berg som Nibbles Maplestick är för att jag inspirerades utav Sandy Kind, då båda är "southern" gnagare.

Mina förslag hos Pawbert Lynxley är på grund utav Andy Samberg. Göran Gillinger dubbade honom i Det regnar köttbullar, Jesper Adefelt i Hotell Transylvanien, Thomas Järvheden i Storkarna och Niklas Gabrielsson i Piff och Puff - Räddningspatrullen (2022).

Ayla Kabaca som Dr Fuzzby är, som sagt, för att hon dubbade Quinta Brunson i Bilar på väg.

Och mina förslag hos Jesús är förstås för att de har dubbat Danny Trejo. Jan Åström både i Spy Kids och Minioner: Berättelsen om Gru, Claes Ljungmark både i Storkarna och SvampBob: Svamp på rymmen och Mikael Regenholz i Dora and the Lost City.

Erik Segerstedt är på grund utav Prins Hans, Fredrik Hiller är förstås för att den karaktären spelas utav Patrick Warburton (och trots detta så medverkar Fredrik ändå i filmen, av någon anledning...), Charlotte Ardai Jennefors är på grund utav Polischef Luggins, Göran Engman är för att Truffler delar engelsk röst med Kele, Nassim Al Fakir är för att Paul delar engelsk röst med Olof, Sandra Kassman är för att Konstapel Bloat delar engelsk röst med Mirabel Madrigal, Wiktoria Johansson är för att Motgiftspennan har samma röst som Vaiana, Irene Lindh är för att hon dubbar Farmor Tala i Vaiana 2, Figge Norling är för att det är Alan Tudyk precis som med Duke Weaselton och Dick Eriksson dubbar honom i En annorlunda värld, Robert Gustafsson och Rennie Mirro är såklart på grund utav Sid och Bruno, som båda spelas utav John Leguizamo, Björn Bengtsson är på grund utav Maui, som vi även har tagit upp förut och förslagen hos Michael J. Räv är för att de har dubbat Michael J. Fox (som karaktären är döpt och baserad efter), Martin Timell i Den otroliga vandringen, Peter Jöback i Stuart Little och Linus Wahlgren i Atlantis - En försvunnen värld.

Då återstår Mattias Knave hos Milton Lynxley och Yamineth Dyall som Squeal of Fortune Mus. Förmodligen några referenser som jag inte förstod på direkten?

Roligt att de två uppföljarna i detta år har antropomorfa djur och några mer saker gemensamt. Både Nick och Herr Varg är hunddjur som först har problem med lagen och verkar vara lika i personlighet, men bättrar ju sig senare. Plus så är ju Diana en räv, så båda filmerna har det, också. Och de riktiga skurkarna är djur som är harmlösa i verkligheten som man förstås inte förväntar sig skulle vara onda, och dessa är ju twist skurkar. För att inte tala om att skurkarna i uppföljarna är även kattdjur.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet Igår kl. 23:11:09Olof Wretling som Gary De'Snake är för att han dubbade Ke Huy Quan i Kung Fu Panda 4.

Pernilla Wahlgren och Annelie Berg som Nibbles Maplestick är för att jag inspirerades utav Sandy Kind, då båda är "southern" gnagare.

Mina förslag hos Pawbert Lynxley är på grund utav Andy Samberg. Göran Gillinger dubbade honom i Det regnar köttbullar, Jesper Adefelt i Hotell Transylvanien, Thomas Järvheden i Storkarna och Niklas Gabrielsson i Piff och Puff - Räddningspatrullen (2022).

Ayla Kabaca som Dr Fuzzby är, som sagt, för att hon dubbade Quinta Brunson i Bilar på väg.

Och mina förslag hos Jesús är förstås för att de har dubbat Danny Trejo. Jan Åström både i Spy Kids och Minioner: Berättelsen om Gru, Claes Ljungmark både i Storkarna och SvampBob: Svamp på rymmen och Mikael Regenholz i Dora and the Lost City.

Erik Segerstedt är på grund utav Prins Hans, Fredrik Hiller är förstås för att den karaktären spelas utav Patrick Warburton (och trots detta så medverkar Fredrik ändå i filmen, av någon anledning...), Charlotte Ardai Jennefors är på grund utav Polischef Luggins, Göran Engman är för att Truffler delar engelsk röst med Kele, Nassim Al Fakir är för att Paul delar engelsk röst med Olof, Sandra Kassman är för att Konstapel Bloat delar engelsk röst med Mirabel Madrigal, Wiktoria Johansson är för att Motgiftspennan har samma röst som Vaiana, Irene Lindh är för att hon dubbar Farmor Tala i Vaiana 2, Figge Norling är för att det är Alan Tudyk precis som med Duke Weaselton och Dick Eriksson dubbar honom i En annorlunda värld, Robert Gustafsson och Rennie Mirro är såklart på grund utav Sid och Bruno, som båda spelas utav John Leguizamo, Björn Bengtsson är på grund utav Maui, som vi även har tagit upp förut och förslagen hos Michael J. Räv är för att de har dubbat Michael J. Fox (som karaktären är döpt och baserad efter), Martin Timell i Den otroliga vandringen, Peter Jöback i Stuart Little och Linus Wahlgren i Atlantis - En försvunnen värld.

Då återstår Mattias Knave hos Milton Lynxley och Yamineth Dyall som Squeal of Fortune Mus. Förmodligen några referenser som jag inte förstod på direkten?

Roligt att de två uppföljarna i detta år har antropomorfa djur och några mer saker gemensamt. Både Nick och Herr Varg är hunddjur som först har problem med lagen och verkar vara lika i personlighet, men bättrar ju sig senare. Plus så är ju Diana en räv, så båda filmerna har det, också. Och de riktiga skurkarna är djur som är harmlösa i verkligheten som man förstås inte förväntar sig skulle vara onda, och dessa är ju twist skurkar. För att inte tala om att skurkarna i uppföljarna är även kattdjur.
Mattias Knave är p.g.a. Kiros och Yamineth Dyall är p.g.a. Anika Noni Rose som också är Tianas röst och Yamineth Dyall tog över den rollen.

Värt att nämna att Dick Eriksson även dubbare Tundraledaren i Frost 2 som Alan Tudyk också gjorde, och Andreas Nilsson var Franska Kocken i Zootropolis 2, han dubbade även Berättarrösten i En Annorlunda Värld.

Du vet nog säkert redan varför jag tog med Lina Hedlund som Nibbles?

(mina andra tre förslag till Nibbles var för att jag jämförde karaktärens personlighet och tonläge med Sisu i Raya och Den Sista Draken, och så tog jag med de andra två bara för att de också dubbade Akwafina, sen hjälps det förstås också att de dubbat stora roller i Walt Disney Animation Studios)

Men ja, dina gissningar stämmer.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet Igår kl. 22:24:42Sid för att han och Antony görs av samma skådespelare i original plus så hört båda till familjen trögdjur, och Truffler för att han och Kele görs av samma skådespelare i original.

Vem är förresten Klara Röhr?
Just det.

Andreas Werling som Bröderna Willie: Eftersom jag tror att du har tyckt att de verkar låta lika Bubbel, som du hade som förslag, eller var det Gurgel? Nåja, kanske du jämförde båda fiskarnas röster med dessa tre, av vad jag kanske har kommit ihåg...

Nic Schröder som B.O.B.: Eftersom både han och ditt förslag Konstapel Colt Kuse dubbas utav Stan Saanila på finska.

Ola Lindholm som Obelix: Eftersom du hade med Flynn som ett förslag, och båda utav dom spelades utav Nick Frost.

Eric Bibb som Sebastian: Eftersom de må ha olika dialekter, men på engelska så verkar Sebastian och Ray låta något liknande, tycker jag.

Johan Marenius Nordahl som Åsnan: Eftersom du hade med karaktärer som Göran Gillinger dubbade som förslag, och jag minns att Göran dubbade Åsnan i spel. Här så verkar jag tycka att han låter något likt Jonas Malmsjö, men man kan nog skilja dom åt.

Malin Cederbladh som Klara Röhr: Hon är från Wonka och jag hade med henne eftersom ditt förslag var Sakina, då båda utav dom spelas utav Natasha Rothwell, jag har väl tagit upp denna karaktären och tog upp samma anledning förut?

Per Mårtensson som någon random bybo i Vaiana: Eftersom du hade ju samma förslag, fast med Önskan.

Och Isabelle Rönnbäck som Faline: Eftersom dina förslag är djurungar, precis som med förut.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet Igår kl. 23:20:44Mattias Knave är p.g.a. Kiros och Yamineth Dyall är p.g.a. Anika Noni Rose som också är Tianas röst och Yamineth Dyall tog över den rollen.

Värt att nämna att Dick Eriksson även dubbare Tundraledaren i Frost 2 som Alan Tudyk också gjorde, och Andreas Nilsson var Franska Kocken i Zootropolis 2, han dubbade även Berättarrösten i En Annorlunda Värld.

Du vet nog säkert redan varför jag tog med Lina Hedlund som Nibbles?

(mina andra tre förslag till Nibbles var för att jag jämförde karaktärens personlighet och tonläge med Sisu i Raya och Den Sista Draken, och så tog jag med de andra två bara för att de också dubbade Akwafina, sen hjälps det förstås också att de dubbat stora roller i Walt Disney Animation Studios)

Men ja, dina gissningar stämmer.
Jag kanske har tänkt på att dessa var anledningarna, men jag blev nog lite osäker där förut. Men såklart, Hanna Hedlund dubbar ju Nibbles, och jag förväntade förstås att Lina skulle vara ett förslag som en referens.